Polski
Gamereactor
wiadomości

Xbox Game Pass łączy graczy z Polski

Analiza zrealizowana na próbie 2000 graczy z Polski prezentuje, w jaki sposób gracze korzystają z usług subskrypcyjnych służących rozrywce.

HQ

Badanie realizowane przez agencję Opinium pokazuje, w jaki sposób polscy gracze korzystają z usługi Xbox Game Pass. Wyniki studium wskazują także, że subskrybenci chętniej grają z rodzinami i przyjaciółmi, niż osoby nieposiadające członkostwa. Analiza została przeprowadzona w grudniu 2020 r. Próba ankiety obejmowała ponad 14000 graczy (po 2000 ankietowanych w każdym kraju) w wieku 16-40 lat, którzy grają w gry wideo przynajmniej raz w miesiącu. Badanie zrealizowano na terenie Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Szwecji, Polsce i Niemczech.

Niedawno Microsoft podał, że usługa Xbox Game Pass ma już 18 mln subskrybentów na całym świecie. Teraz firma dzieli się kolejnymi danymi. Analiza przeprowadzona na próbie 2000 graczy z Polski wykazała, iż ponad połowa z nich (55 proc.) korzysta z trybu multiplayer online przynajmniej raz w tygodniu. Odsetek ten wzrasta w przypadku osób korzystających z usługi Xbox Game Pass. Są oni bardziej towarzyscy i zaangażowani w różne odmiany gamingu na tle pozostałych gamerów. Znacznie częściej grają też w trybie wieloosobowym online (o 15 proc.), a także z rodziną (o 17 proc. częściej), jak i z przyjaciółmi (o 15 proc.).

Z badania wynika również, że „abonamenty rozrywkowe" są w Polsce bardzo popularne. Aż 95 proc. graczy posiada dostęp do subskrypcji oferującej treści na żądanie. Natomiast 66 proc. respondentów opłaca również abonament z dostępem do gier. Niemal trzy czwarte rodzimych graczy przyznaje, że przynajmniej raz w tygodniu ogląda filmy / telewizję (80 proc.) i słucha muzyki (73 proc.) w ramach wykupionego pakietu. Chociaż subskrypcje gier są wciąż stosunkowo nowe, to depczą po piętach innym abonamentom rozrywkowym, biorąc pod uwagę wskaźnik zaangażowania. Już dwie trzecie polskich graczy sięga do katalogu gier z usługi abonamentowej przynajmniej raz w tygodniu. Wartość ta wzrasta aż do 87 proc. użytkowników w przypadku Game Passa.

Według studium głównym powodem, dla którego polscy gracze rejestrują się na nowych platformach, jest przede wszystkim dostęp do wielu zróżnicowanych treści (niezależnie czy mówimy usługach gamingowych czy przeznaczonych do innych o rodzajów rozrywki). Taką odpowiedź wskazuje 76 proc. respondentów. Innymi powodami są: łatwy proces dołączenia i konfiguracji usługi (68 proc.) i natychmiastowy dostęp do nowych treści w momencie ich premiery (69 proc.). Wyniki analizy wskazują, że rodzimi gracze najbardziej cenią gry z gatunku przygodowych, symulacje i strzelanki pierwszoosobowe.

Xbox Game Pass łączy graczy z Polski


Wczytywanie następnej zawartości