Warhammer 40,000: Space Marine II miał swoje pierwsze potknięcie po wprowadzeniu łatki 4.0. Podobnie jak w przypadku, gdy Helldivers II zaczął osłabiać popularne bronie, ludzie uważali, że Saber Interactive również odbiera radość z gry PvE, sprawiając, że broń jest mniej użyteczna, a wrogowie silniejsi.
Jednak w patchu 4.1 reżyser gry Dmitrij Grigorenko podkreśla, że twórcy wysłuchali opinii i zamierzają wprowadzić zmiany na ich podstawie. "Bez względu na opinie, jesteśmy wdzięczni, że czujesz taką pasję do Warhammer 40,000: Space Marine 2" – pisze Grigorenko.
Łatka zmienia częstotliwość pojawiania się i siłę wrogów Extremis na wszystkich poziomach trudności, a także wzmacnia następujące bronie Bolter:
Miejmy nadzieję, że te zmiany sprawią, że gra stanie się wyzwaniem godnym najwyższej klasy Space Marine, ale bez sprawiania, że gra w nią będzie nieprzyjemna. Po kontrowersjach związanych z Helldivers II, ludzie są znacznie mniej skłonni zaakceptować to, że ich gra nagle staje się trudniejsza bez prawdziwego powodu.