Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Dead Island 2

Dead Island 2 Impressions: Graliśmy w sequel zabijania zombie Dambustera

Wybraliśmy się na wycieczkę do Londynu, aby zobaczyć, jak kształtuje się Dead Island 2, prawie dziesięć lat po jego pierwotnym ujawnieniu.

HQ

Po latach milczenia seria Dead Island w końcu wraca z martwych. Jak właśnie ujawniono podczas koncertu Opening Night Live na Gamescomie, Dead Island 2 jest już prawie tutaj, a w ramach ekskluzywnego wydarzenia przedpremierowego w Londynie na początku tego miesiąca dowiedziałem się wszystkiego o trybie kampanii gry, który jest już całkowicie ukończony, a rozwój jest w końcowej fazie. Dodatkowo mogłem grać w grę przez około 30 minut, aby uzyskać wygląd nadchodzącej gry zabijania zombie, rozgrywającej się w "krwawym środowisku piaskownicy walki".

Dla tych, którzy pamiętają, oryginalna gra Dead Island i jej następca, Dead Island: Riptide, obracały się wokół przetrwania apokalipsy zombie na tropikalnej wyspie i zabijania zombie jako jednej z wielu postaci. Gra podążała za fabułą z mnóstwem zadań pobocznych, ale także pozwalała na otwartą eksplorację. Istniało wiele sposobów zabijania zombie, dzięki dużej liczbie broni (białej) leżącej wokół i możliwości samodzielnego tworzenia nowych broni. Na przykład dodając baterie do kija, aby stworzyć elektryzującą broń.

Dead Island 2 przenosi wiele podstawowych elementów z pierwszych gier Dead Island, ale w zupełnie nowej scenerii. L.A. zostało ogłoszone jako lokalizacja dla nowej gry już kilka lat temu, ale oczywiście rozwój zatrzymał się przed jej ukończeniem. Na londyńskim wydarzeniu obecny zespół programistów z Dambuster Studios wyjaśnił, że nadal bardzo podoba im się pomysł "HellA" i dlatego zdecydowali się pozostać przy tym pomyśle. Jednak wszystko inne w grze zostało przebudowane od podstaw.

Dead Island 2 przenosi gracza do poddanego kwarantannie Los Angeles, które zostało opanowane przez zombie, gdzie wojsko już się poddało i wycofało. Sześć grywalnych postaci, które pojawią się w grze, jest odpornych na wirusa i bardzo zdeterminowanych, aby przetrwać. Ponieważ grając w Dead Island 2, nie uciekniesz od "Zompocalypse", powiedzieli mi twórcy. Zamiast tego jesteś częścią grupy, która nie tylko żyje wśród zombie, ale w rzeczywistości kwitnie. Podczas eksploracji kultowych miejsc w Los Angeles, takich jak Bel Air, Beverly Hills i Santa Monica Beach, gracze będą musieli "znaleźć w sobie zabójcę, a być może także zombie w tobie".

To jest reklama:

Po tym wprowadzeniu rozpocząłem 30-minutową sesję gry na imprezie. Grałem jako postać o imieniu Amy, zaczynając nocą na piaskach plaży Santa Monica, gdzieś w połowie fabuły kampanii. Atmosfera była bardzo ciemna, z widocznymi w oddali ogniskami i dymem. Wśród moich broni startowych był miecz katana, karabin szturmowy, para pazurów przypominających rosomaka, z których pochodziły iskry elektryczne, wielki młot kowalski, który wydawał się zadawać obrażenia od ognia, i potężny rewolwer. Szybkie spojrzenie na interfejs użytkownika pokazało mi, że tworzenie broni powraca, podobnie jak umiejętności postaci i specjalne atuty dla twojej broni. Latarka ponownie dostarcza światła w ciemności.

Postanowiłem podejść do kilku pierwszych zombie wędrujących po plaży. Były to wciąż powolne, pozwalające mi zapoznać się ze sterowaniem. Kiedy się zbliżyli, od razu zauważyłem szczegóły w zombie w porównaniu do poprzednich gier Dead Island. Kiedy uderzyłem ich młotem kowalskim, spowodowało to odpadnięcie części ich zakrwawionych twarzy. Zbliżenia z mojego rewolweru ścięły im głowę w plamie krwi. Inny zombie stracił kończynę od uderzenia kataną, więc spadł i czołgał się w moim kierunku. Później dowiedziałem się, że obserwuję zupełnie nową technologię FLESH gore w pracy. Dzięki temu "anatomicznie poprawne warstwy skóry, tłuszczu i mięśni mogą zostać wyrwane", ujawniając "łamliwe kości i narządy wewnętrzne, które są indywidualnie zniszczalne". Unikalne krwawe efekty z pewnością zwiększają immersję w grze.

Napotkałem różne typy zombie, gdy szedłem z plaży na molo w Santa Monica. Prawie zginąłem walcząc z zombie z eksplodującymi zbiornikami gazu na plecach, zanim udało mi się porazić prądem kilka z nich, gdy stali w kałuży wody w pobliżu zerwanego przewodu zasilającego. Dalej wszedłem do pokoju gier zręcznościowych, gdzie zostałem zaatakowany przez grupę zombie, w tym jednego, który krzyczał na mnie impulsami elektrycznymi, spowalniając mnie. Walka wręcz staje się naprawdę intensywna w takich sytuacjach w Dead Island 2, a ja biegałem tam iz powrotem, atakując, lecząc i unikając ataków, aby przetrwać. Dopełnieniem akcji jest elektroniczna/rockowa ścieżka dźwiękowa, która odpływa i płynie tak jak akcja.

To jest reklama:

Po pewnym czasie wyczerpałem większość amunicji do mojego karabinu szturmowego i pistoletu, ponieważ amunicja jest rzadkością w Dead Island 2. Twórcy postawili na walkę wręcz i włożyli swoje wysiłki w urozmaicenie ataków wręcz, które masz do dyspozycji. Teraz są też kończące się ataki na oszołomione zombie i ataki mocy, które pobierają między innymi dodatkowe obrażenia. Ataki mocy są różne dla każdej broni, na przykład ładowanie widły pozwala wbić go w twarz zombie od dołu, aby uzyskać dodatkowe obrażenia i krwawe efekty. Jest też atak specjalny, który w demie został ustawiony na "Ground Pound". To tymczasowo ogłusza zombie wokół ciebie. Dodatkowo istnieje specjalny atak Furii, który ładuje się w walce, co przyspiesza i pozwala zabijać zombie gołymi rękami po aktywacji.

Kiedy zbliżyłem się do diabelskiego młyna na molo w Santa Monica, nastąpiła kolejna intensywna runda walk. Dobrze się też pośmiałem, bo pojawił się cel o nazwie "Line Jumpers": kazał mi zabić wszystkie zombie próbujące ominąć kolejkę do diabelskiego młyna. Pojawiły się dodatkowe typy zombie. Był "Slobber", który pluje wymiocinami i wielki zombie "Crusher", który rozbija pięści w ziemię i jest bardzo trudny do zabicia. Zombie "Runner" najlepiej usunąć mocnym uderzeniem w nogi, łamiąc je i pozwalając dokończyć je na ziemi. Kolejny zombie z dużymi wybuchowymi bryłami na ciele zmusza cię do zabicia go z daleka, co również dotyczy zombie emitującego zielony gaz z jego grzbietu.

Przy tak wielu różnych typach zombie, które przychodzą na mnie, było to prawdziwe wyzwanie. Użycie innego specjalnego ataku o nazwie "Curveball", który pozwolił mi rzucać koktajlami Mołotowa i bombami krwi, aby odwrócić uwagę zombie, okazało się instrumentalne. Zajęło mi to cztery próby zabicia wszystkich zombie, z pomocą niektórych programistów, którzy zgromadzili się wokół mnie. Zombie zmieniały swój wygląd z każdą nową próbą, pokazując randomizację zombie obecnych w grze. Pomimo, a może z powodu trudności, mogę tylko powiedzieć, że było to bardzo zabawne i ekscytujące doświadczenie. Czułem się satysfakcjonujący za każdym razem, gdy zabijałem zombie w inny, krwawy sposób.

