Blizzard obiecał ulepszyć tryb matchmakingu i tryb rankingowy dla Overwatch 2, począwszy od nadchodzącego Season 3. W tym celu kalifornijski deweloper ogłosił, jak będą wyglądać niektóre z tych zmian, a wszystko to w ramach najnowszego bloga deweloperów.
Powiedziano nam, że zespół programistów jest "świadomy pewnych problemów społeczności związanych z rywalizacją i dobieraniem graczy" i że rozwiąże ten problem, zmniejszając liczbę gier potrzebnych do zmiany rangi z Season 3. Będzie to spadek z siedmiu zwycięstw do pięciu zwycięstw, a także spadek z 20 porażek do 15 porażek, w zależności od tego, co osiągniesz jako pierwsze.
Aby dodać do tego, pojawi się zbiór zmian ról, które przyniosą korzyści każdej z odpowiednich ról, prawdopodobnie zachęcą więcej osób do zanurzenia się i wypróbowania nieszczęsnej roli Support przez jakiś czas.
Wygląda na to, że są to wszystkie zmiany, które Blizzard zaplanował dla Season 3, ponieważ we wpisie na blogu stwierdzono, że Season 4 będzie zawierał dalsze poprawki, w tym "dodatkowe informacje o Waszych aktualnych wygranych i przegranych na ekranach aktualizacji rywalizacji" oraz "długoterminowe funkcje i aktualizacje zarówno dla systemu losującego, jak i trybu rywalizacji" . Chociaż nie usłyszymy o żadnym z tych obszarów, dopóki nie będziemy bliżej Season 4, jak się wydaje.