Polski
Gamereactor
recenzje
Ultros

Ultros

Niezależny tytuł Metroidvania firmy Hadoque łączy psychodeliczną sztukę z szybką, płynną walką.

HQ

Ukaże się w tym tygodniu na PC i wyłącznie na konsolach PlayStation, Ultros to uderzająca gra niezależna, którą miałem na oku od czasu pierwszego zwiastuna, który pojawił się w maju ubiegłego roku. Opracowana i opublikowana przez nowo powstałe szwedzkie studio Hadoque, gra ma charakterystyczną psychodeliczną estetykę science-fiction, którą przypisuje się uznanemu szwedzkiemu artyście i kompozytorowi Niklasowi "El Huervo" Åkerbladowi, który jest prawdopodobnie najbardziej znany ze swojej pracy nad serią Hotline Miami.

Twoja podróż rozpoczyna się po tym, jak twój statek rozbija się o dziwny obcy świat znany jako The Sarcophagus, który jest domem dla starożytnej demonicznej istoty o imieniu Ultros. Następnie utkniesz w pozornie niekończącej się pętli, z wieloma pytaniami bez odpowiedzi nękającymi Cię podczas eksploracji. Dlaczego tu jestem? Dlaczego utknąłem w pętli? Jaki jest mój cel? Główna historia jest owiana tajemnicą i obejmuje kilka powiązanych tematów, takich jak choroba psychiczna, życie i śmierć oraz cykle karmiczne.

HQ

Jeśli grałeś w gry takie jak Ori and the Blind Forest i seria Metroid, poczujesz się jak w domu z Ultros. Tutaj będziesz poruszać się po rozległej mapie podzielonej na kilka różnych stref i będziesz musiał znaleźć pewne ulepszenia, zanim otworzysz nowe obszary. Po drodze kryje się wiele sekretów dla dociekliwych odkrywców i wymagających bossów, których będziesz musiał pokonać, korzystając ze zgrabnego systemu walki w grze.

To jest reklama:

Mówiąc o walce, akcja w Ultros jest szybka i musisz szybko reagować na telegraficzne ataki wroga, aby zyskać przewagę. Możesz użyć silnego ataku, aby przełamać ich gardę, połączyć standardowe ataki, aby zadać obrażenia, lub wykonać unik w odpowiednim momencie, aby wyprowadzić karzącą kontrę. Walka jest prosta do opanowania i niezwykle płynna, co oznacza, że każde obrażenia, które przyjąłem, czułem, jakby to była moja wina.

Dodatkową warstwą taktyczną do walki jest drzewko umiejętności w grze, które nazywa się The Cortex. Tutaj odblokujesz nowe umiejętności wspomagające walkę i przemieszczanie się, takie jak trzecie niszczycielskie uderzenie combo i moc skakania ze ścian. Aby odblokować te umiejętności, musisz spożywać żywność, którą można wyhodować, wysiewając nasiona lub zbierając z cięcia wrogów. Aby uzyskać najlepszą jakość wypadania z wrogów, musisz mieszać kombinacje ataków, co daje dodatkową motywację, aby nie spamować kwadratowego przycisku i mieć nadzieję na najlepsze.

UltrosUltros
UltrosUltros
To jest reklama:

Jednak w przeciwieństwie do tradycyjnych Metroidvanii, Ultros zawiera elementy roguelike. Za każdym razem, gdy odblokujesz nową umiejętność, która pozwoli ci przemierzać mapę na nowe sposoby, zostaniesz wysłany do wczesnego grobu i musisz odzyskać swoją broń i wszystkie moce. Chociaż konieczność cofania się jest irytująca, Ultros oszczędza trochę bólu. Możesz zablokować w pamięci niektóre z odblokowanych umiejętności w drzewku umiejętności za pomocą specjalnych przedmiotów, a także możesz sadzić nasiona, aby zmienić otaczający cię świat i stworzyć skróty na przyszłe biegi.

Dzika, psychodeliczna oprawa wizualna sprawia odważne pierwsze wrażenie, ale czuję, że jest to w pewnym sensie miecz obosieczny. Patrząc na pozytywy, udaje im się nadać Ultros własne poczucie tożsamości i czujesz się, jakbyś grał w kreskówce Adult Swim. Jednak eksplozja kolorów może przyprawiać o ból głowy i nie mogłem znieść pełnej rozgrywki bez zanurzenia się w menu opcji i zmniejszenia intensywności palety.

Innym aspektem, który mnie podzielił, jest eksploracja. Jak wspomniałem wcześniej, gra zawiera rozległą mapę, a każda lokacja jest wizualnie charakterystyczna, z własnym urokiem i charakterem. Żałuję jednak, że na ekranie nie ma minimapy, ponieważ często gubiłem się i musiałem zatrzymywać grę, aby dowiedzieć się, dokąd się udać. Mapa jest na szczęście dobrze zaprojektowana, a zamierzona ścieżka jest jasna do podążania w oparciu o posiadane umiejętności, ale czułem się wyczerpany za każdym razem, gdy musiałem otworzyć menu.

HQ

Dzięki żywej grafice i zapętlonym elementom roguelike, Ultros to Metroidvania, która ma odwagę być inna i tylko za to zasługuje na mój szacunek. Może nie trzyma się lądowania we wszystkim, co próbuje osiągnąć, ale nadal uważam, że jest to wciągająca atrakcja w tym, co w przeciwnym razie jest suchą plamą dla świeżych i ekscytujących wydań. Jeśli jesteś fanem tytułów takich jak Metroid Fusion i Ori and the Blind Forest, zachęcam do sprawdzenia tego, tylko upewnij się, że przywróciłeś jego intensywne kolory, zanim zaczniesz.

07 Gamereactor Polska
7 / 10
+
Jego walka jest płynna i szybka. Jego otoczenie jest zróżnicowane i wciągające do eksploracji. Ośmiela się być inny dzięki grafice i elementom roguelike.
-
Brak mini-mapy sprawia, że poruszanie się jest nużące. Cofanie się może wydawać się wyczerpujące. Jego żywa paleta kolorów przyprawia o ból głowy.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

Ultros Score

Ultros

RECENZJA. Przez Kieran Harris

Niezależny tytuł Metroidvania firmy Hadoque łączy psychodeliczną sztukę z szybką, płynną walką.



Wczytywanie następnej zawartości