Może nie brzmi to jak wielka zmiana, ale Sumo Digital ogłosili dzisiaj, że zdecydowali się zaprzestać wszelkiego rozwoju własnych gier. Zamiast tego będą teraz pracować wyłącznie jako studio pomocnicze i rozwijać się dla innych.
Choć może to zabrzmieć drastycznie, studio na przestrzeni lat nie dostarczyło wielu dużych oryginalnych projektów (przeciętny Snake Pass jest jednym z niewielu wyjątków). VGC pisze jednak, że "w ostatnim czasie w firmie opracowywano wiele oryginalnych projektów", które zostaną teraz przerwane w wyniku dzisiejszego ogłoszenia.
Sumo Digital jest najbardziej znany ze wszystkich wspaniałych tytułów, które opracowali wspólnie z Segą, takich jak Sega Superstars Tennis i Sonic & Sega All-Stars Racing. Jednak opracowali również Crackdown 3 z Xbox Game Studios, a także Little Big Planet 3 i Sackboy: A Big Adventure w imieniu Sony, aby wymienić tylko kilka innych przykładów. Tak więc, podsumowując dzisiejszą decyzję, Sumo Digital skupi się na tym, co robi najlepiej.
Niestety zmiany spowodują, że część osób straci pracę, a należy pamiętać, że już w 2024 roku 15% siły roboczej – do 250 osób – musiało odejść. Studio pisze:
"Nie da się ukryć, że ta zmiana będzie miała wpływ na nasze studia i pracowników. Zobowiązujemy się do zminimalizowania tego wpływu w jak największym stopniu, badając wszystkie opcje zatrzymania talentów i wspierając osoby dotknięte tym problemem z przejrzystością, troską i współczuciem".
Trzymamy kciuki, aby jak najmniej osób zostało dotkniętych tym problemem, ale jednocześnie cieszymy się, że Sumo Digital zostaje z nami i z niecierpliwością czekamy na ich kolejne gry. Z pewnością nie mielibyśmy nic przeciwko kontynuacji Sega Superstars Tennis lub Virtua Tennis - serii, nad którą Sumo również wcześniej pracowaliśmy.