Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Exoprimal

Wrażenia exoprimal: dinosy, dinozaury i więcej dinozaurów

Graliśmy w niektóre z gier wieloosobowych Capcomu.

HQ

Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem Exoprimal i zobaczyłem jego akcję zabijania dinozaurów, byłem nim bardzo przejęty. Nigdy nie miałem wrażenia, że mnie to zdmuchnie, a nawet zafascynuje na wiele godzin, ale pomyślałem, że wygląda to na dobrą zabawę, w taki sam sposób, w jaki zabija hordy ksenomorfów co jakiś czas w Aliens: Fireteam Elite. Jednak to wrażenie zmieniło się dość znacząco, gdy zdałem sobie sprawę, że Exorpimal był w rzeczywistości grą wieloosobową drużyna kontra drużyna, ponieważ to sprawiło, że martwiłem się o to, czym dokładnie ta gra próbuje być. Przeskocz do teraźniejszości i miałem okazję sprawdzić fragment Exoprimal w ramach ostatnich zamkniętych testów sieciowych i mam różne przemyślenia na ten temat.

HQ

Przede wszystkim chciałbym wyjaśnić, że na PC Exoprimal gra niesamowicie dobrze. Czuję, że powinienem wspomnieć o tym od razu, ponieważ zdarzają się sytuacje, w których na ekranie są coś, co wydaje się tysiącami dinozaurów naraz, a mimo to gra nadal gra płynnie, a systemy strzelanek są płynne. Jednak to, że gra gra dobrze, niekoniecznie oznacza, że zostałem sprzedany na koncepcji.

A to dlatego, że ideą Exoprimal (w trybie Dino Survival, który był dostępny do sprawdzenia) jest ściganie się z inną drużyną, aby jak najszybciej ukończyć partię z góry określonych celów. Ponieważ gra polega na zabijaniu dinozaurów, obraca się to wyłącznie wokół strzelania w twarz gigantycznymi mięsożernymi jaszczurkami, ale jest w tym pewien stopień wyjątkowości, ponieważ czasami celem może być po prostu powstrzymanie inwazji hordy raptorów, podczas gdy innym razem może poprosić cię o pokonanie znacznie potężniejszego triceratopsa lub ankylozaura. Niezależnie od celu, musisz pracować jako jednostka, aby wykonać zadanie, robiąc to szybciej niż drużyna przeciwna.

To jest reklama:

Co prowadzi mnie do natychmiastowego problemu, który zauważyłem w Exoprimal, czyli w systemie klasowym. Gry wieloosobowe z klasami zdefiniowanymi przez obrażenia, czołg i wsparcie always mają problem z ludźmi, którzy nie chcą grać w nic innego niż obrażenia. Oznacza to, że albo jesteś zmuszony do podjęcia jednej z tych ról samodzielnie, albo zamiast tego jesteś częścią zespołu, któremu brakuje uzdrowienia lub obecności na linii frontu, co będzie gwoździem do trumny, szczególnie podczas rund, w których przeciwne drużyny stykają się ze sobą, a okrutne dinozaury stają się najmniejszym z twoich problemów. Niektóre gry obeszły ten problem z systemami kolejkowymi, co oznacza, że jesteś zablokowany w jednym z typów klas, jednak Exoprimal daje ci możliwość zmiany egzokombinezonów (z których każdy jest powiązany z określoną klasą i robi określoną rzecz), kiedy tylko chcesz, co oznacza, że dobry i zrównoważony zespół może zostać postawiony na głowie w jednej chwili.

Należy powiedzieć, że w tym teście sieciowym dostępnych było tylko pięć egzokombinezonów, co oznacza, że wrażenie to było nieco wypaczone, ponieważ do wypróbowania były trzy kombinezony uszkodzeń, jeden czołg i jeden kombinezon wsparcia, pomimo faktu, że gra ujawniła, że tak nie będzie w przypadku premiery. Ale tak czy inaczej, trudno jest postrzegać ten system jako coś innego niż natychmiastowy zły omen dla gry zespołowej online dla wielu graczy.

Zanim opuszczę ten temat, dodam, że różne egzokombinezony wydawały się ogólnie zabawne, a każdy z nich miał swoją własną zaletę i styl projektowania, który podkreśla sam kombinezon jako osobowość, a niekoniecznie gracza / pilota obsługującego je, prawie jak bohater-strzelanka w pewnym sensie. Mam na myśli to, że pomimo tego, że każdy kombinezon ma unikalne umiejętności i broń, same kombinezony wydają się komunikować na różne sposoby, nawet jeśli twój pilot się nie zmienia. Na przykład wspierający Witchdoctor był dość dziwaczny i zwariowany, podczas gdy czołgowa Roadblock była nieco bardziej surowa i dojrzała.

Exoprimal
To jest reklama:
ExoprimalExoprimalExoprimal

Ale wracając do rozgrywki, po kilku meczach Exoprimal, kolejny z moich największych zmartwień się wyróżnił. Oznacza to, że każdy, kto specjalnie prosił o tego typu grę, prawdopodobnie będzie zadowolony, ale większość innych graczy prawdopodobnie poczuje się trochę znudzona po kilku godzinach. Jestem pewien, że Capcom ma wiele kolejek, aby to złagodzić, ale jeśli deweloper naprawdę ma nadzieję, że samo strzelanie z karabinu w zglomerowaną masę ciał dinozaurów utrzyma graczy zajętych przez wiele godzin, mogą mieć kolejną rzecz.

Podobnie, ponieważ jest to gra online dla wielu graczy, znalazłem się z większą ilością pytań dotyczących historii niż odpowiedzi, ponieważ gra zaczyna się od prostego powiedzenia ci, że zdarzają się najazdy dinozaurów i że ty, pilot egzokombinezonu, jesteś przydzielony do zespołu, aby z nimi walczyć. To, w jaki sposób doszło do najazdów dinozaurów i dlaczego zespoły rywalizują ze sobą, nigdy tak naprawdę nie zostało wyjaśnione, a raczej sugeruje się, że jest to bardziej umowa typu bloodsport niż inicjatywa obrony planetarnej.

Czasami też gra całkowicie wyrzuci swój aspekt PvP i wiele obiektywnych projektów przez okno na rzecz połączenia obu drużyn w walce z potężnym wrogiem. W ramach tego systemu zmierzyłem się z Neo T-Rexem, co zasadniczo oznaczało, że lobby 10 graczy zgrupowało się, aby pokonać tego ogromnie czołgowego przeciwnika w określonym czasie i nie umierając ponad 30 razy jako zespół. Była to interesująca zmiana, ale całkowicie wyeliminowała sposób, w jaki każda z drużyn mogła pokonać drugą, co było bardzo nietypowe dla gry PvP i sprawiło, że zacząłem dalej zastanawiać się, czym dokładnie Exoprimal próbuje być. Podkreśla to okazjonalna umiejętność, która staje się dostępna, gdy gracze są w stanie kontrolować potężnego dinozaura, takiego jak T-Rex, aby spowodować mnóstwo spustoszenia. Jak na grę o zabijaniu dinozaurów za pomocą ogromnie zaawansowanych i fajnych egzokombinezonów, wydawało mi się to trochę nie na miejscu i niepotrzebne.

ExoprimalExoprimal

Nie twierdzę, że Exoprimal była złą grą w jakimkolwiek sensie, w rzeczywistości była całkiem zabawna przez kilka godzin, w które grałem. Ale jest tak wiele podobnych gier podobnych do hordy - z których wszystkie uruchamiają się całkiem nieźle, ale potem wydają się po prostu znikać w tle - że nie mogę się powstrzymać od myślenia, że Exoprimal jest na kursie kolizyjnym dla podobnego losu. Mam nadzieję, że dodatkowe tryby gry i więcej kombinezonów zmieni moją opinię na ten temat.

Powiązane teksty

0
ExoprimalScore

Exoprimal

RECENZJA. Przez Alex Hopley

Mechs vs dinosaurs to znakomita koncepcja, ale czy najnowsza strzelanka Capcomu spełni te oczekiwania?



Wczytywanie następnej zawartości