Z perspektywy graficznej Dead Island 2 również wygląda na część. Molo w Santa Monica i diabelski młyn ze wszystkimi świątecznymi światłami wyglądały jednocześnie pięknie i przerażająco. Dambuster Studios postawiło na "pulpowy ton" dla atmosfery gry. Dla mnie otoczenie gry jest zarówno mrożące krew w żyłach, jak i realistyczne, z wieloma drobnymi szczegółami na przykład w straganach molo. Ostatnia część dema była szczególnie przerażająca: kiedy wszedłem do diabelskiego młyna, klaun zombie z metalowymi kolcami, gdy ręce i nogi wspięły się i wyrzuciły mnie z wózka podczas przerywnika filmowego. Następnie zszedłem po nieoświetlonej i zwęglonej części mola. Połączenie mrożących krew w żyłach efektów dźwiękowych, ciemności, dymu i przerażającej, złowieszczej muzyki było kolejnym momentem ilustrującym, że Dead Island to bardzo ekscytująca gra.

Kiedy wszedłem do zwęglonego budynku molo, nastąpiła kolejna scenka przerywnikowa. Przerażający klaun popchnął mnie na ziemię i zaczął jeść twarz martwego zombie obok mnie, zanim wskoczył na mnie. Jestem prawie pewien, że ludzie ze strachem przed klaunami są narażeni na atak serca grając tę rolę, ponieważ było to wręcz przerażające. Nastąpiła kolejna intensywna walka, w której zombie klauna regenerował się, jedząc pobliskie zwłoki. Po kilku próbach dowiedziałem się, że moje szybko atakujące pazury rosomaka i ciągłe unikanie są właściwą drogą i byłem w stanie ukończyć demo.

Ogólnie rzecz biorąc, ta zapowiedź pokazuje mi Dead Island 2 rozszerza mechanikę rozgrywki z poprzednich gier, ale jest o wiele bardziej mroczna i przerażająca. Z wieloma różnymi rodzajami zombie wymagającymi różnych rodzajów ataków, walka w grze jest zarówno trudna, jak i satysfakcjonująca. Krwawe efekty, realistyczne zombie i klimatyczne lokacje dodają różnorodności i emocji. Przyszło mi również do głowy, że granie w to w VR byłoby niesamowite, ale obecni deweloperzy nie mogli skomentować, czy będzie to opcja, chociaż przybrali szeroki uśmiech. To, co jest zdecydowanie uwzględnione, to opcja ukończenia kampanii gry w trybie współpracy z maksymalnie trzema graczami oraz wydanie na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series, PC (jako ekskluzywny Epic Games Store) i Stadia.

Nadal nie mogłem uzyskać potwierdzenia, co jeszcze będzie zawierać gra poza historią kampanii (kooperacyjnej). Dead Island 2 nadal zachowuje wiele z tego, co zostało już zrobione w poprzednich grach, ulepszając i rozszerzając to, co działało dobrze wcześniej. Na podstawie moich dotychczasowych wrażeń myślę, że to może być Dead Island 2, na które czekali fani serii. W każdym razie jest to gra, na którą należy zwrócić uwagę, dla każdego, kto lubi gry zombie lub ogólnie przerażające gry. Po prostu trzymaj się z daleka, jeśli boisz się klaunów.

Powiązane teksty

0
Dead Island 2Score

Dead Island 2

RECENZJA. Przez Jonas Mäki

Po nierozsądnie długim oczekiwaniu i definicji piekła rozwoju, w końcu nadszedł czas, aby zagrać Dead Island 2, czy warto było czekać?



Wczytywanie następnej zawartości