Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Total War: Pharaoh

Total War: Pharaoh - Graliśmy w kolejną historyczną strategię Creative Assembly

Długo oczekiwana jest ziemia Egiptu - i jest o wiele bardziej interesująca niż się spodziewano.

HQ

Po Total War Saga: Troy rozpoczęły się spekulacje na temat tego, jaki okres czasu zostanie poddany leczeniu Total War. Raczej zachowawczo, Creative Assembly pozostał w prawie tym samym okresie czasu i właśnie przeniósł ustawienie mniej niż 2000 km do Egypt's New Kingdom. Historycznie rzecz biorąc, wciąż patrzymy na szczyt Imperium i unikamy spirali w dół w kierunku późnej epoki brązu, kiedy wszystko kończy się katastrofą.

CA, przez pewną dalekowzroczność, postanowił skupić się na chwalebnym zenicie starożytnego Egiptu, unikając w ten sposób dotknięcia dynastii Ptolemeuszy i jej ostatniego najsłynniejszego władcy, Kleopatry VII, a tym samym końca faraońskich rządów Egiptu, zamiast tego pozostawiając ten wrak pociągu Netflixowi. Zamiast tego otrzymujemy sporą dawkę wiedzy historycznej, ponieważ Hetyci są dużą częścią gry, a także istnieją jako kilka grywalnych frakcji.

Tutaj CA wprowadził nas do wielu nowych mechanik gry, które są dość kluczowe dla codziennego życia i religii w starożytnym Egipcie, z pogodą najbardziej godną uwagi i wpływającą na twoje bitwy. Ponieważ jednak wiele informacji wyciekło w ciągu ostatnich kilku dni, w tym informacje nieznane osobom, które uczestniczyły w podglądzie, postaramy się jak najlepiej to uwzględnić.

HQ
To jest reklama:

Bitwy są, jak zawsze, wszystkim, co dała nam raczej ograniczona zapowiedź. Dano nam możliwość wypróbowania trzech różnych ustawień. Podstawowa bitwa lądowa z jednostkami startowymi, zaawansowana bitwa lądowa, która obejmowała również oazę, bagna i późne jednostki rydwanów oraz bitwa oblężnicza, tym razem w roli obrońcy - co jest o wiele trudniejsze ze względu na zmniejszony zasięg i szybkostrzelność twoich wież.

Te wstępnie przygotowane, zacięte bitwy nie oddają pełnej sprawiedliwości frakcjom ani przywódcy, ponieważ w grze jest ich osiem, z których każda reprezentuje frakcję, która albo chce zjednoczyć ziemie i stać się nowym władcą Imperium, albo, w przypadku Hetytów, przejąć ogromną pustynię. Każdy z nich różni się również poziomem trudności, jednak udało nam się wygrać wszystkie trzy w pierwszej próbie.

O Egipcjan rywalizują Seti, Ramzes, Tausret i Seti II, którzy walczyli z Amenmesse, również grywalną frakcją, ustępującą miejsca kolejnym dwóm grywalnym lordom, Irsu i Zatoce Kananejczyków oraz Hetytom Suppiluliuma i Kurunta. To, jak koczownicy będą grać, będzie interesujące, ponieważ w zasadzie rządzili własnym terytorium i mieli niewiele wspólnego z walką faraonów o władzę w królestwie egipskim. Total War stał się naprawdę interaktywną lekcją historii i to dość skomplikowaną.

Total War: PharaohTotal War: Pharaoh
To jest reklama:
Total War: Pharaoh

Oznacza to również, że masz rządzić krajem, który jest częściowo żyzną glebą rzeczną, ale głównie tylko wydmami daleko za morzem, a Creative Assembly zrobił wszystko, co w jego mocy, aby przywódcy byli interesujący i autentyczni, jednocześnie nadając bardziej strategiczny charakter grze, która może wydawać się nieco mniej skomplikowana, gdy 99% twoich żołnierzy to lekko opancerzona piechota. Doświadczyliśmy klasycznych burz piaskowych, które teraz należy wziąć pod uwagę, a deszcz, a nawet ogień wpływają również na twoje bitwy. Tworzy to bardziej dynamiczne i realistyczne uczucie, które zaskakująco nam się podoba.

Kolejnym nowym elementem jest stan pancerza, podobnie jak w prawdziwym życiu, pancerz twoich jednostek nie będzie w stanie zachować integralności po 456 dźgnięciu nożem w tym samym miejscu, a zatem ostatecznie zmniejszy się i będzie bezużyteczny. Dodaje to głębszego sensu taktycznego do sposobu używania jednostek, zwłaszcza dystansowych, i sprawia, że jednostki przeciwpancerne są o wiele bardziej przydatne w późnych etapach bitwy.

Osobiście wykorzystaliśmy to podczas scenariusza bitwy oblężniczej, w której oszukaliśmy wroga, aby podążał za jedną z naszych szybko poruszających się jednostek, zmuszając go w ten sposób do przejścia obok wież strzeleckich i jednostek łuczników, które zdjęły pancerz, umożliwiając naszej szybkiej jednostce, która w przeciwnym razie nie miałaby szans, łatwo rozszarpać ich na kawałki za pomocą łuków krótkiego zasięgu, Zwykle nadaje się do użycia tylko przeciwko lekko lub nieopancerzonym przeciwnikom.

Total War: PharaohTotal War: Pharaoh
HQ

Czy od Total War Saga: Troy nastąpiła jakaś poprawa, czy jest to tylko zmiana skórki? Cóż, ponieważ nie mieliśmy zmiany, aby zobaczyć mapę kampanii, mechanikę kampanii itp., Trudno jest wiedzieć, która mechanika została ponownie wykorzystana, przerobiona, pominięta lub co zostało zrobione na nowo. Ale możemy powiedzieć na pewno, że nijakość, brak zróżnicowania jednostek należy już do przeszłości.

Rozgrywając te trzy bitwy, masz bardzo wyraźne odczucie co do tego, jakie jednostki są stworzone do czego, kto jest przeznaczony do zadawania obrażeń, kto jest używany do zwalczania ciężkiego pancerza, jakie jednostki przodują w flankowaniu, które są zbudowane dla linii frontu, a graczowi o wiele łatwiej jest zidentyfikować i używać każdego typu jednostki poprawnie i z największą wydajnością. Wraz ze zmianami w szybkich ładunkach, które pojawiły się wraz z Total War: Warhammer III, armia oparta na rydwanie jest również realną opcją, i chociaż nie lubimy niezwykle intensywnego stylu gry mikrozarządzania armii ciężkiej rydwanów, nagle stało się o wiele bardziej interesujące, aby zmaksymalizować swoje rydwany w stylu walki "hit-n-run" na dystans, wraz z ładunkami o dużej sile uderzenia.

Chociaż do premiery pozostały jeszcze miesiące, wciąż wydawało się, że jest całkiem skończony, nie było żadnych usterek ani błędów, które zauważyliśmy, i chociaż mogą być potrzebne niewielkie zmiany balansu i poprawki, osobiście nie mielibyśmy nic przeciwko graniu w to, co jest teraz.

HQ

Powiązane teksty

0
Total War: PharaohScore

Total War: Pharaoh

RECENZJA. Przez Kim Olsen

Rządź lub bądź rządzony. Bardziej złożony system walki podnosi rangę serii.



Wczytywanie następnej zawartości