Gamereactor PL. Obejrzyj najnowsze zwiastuny gier i wywiady z największych targów i konwentów growych na świecie. Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.

Polski
Gamereactor
recenzje
Tunic

Tunic

Odkrywamy uroczy świat Tunic, aby zobaczyć, jak wypada ta niezależna gra przygodowa.

HQ

Uroczy. Nie ma lepszego słowa na opisanie Tuniki od pierwszego spojrzenia na tę grę. Pochodząca od dewelopera Dicey, przygodowa gra akcji z elementami Metroidvanii, w której gracze prowadzą małego lisa przez niezwykłą historię przez mistyczną i niezwykłą krainę zamieszkaną przez śmiercionośne stworzenia i spowitą tajemnicą. Jest to gra, która emanuje tym samym urokiem i poziomem intrygi, co Death's Door Acid Nerve, a nawet niedawny remake The Legend of Zelda: Link's Awakening, ale gdzie te gry przodowały na całej planszy, a nawet będąc jedną z moich najlepszych gier 2021 roku, Tunic nie trafia we wszystkie te same znaki, a nawet cierpi w kilku miejscach.

HQ

Rodzaje tłumaczeń
Tłumaczenie tekstu
Tekst źródłowy

5 000 / 5 000
Wyniki tłumaczenia
Ale zanim przejdę do zawiłości tego, porozmawiajmy o szerszej naturze Tuniki. Ponieważ ta gra ma elementy Metroidvanii, cała zasadą rozgrywki jest wędrowanie po pięknie zrealizowanym świecie w poszukiwaniu wskazówek i sprzętu, aby odblokować więcej obszarów i rozwijać historię. Oznacza to, co jest powszechne w podgatunku, że będziesz spędzać dużo czasu całkowicie zagubiony i oszołomiony tym, co dalej, ale o to właśnie chodzi w grze, ponieważ jest to zasadniczo jedna wielka, połączona ze sobą zagadka czeka na rozwiązanie. Będziesz musiał poprowadzić tego małego lisa po całym świecie, pokonując łamigłówki środowiskowe i walcząc z różnymi typami wrogów, aby osiągnąć pewne podstawowe cele, które odblokują nowe obszary lub uczynią cię bardziej groźnym poszukiwaczem przygód. Wykonanie tych zadań będzie wymagało pokonania mniejszych lochów połączonych z szerszym światem, a nawet wrogów typu boss, którzy nie zawahają się pokazać ci prawdziwego znaczenia bólu. W tych obszarach Tunic naprawdę wyróżnia się i wyróżnia się jako gra z najwyższej półki.

To jest reklama:

Pomiędzy szerszym światem i wszystkim, co go wypełnia, czy to wrogami, lokacjami i zagadkami środowiskowymi, Dicey stworzył krainę, która wzywa do zbadania. Będziesz zachwycony i zanurzony w tej opowieści oraz konieczności i chęci stania się silniejszym poprzez znalezienie potężniejszej broni (czy to miecza, magicznej kuszy, czy przedmiotów użytkowych, które zwiększą twoje zdrowie, wytrzymałość, obrażenia, odporność i nie tylko, na stałe). I dodając do tego różnorodność potworów, z których wiele jest tak dziwacznych, że trudno je zdefiniować (jeden wydaje się przypominać żurawia origami), stale dąż do sprawdzenia swoich umiejętności i umiejętności władania ostrym końcem miecza .

Łącząc to ze wspomnianym wcześniej uroczym i naprawdę wspaniałym światem, światem, który zawiera bujne lasy, piaszczyste plaże, ośnieżone szczyty gór, ciemne i ponure studnie i jaskinie oraz wszelkiego rodzaju niewytłumaczalne starożytne relikty, a otrzymujesz krainę, która jest tak samo radość z odkrywania, jak to jest po prostu patrzeć. Mając to wszystko na uwadze, prawdopodobnie nadal zastanawiasz się, dlaczego Tunic mnie irytuje, a to dlatego, że jest kilka obszarów, które odrzucają i odbierają szerszemu doświadczeniu.

