Naprawdę pochwalam deweloperów, którzy starają się podejmować ryzyko i próbować czegoś innego i wyjątkowego. Nie zawsze się to udaje i zazwyczaj takie pomysły mogą prowadzić do utraty szerszej atrakcyjności dla danej gry - coś, co bez wątpienia będzie obecne w dzisiejszym punkcie rozmowy - ale naprawdę szanuję wybór, aby dążyć do czegoś nieco nietypowego i przesuwać granice kreatywności.
Ludzie z Stray Kite Studios wkrótce zadebiutują swoją ambitną strategią fantasy RPG Wartorn, przy czym jest to nieco niekonwencjonalna gra ze względu na to, jak łączy szczegółową fabułę, wymagającą walkę taktyczną w czasie rzeczywistym oraz systemy roguelite, które mogą zabrać cię z powrotem do punktu wyjścia. Ponownie, nie jest to tradycyjna gra RPG, w której stale ulepszasz i odkrywasz liniową historię, podejmując się coraz bardziej wymagających zadań w miarę upływu godzin. Wartorn jest trudny i trudny do złamania od samego początku, i to jest zgodne z projektem.
Zasadniczo grasz jako dwie siostry, Yara i Elani, jednostki typu dowódca, które prowadzą grupę NPC w podróż po bezwzględnym świecie fantasy. Musisz stale pracować przez tę ziemię w poszukiwaniu bezpiecznej przystani po tym, jak zostałeś wypędzony z ojczyzny swoich przodków, chroniąc i ulepszając konwój wozów podczas podróży. Ten projekt jest w rzeczywistości taki sam, jak ścieżka w Slay the Spire i innych roguelike'ach, gdzie poruszasz się po świecie, pokonując wyzwania, które są przed tobą, z wyjątkiem tego, że używa bardziej liniowego i bardziej nieoczekiwanego stylu, w którym naprawdę trudno jest przygotować się na to, co ma nadejść. Ale znowu, jest to zgodne z projektem, ponieważ Wartorn jest grą roguelite i masz walczyć i ponosić porażki.
W trakcie podróży będziesz zmuszony do podjęcia i przetrwania spotkań. Czasami będą to rzeczy, z których możesz się wyplątać, być może przekonując załogę goblinów najemników, aby dołączyła do twoich szeregów i pomogła chronić twój konwój. Innym razem będzie mniej miejsca na dyskusję i będziesz zmuszony do starć bojowych w stylu strategii czasu rzeczywistego, w której musisz dowodzić i prowadzić grupę jednostek przeciwko grupie wrogów. W większości przypadków celem jest przetrwanie poprzez dotarcie do punktu wyjścia lub pokonanie wszystkich wrogów w spotkaniu, a jedyną rzeczą, której nie możesz zrobić, to stracić wszystkie swoje jednostki w bitwie. NPC i inne zwerbowane jednostki zginą na stałe, gdy polegną w walce, ale Yara i Elani powrócą, jeśli zostaną znokautowane i będą gotowe na kolejną akcję w przyszłości. Jeśli poniesiesz porażkę w bitwie i okaże się, że nie masz wojownika, który mógłby walczyć w twoim imieniu, gra się kończy i zostajesz odesłany z powrotem do punktu wyjścia... Cóż, kwadrat dwa, biorąc pod uwagę, że jest to gra roguelite, w której z każdym nieudanym "biegiem" stale się poprawiasz.
Po wznowieniu biegu znajdziesz się z powrotem w domu Elani i Yary, gdzie możesz wejść w interakcję z Community Tree, aby wydać zebrane zasoby, takie jak Strands, aby na stałe ulepszyć swoich bohaterów i konwój. Może to być lepsze obrażenia lub większa odporność i ochrona, wszystkie typowe atrybuty, które sprawiają, że jesteś bardziej skuteczny w bitwie. Chodzi o to, że często musisz wracać do tego drzewa, aby się poprawić, a tym samym przejść dalej w następnym biegu. To fajny pomysł, ale być może jest też taki, który zmaga się w taki sam sposób, jak Blue Prince, ponieważ biegi nie są szybkie i szybkie, jak większość roguelike'ów. Biegi zajmują dużo czasu, co oznacza, że kiedy jesteś zmuszony wrócić do początku, może się wydawać, że trzeba zacząć od zera, to ogromny kopniak w zęby. Tak, będziesz nieco silniejszy, ale rozczarowanie z powodu utraty tak dużego postępu będzie rozbrzmiewało przez cały czas.
To, czy projekt Wartorn przyciągnie i utrzyma uwagę fanów, jest kwestią wątpliwą, ponieważ bez wątpienia nie jest to łatwa gra do opanowania i pokonania. To miało być trudne i wymagające i widzę, że jest to problem dla dużej części graczy. Pod wieloma względami jest to również dość smutne, ponieważ jest wiele innych elementów tej gry, które uważam za naprawdę godne pochwały, elementów, które sprawiają, że patrzę na tę grę i widzę, że ma prawdziwy potencjał.
Kierunek artystyczny i styl są piękne i żywe i malują uroczy świat fantasy, w którym chcesz się zanurzyć. Jest podstawowa historia, która ma wiele zawiłości i tajemnic, które chcesz rozwikłać i zobaczyć na własne oczy. Istnieje mnóstwo spotkań, z którymi możesz się zmierzyć i próbować się poruszać, ze złożoną i głęboką walką, która obejmuje mnóstwo jednostek sojuszniczych i wrogich, a także niezliczone sposoby łączenia ataków i elementów, aby stworzyć niszczycielskie efekty. Aktorstwo głosowe jest fantastyczne i naprawdę charyzmatyczne, do tego stopnia, że nie będziesz chciał po prostu przeskakiwać przez dialogi, ponieważ wykonawcy wkładają wiele zauważalnego wysiłku. Dodatkowo, wracając do walki, Stray Kite wprowadził nawet system klepsydry, w którym możesz spowolnić akcję, co oznacza, że chociaż nadal jest w czasie rzeczywistym, nie jest tak szybki i trudny do naśladowania, co jest szczególnie przydatne podczas walk z bossami. To genialny pomysł.
Ale znowu, wszystko jest w porządku, zakładając, że uda ci się utrzymać zaangażowanie graczy i chęć zmierzenia się z ogromnym wyzwaniem i miażdżącą duszę naturą, która idzie w parze z każdą "nieuczciwą" grą. Wartorn cieszy się moim zainteresowaniem, a fanów strategicznych gier RPG błagam, abyście również mieli na nią oko, gdy pojawi się we wczesnym dostępie 17 czerwca. Po prostu wiedz, że może to nie być gra dla Ciebie, kiedy wszystko jest już powiedziane i zrobione.