Kiedy w styczniu zeszłego roku udało mi się obejrzeć przedpremierowy Undisputed, byłem pod ogromnym wrażeniem, ponieważ to, czego mi brakowało od czasu, gdy EA zdecydowało się przerwać lub przynajmniej wstrzymać Fight Night, aby skupić się na UFC, to prawdziwa gra bokserska. To sport, który radzi sobie bardzo dobrze jako gra, ale gatunek, który popadł w zapomnienie. Fight Night Champion został wydany ponad 13 lat temu, a teraz Undisputed Steel City Interactive jest tutaj i byłem bardziej niż podekscytowany, że w końcu zagram w końcowy produkt.
Czy więc wyszło tak dobrze, jak się spodziewałem? Cóż, tak i nie. To naprawdę dobra gra bokserska, ale ma swoje problemy. Od czasu zapowiedzi sprzed 21 miesięcy wprowadziliśmy poprawki w postaci zaktualizowanych animacji ciosów, zmian balansu w systemie sprawności, a także dostosowań, aby uzyskać odpowiednie odczucia, ruchy i charakterystyki każdego zawodnika, a także wprowadzono tryb kariery.
Ale tak czy inaczej, pomijając zmiany we wczesnym dostępie, czym jest Undisputed ? Jest to czysta i prosta gra bokserska, która koncentruje się na uchwyceniu prawdziwego uczucia boksu. Nie ma krzykliwych animacji, przesadzonych postaci ani żadnego głupiego trybu fabularnego. Ciosy mają swoją wagę, a szansa na znokautowanie wynosi tylko kilka ciosów, bez względu na to, jak bardzo byłeś dominujący. Lubię być agresywny w takich grach, ale Undisputed nie pozwala ci po prostu stać i uderzać bez wyrzutów sumienia. Kondycja twojego boksera spada z każdym ciosem, a im niższy wskaźnik, tym wolniejsze stają się twoje ciosy, aż w końcu może to wyglądać tak, jakbyś próbował walczyć w basenie wypełnionym syropem. Ma to wpływ nie tylko na twoje własne ciosy, ponieważ twoja garda staje się gorsza i łatwiej jest przeciwnikowi się przebić, a ponadto bokser jest tak zmęczony, że jego ruch staje się powolny, więc trudniej jest uciec w razie potrzeby.
System bokserski jest w większości sterowany za pomocą prawego drążka analogowego. Ruch w lewo prowadzi do lewego sierpowego, skos w lewo oferuje lewy jab, skos w dół jest przeznaczony do podbródkowych i tak dalej. Przytrzymując LB/L1, te ciosy są zamiast tego kierowane na ciało, a wszystko to można również zrobić za pomocą zwykłych przycisków (Y, X, B, A na Xbox), aby uzyskać bardziej oldschoolowy charakter. Ciosy w głowę bolą bardziej, podczas gdy ciosy w korpus męczą przeciwników w długich meczach, a według samych twórców jest ponad 60 różnych ciosów. Twierdzą również, że mają największy licencjonowany skład bokserów w historii, liczący ponad 70 lat, w którym mieszają starych faworytów, takich jak Muhammad Ali i Rocky Marciano, z obecnymi bokserami, takimi jak Canelo Álvarez, Tyson Fury i kobietami, takimi jak Claressa Shields i Cecilia Brækhus.
Wszystko w boksie samym w sobie jest doskonałe, a Undisputed to gra bokserska, na którą czekałem. Ale to nie tylko słońce i tęcza. Zdecydowanie największym problemem jest słaba animacja spotkań, które mają miejsce w samej walce. Kiedy powalisz przeciwnika, nie ma znaczenia, w którym miejscu ringu to zrobisz, ponieważ w sekwencji nokdaunu, w której liczy się sędzia, zawodnik zawsze będzie na środku ringu. Cios w szczękę, żeby przeciwnik upadł na tyłek i zaczął wymachiwać rękami o liny? W następnej sekundzie sędzia liczy na kogoś leżącego na środku ringu. Wydaje się również, że są tylko trzy lub cztery różne animacje, gdy ktoś próbuje wstać, a w moich pierwszych 15 wygranych nokautach przeciwnik próbował wstać może 13 razy w ten sam sposób po tym, jak sędzia policzył do dziewięciu, a następnie upadł, gdy doszedł do 10. To samo dotyczy przerw między rundami. Jeden zawodnik siedzi i głową na to, co mówi trener, podczas gdy drugi siedzi i ciężko oddycha, w kółko i w kółko. Jest zbyt powtarzalny, co można powiedzieć również o komentatorach poniżej standardów. Wiele razy słyszałem kilka zdań i niestety przekłada się to również na skądinąd świetny tryb kariery.
W miarę wspinania się w górę rankingu, wielu bokserów w tabeli liderów jest tworzonych przez komputer z wymyślonymi imionami. Nie stanowiłoby to problemu, jednak nie ma dialogów głosowych dla tych wygenerowanych imion, co oznacza, że gdy komentatorzy rozmawiają, bardzo mylące staje się określenie, do kogo się odnoszą. "On ma większy zasięg" lub "wygrał tę rundę bez dwóch zdań" nic dla mnie nie znaczy, gdy nie wiem, czy odnoszą się do mnie, czy do mojego przeciwnika. Na szczęście to jedyna rzecz, na którą mogę narzekać w podstawowym trybie gry.
Tutaj tworzysz własnego wojownika za pomocą złożonego kreatora postaci, zanim zatrudnisz trenera, menedżera i cutmana. Będą one również towarzyszyć Ci podczas meczów i są widoczne w Twoim rogu ringu. Im wyżej w rankingach się wspinasz, tym więcej pieniędzy i tym lepszy personel możesz zatrudnić. Aby zarobić te pieniądze, możesz albo skorzystać z oferty od swojego menedżera (lepsi menedżerowie pobierają większy procent twoich zarobków, ale dają większą szansę na awans w rankingu, organizując lepsze walki) lub samodzielnie wynegocjować lepszą ofertę. Po wybraniu przeciwnika nadszedł czas, aby wybrać salę gimnastyczną na obóz treningowy, w której te wyższej jakości są droższe, ale dają lepsze bonusy treningowe. W każdym tygodniu poprzedzającym walkę możesz zdecydować się na trening określonej rzeczy, takiej jak skakanie, aby poprawić swoją szybkość i wytrzymałość, ale ważne jest, aby zrównoważyć to, co robisz, ponieważ jeśli trenujesz co tydzień, twój bokser będzie wyczerpany w dniu walki. Możliwe jest odpoczynek przez tydzień i odzyskanie energii, ale jeśli odpoczniesz zbyt dużo, nie będziesz w najlepszej formie fizycznej.
Możesz także zagrać w "Prize Fights", czyli trzy różne mecze na trzech różnych poziomach trudności. Są one zmieniane co tydzień i w zależności od tego, jak dobrze sobie poradzisz, otrzymasz punkt i trafisz na tablicę liderów z innymi, którzy ukończyli ten sam mecz. W tym tygodniu możesz zagrać jako Sugar Ray Robinson przeciwko mężczyźnie o tym samym nicku, Sugar Ray Leonard. Jeśli zamiast tego chcesz przejść do trybu online, możesz rozgrywać mecze rankingowe lub nierankingowe.
Undisputed to dokładnie ta gra bokserska, na którą czekałem od ponad 13 lat. Wygląda fantastycznie z realistycznymi obrażeniami i dobrze się gra dzięki doskonałemu i złożonemu sterowaniu. Niestety, są pewne drobne problemy z powtórzeniami w animacjach i komentarzach, ale jeśli potrafisz spojrzeć poza to, nie widzę powodu, aby nie odkurzyć rękawic bokserskich i uderzyć kogoś (nawet najsilniejszego człowieka świata Eddiego Halla) w twarz. Wielki wysiłek, Steel City Interactive.