TunicTunic
TunicTunic
To jest reklama:

Na początek walka nie jest świetna. Masz do dyspozycji bardzo niewiele mechanik, w dużej mierze obracających się wokół wymachiwania mieczem, blokowania tarczą i unikania ataków, i są one obsługiwane w taki sposób, że często nie czujesz się tak, jakbyś naprawdę miał kontrolę nad tym, co to jest chcesz zrobić. Tunic wykorzystuje dziwny system walki, który obejmuje system celowania, który pozwala skupić się na jednym wrogu w walce (nie musisz tego używać, ale w przeciwnym razie ataki z lądowaniem będą trudniejsze). Problem z walką polega na tym, że na przykład na PC mysz nie ma sensu, co oznacza, że ​​tak naprawdę nie możesz w ogóle celować i musisz polegać na faktycznej zmianie pozycji lisa w stosunku do ataków docelowych, co staje się ogromnym utrapieniem, gdy mierzysz się z wieloma wrogami, którzy lubią cię otaczać, lub gdy masz do czynienia z wrogiem o dużej mobilności. Nie trzeba dodawać, że jest to naprawdę frustrujący system, którego można było uniknąć dzięki możliwości prostego wycelowania ataków, tak jak w przypadku Death's Door.

Ale sterowanie i niezdarna walka to nie jedyna część Tuniki, która mi przeszkadza, ponieważ wskazówki są szczerze nieczytelne. Wspomniałem wcześniej, że natura zagubienia jest w istocie siłą napędową gier z elementami Metroidvanii i jest to projekt, który trzeba zaakceptować, wchodząc do Tunic. Ale to, z czym nie powinieneś mieć do czynienia, to broszura ze wskazówkami, która jest skomplikowana i pozbawiona sensu. Informacje wyświetlane w tak zwanej „Instrukcji" są niespójne i mają format, który jest niepotrzebnie skomplikowany do zgłębienia. I nie pomaga w tym fakt, że faktycznie musisz zbudować broszurę z instrukcjami, zbierając strony rozrzucone po całym świecie, przy czym broszura często jest budowana w dziwnym porządku, ponieważ prawdopodobnie przegapisz strony podczas swojej podróży. Cała przesłanka, jeśli w ogóle, czyni Tunicę trudniejszą do zrozumienia niż mniejszą, co jest wyjątkowo głupie.

To takie drobiazgi, które biorą poza tym bardzo obiecującą grę i powalają ją o jeden lub dwa kołki. Nawet sama historia, ze względu na brak dialogów mówionych, może być wyzwaniem, aby mieć oko na oku, co oznacza, że ​​prawdziwe atuty Tuniki krążą wyłącznie wokół projektu jej świata, wyglądu i chęci odkrycia wielu , wiele tajemnic, które składają się na świat.

Tunic

Jeśli szukasz dobrze przemyślanej rozgrywki, z uproszczonym schematem sterowania i płynnym systemem walki, Tunika nie trafia w cel, mimo że w rozmowie wydaje się to bardzo dopracowaną grą wideo konkretnie o wydajności. Ale jeśli jesteś w stanie spojrzeć poza te obszary i jesteś po prostu pochłonięty i zafascynowany światem, który przedstawia Tunic i jej naprawdę uroczym i zachwycającym stylem artystycznym, to ta niezależna przygoda będzie więcej niż obszerna.

08 Gamereactor Polska
8 / 10
+
Grafika i styl artystyczny są urocze. Światowy design jest na najwyższym poziomie i sprawia, że chcesz odkryć wszystko, co oferuje. Często wyzwanie, ale w wciągający i fascynujący sposób, który sprawia, że chcesz rozwikłać przedstawione ci tajemnice.
-
Walka i sterowanie są niezgrabne. Broszura z instrukcjami jest niepotrzebnie skomplikowana.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
TunicScore

Tunic

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Odkrywamy uroczy świat Tunic, aby zobaczyć, jak wypada ta niezależna gra przygodowa.



Wczytywanie następnej zawartości