Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Two Point Museum

Two Point Museum Zapowiedź: Znajoma, ale świeża symulacja

Formuła dwóch punktów bawiła przez dwie poprzednie gry, więc czy może to zrobić po raz trzeci z rzędu? Z tego, co widzieliśmy... absolutnie.

HQ

Jeśli chodzi o gry symulacyjne, istnieje ustalone ramy, których przestrzega wiele tytułów. Niezależnie od tego, czy jest to Two Point (jak ma to miejsce dzisiaj), seria Planet, niedawne Galacticare, lista jest długa, struktura jest często bardzo podobna do punktu, w którym jeśli zapoznałeś się z jednym, reszta również jest łatwa do opanowania. Dla mnie jest to bardzo widoczne po 2024 roku spędzonym na recenzowaniu Galacticare i kilkukrotnym podglądaniu Planet Coaster 2, prawdopodobnie dlatego poczułem się komfortowo, ale też trochę zaskoczony Two Point Studios ' Two Point Museum.

Jestem trochę weteranem Two Point, kimś, kto w przeszłości często odwiedzał Two Point Hospital i Two Point Campus, więc wchodząc w Museum spodziewałem się czegoś prawie dokładnie tego samego. Spodziewałem się pustego płótna, w którym wypełniłem pokoje, które służą ulepszeniu budynku i obiektu, w którym działam. Spodziewałem się zestawu dekoracji pomocniczych, który pozwoliłby mi dostosować i ulepszyć fabułę, a do tego całej listy statystyk symulacyjnych i informacji, które wyjaśniają, jak dobrze lub źle wykonuję zadanie. Zasadniczo spodziewałem się formuły Hospital lub Campus, ale przeniosłem się na szablon muzeum i chociaż jest to wyraźnie widoczne pod powierzchnią, jest to również gra, która zasadniczo działa trochę inaczej.

HQ

Kiedy myślisz o muzeum, wyobrażasz sobie ogromny, otwarty i błyszczący budynek pełen reliktów z całej historii. Nie myślisz o ciasnych korytarzach i zatłoczonej urbanistyce, która wyznacza granice kampusów uniwersyteckich i szpitali, a która ma bezpośredni wpływ na to, jak działa Two Point Museum. To nie jest gra polegająca na wymyślaniu, jak zmieścić kilka pokoi w zwięzłym i ograniczonym obszarze, aby zaspokoić potrzeby pracowników/studentów. Nie, to jest gra o dekoracji i artystycznym pocięciu. Jest mniej sztywny i schematyczny, a bardziej otwarty i uwalniający, ponieważ chodzi o to, jak uda Ci się włączyć niezliczone różne historyczne przedmioty i nagrody do otwartej przestrzeni, a następnie przystąpić do wzbogacania ich o pomocne tablice informacyjne, miejsca, w których odwiedzający mogą przekazać gotówkę, dodatkowy styl, aby poprawić wrażenia i ogólnie stworzyć fantastyczne i niesamowite muzeum, które chciałbyś odwiedzić sam.

To jest reklama:

Chodzi o to, że Two Point Museum zasadniczo gra jak Two Point Hospital i Two Point Campus i wykorzystuje te same mechaniki i narzędzia, które można było znaleźć w tych grach, z wyjątkiem tego, że podstawowa zasada teraz się przesunęła i zmieniła, co oznacza, że mniej chodzi o planowanie urbanistyczne, a bardziej o umożliwienie rozkwitu kreatywności. Może to brzmieć jak pozytywna zmiana lub negatywny rozwój w zależności od tego, jak podobają Ci się tego typu gry, ale najważniejszą rzeczą, którą należy zabrać, jest to, że nadal masz dwa podstawowe cele do osiągnięcia: zarobić jak najwięcej pieniędzy i stworzyć doświadczenie o tak wysokiej jakości, że po drodze zdobędziesz gwiazdki i uznanie.

Two Point Museum
Two Point MuseumTwo Point Museum

Właściwie bardzo podoba mi się ta zmiana kierunku, ponieważ zapewnia unikalne podejście do formuły, która po trzeciej części może wydawać się nieco powtarzalna. Swoboda skupienia się bardziej na dekoracjach i ozdobach nad ścianami i rozmiarami pomieszczeń pozwala grać w grę z nowo odkrytą perspektywą. Możesz spędzić godzinę na budowaniu skomplikowanej sekcji swojego muzeum wokół prehistorycznych odkryć, z kośćmi i skamieniałościami dinozaurów będącymi centralnymi elementami z krzewami i formacjami skalnymi dodającymi uroku, podczas gdy precyzyjnie rozmieszczone ławki i siedzenia znajdują się w rogach w pobliżu zbieraczy datków strzeżonych przez ochroniarzy. Możesz zdecydować się na dostosowanie płytek podłogowych w tej sekcji, dostosowanie tapety, a następnie ustawienie stacji wycieczkowych, w których przewodnicy prowadzą zwiedzających przez zdefiniowane i atrakcyjne interaktywne prezentacje, a wszystko to podczas gdy dzieci bawią się na zestawach tematycznych związanych z tym obszarem. Możesz mieć sklep z pamiątkami, w którym sprzedaje się prehistoryczne gadżety, a za zamkniętymi drzwiami pokój analityczny, w którym relikwie są badane i wykorzystywane do tworzenia profitów, które jeszcze bardziej poprawiają twoje ekspozycje. A ponieważ jest to przede wszystkim biznes, możesz nawet mieć bogatych kolekcjonerów, którzy próbują kupić twoje relikwie do własnych kolekcji po znacznie zawyżonych cenach, podczas gdy inspektorzy sanitarni oceniają, jak czyste i bezpieczne jest twoje muzeum. Możesz też zamiast tego skłaniać się ku tematowi akwarystycznemu lub botanicznemu. Ponownie, to wszystko jest w dużej mierze doświadczeniem Two Point, ale mimo wszystko jest to wyjątkowe doświadczenie Two Point, co jest wzmocnione przez kilka nowych mechanik.

To jest reklama:

Największą zmianą w Two Point Museum jest aktywność przypominająca mapę świata, w której wysyłasz pracowników na wielkie przygody, aby odkrywali i przywozili niesamowite przedmioty i historyczne znaleziska. Możesz udać się na zakurzone pustynie, aby znaleźć kości dinozaurów, bujne dżungle, aby zdobyć dziwaczną florę, rozległe oceany, aby złapać fantastyczne ryby i nie tylko. Ta mechanika jest trochę Evil Genius 2 w projekcie, gdzie głównie planujesz zadanie do wykonania, a następnie wysyłasz swój zespół helikopterem i czekasz na ich powrót, podczas gdy ty zajmujesz się bardziej skomplikowanymi i ważnymi sprawami związanymi z zarządzaniem muzeum w Two Point County. Nie ma ograniczeń co do liczby ekspedycji, na które się wybierasz, z wyjątkiem faktu, że ich sfinansowanie kosztuje, a pieniądze w muzeum nie zawsze są łatwe do zdobycia, stąd wyzwania związane z kontynuowaniem wystawiania lub badania wspaniałych części historii i czerpaniem z nich zysków, aby zapewnić dochody, aby kontynuować to w przyszłości.

Two Point Museum
Two Point MuseumTwo Point Museum

W typowy dla Two Point sposób Two Point Museum zapewnia również tryb kampanii, który stawia przed tobą zadanie budowania i przekształcania unikalnych, ale pustych muzeów w kwitnące obiekty. Zaczniesz od bardziej neutralnego obszaru, który nauczy Cię podstaw, zanim przejdziesz do Passwater Cove, aby stworzyć muzeum o tematyce akwarystycznej, lub zamiast tego Wailon Lodge, aby objąć zjawiska nadprzyrodzone. Chodzi o to, że każda gwiazdka, którą zdobędziesz w każdej z różnych lokalizacji muzeów, będzie liczona do twojego Curator Class, a ocena ta będzie rosła w miarę budowania bardziej imponujących muzeów w trakcie kariery i sprawi, że będziesz mieć dostęp do większej liczby nagród i opcji, niezależnie od lokalizacji muzeum, do której jesteś obecnie przypisany. To wszystko jest bardzo autentyczne Two Point w ten sposób, ale jak to mówią, "jeśli coś nie jest zepsute, nie naprawiaj tego".

Biorąc pod uwagę, że do nadejścia Two Point Museum pozostało jeszcze kilka miesięcy, chciałbym, aby Two Point Studios skupił się na kilku obszarach, które wpłynęły na moje wrażenia podczas tej sesji podglądowej. Niektóre systemy i mechaniki umieszczania wydawały się nieco szorstkie i nieporęczne nawet przy użyciu myszy, a personel jest nieco nierzetelny, jeśli chodzi o wykonywanie swojej pracy. Często zdarzało się, że moje botaniczne skarby umierały, ponieważ eksperci od botaniki tracili kontrolę nad ich podlewaniem i konserwacją, aby utrzymać je przy życiu, chyba że ręcznie powiedziałem im, aby zajęli się rośliną. Kiedy zarządzasz wieloma różnymi zadaniami i odhaczasz niezliczone wyskakujące okienka, ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest konieczność mikrozarządzania bezużytecznym pracownikiem...

HQ

Ale poza tym tak naprawdę nie było żadnej części Two Point Museum, która sprawiłaby, że bym się rozczarował lub chciał więcej. Formuła Two Point była łatwą i łatwą rozrywką od momentu jej stworzenia, a w Museum widzimy, że jest ona po raz kolejny kontynuowana. Zapowiada się na zachwycający i prosty symulator, który zachowuje charakterystyczny dla Two Point humor i urok, a wszystko to w cenie, która wydaje się bardzo przystępna (obecnie 24,99 GBP na Steam ). Nie mam w zwyczaju odwoływać się do metek z cenami w zapowiedziach, ale z tego, co widziałem, dostaniesz tutaj sporą ilość gry za to, co często jest o połowę tańsze niż połowa kosztów wielu projektów AAA. Marzec 2025 roku nie może nadejść wcześniej.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości