Polski
Gamereactor
recenzje
Wonder Boy: Asha in Monster World

Wonder Boy: Asha in Monster World

Jedna z najbardziej lubianych platformówek z Mega Drive odrodziła się na nowo.

HQ
HQ

Remake'i gier z ery 16-bitowej są w tym momencie dość powszechne. Ponieważ scena indie napędza nową falę popularności gier w stylu retro, sensowne jest to, że główni wydawcy chcieliby to wykorzystać i wrócić do niektórych swoich starszych tytułów. Jedną z najnowszych klasycznych gier, która otrzyma współczesny remake, jest Monster World IV - platformówka, która cieszy się dużym uznaniem jako jedna z najlepszych produkcji Mega Drive. Remake nosi tytuł Wonder Boy: Asha in Monster World i wprowadza kilka ulepszeń do 27-letniej gry, a także zapewnia jej całkowitą przebudowę wizualną.

Gdybym miał podsumować rozgrywkę, opisałbym ją jako mieszankę Zeldy i Raymana. Podobnie jak w serii od Nintendo, jesteśmy uzbrojeni w miecz i tarczę i musimy czekać na idealny moment, aby pociąć pasek życia wroga na kawałki. Porównanie do Raymana wiąże się oczywiście z platformingiem. Z pomocą swojego uroczego towarzysza Pepelogoo możemy wznieść się na wyższe platformy, tak jak robi to Rayman.

Gra zawiera również lochy do eksploracji wypełnione pułapkami i dobrze przygotowanymi bitwami z bossami. W drugim lochu testowałem mój refleks z ruchomymi platformami, spadającymi gruzami i szybującymi kulami ognia. Eksploracja jest również kluczową częścią tych obszarów, ponieważ ścieżka nigdy nie jest liniowa i zwykle trzeba cofnąć się, aby znaleźć przedmiot, taki jak klucz lub bomba, i móc iść naprzód.

To jest reklama:

Korzystając ze złota, które można znaleźć otwierając skrzynie ze skarbami lub zabijając wrogów, gracze mogą kupić szereg mieczy, tarcz i bransoletek. Każda z nich zawiera własne statystyki i umiejętności drugorzędne. Można również na stałe zwiększyć swoją pojemność zdrowia, zbierając krople życia, które często są trzymane przez podstępnych wrogów lub znajdują się w trudno dostępnych miejscach.

Największą zmianą w remake'u jest odnowiona grafika i dźwięk. Secret of Mana i niedawno ujawniony Dragon Quest 3 HD-2D Remake całkowicie zmieniły wygląd swoich poprzedników, ale Asha in Monster World pozostaje im całkiem wierna. Oprawa wizualna nadal zawiera tę samą jasną i kreskówkową atmosferę, ale została podniesiona do współczesnych standardów, a gra odbywa się teraz z perspektywy 2.5D. Podobnie potraktowano muzykę, a utwory z jej doskonałej ścieżki dźwiękowej brzmią tak elegancko, jak nigdy dotąd.

Wonder Boy: Asha in Monster World

Oprócz zmian w prezentacji wprowadzono również kilka poprawek jakości życia. Gracze mogą teraz ręcznie zapisywać dane z głównego menu, a także ponownie odwiedzić poprzednie obszary, aby zdobyć wszelkie życia i sekrety, które przegapili. Do gry dodano również łatwy tryb, który pomaga złagodzić trudności, ułatwiając podnoszenie serc. Poza drobnymi poprawkami, takimi jak te, nie ma większych dodatków, jeśli chodzi o fabułę i obszary do eksploracji. To po prostu ta sama przygoda co w 1994 roku, ale otrzymała nową warstwę farby i kilka poprawek.

To jest reklama:

Posiadanie ręcznego zapisu jest o wiele bardziej przydatne niż rozmowa z NPC za każdym razem, gdy chcemy zapisać nasze postępy, ale nadal uważam, że system jest źródłem wielu frustracji. Automatyczne zapisywanie nie jest w ogóle obecne w grze (coś, co stało się nowoczesnym standardem), a to oznacza, że ​​możemy stracić znaczne postępy, jeśli zginiemy lub zapomnimy i wyłączymy konsolę. Innym problemem jest to, że gra jest rozczarowująco krótka. Oczywiście ten problem nie dotyczy wyłącznie remake'u, ale po prostu nie ma tu wiele do robienia, ponieważ zabawy wystarcza na 3-4 godziny. Jasne, można spędzić dodatkowy czas, wracając i odnajdując wszystkie krople życia, ale nie potrwa to wcale długo.

Coś, na co również powinienem zwrócić uwagę, zanim skończę, to fakt, że wersja pudełkowa zawiera kod do oryginalnego tytułu z Mega Drive. Można go uzyskać tylko w wersji fizycznej. Możliwość powrotu do oryginału i doświadczenia różnic między dwiema grami była świetną zabawą i z pewnością zachęciłbym wszystkich do zakupu, jeśli mają taką okazję.

Może nie oferuje zbyt wielu nowych dodatków, ale Wonder Boy: Asha in Monster World to wciąż kompetentny remake, który nie rezygnuje z ducha oryginału przy wprowadzaniu nowoczesnych zmian. Odświeżona grafika jest tutaj wspaniała i żywa i naprawdę doceniam niewielkie zmiany, takie jak możliwość powrotu do wcześniej odwiedzanych obszarów. To powiedziawszy, brak systemu automatycznego zapisywania jest z pewnością kłopotliwy i gra nie ma w ofercie dużej ilości treści, ponieważ trwa zaledwie 3-4 godziny. Mimo to, jeśli jesteście fanami klasycznych platformówek z epoki 16-bitowej, jestem pewien, że będziecie się świetnie bawić z tym, co ma do zaoferowania.

Wonder Boy: Asha in Monster WorldWonder Boy: Asha in Monster World
Wonder Boy: Asha in Monster World
07 Gamereactor Polska
7 / 10
+
Wspaniała, odświeżona grafika; rozgrywka ani trochę się nie zestarzała.
-
Nie ma systemu automatycznego zapisu.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości