Jeśli już grasz w The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom">przytłaczający The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom Być może zauważyłeś, że metoda narracyjna jest bardzo podobna do tej z The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Oznacza to, że Link zbiera wspomnienia z innego czasu, aby ukończyć zagadkę historii tej nowej przygody.
Odkąd po raz pierwszy zetknąłeś się z Niebiańskich Wysp, a nawet w zwiastunach, zauważysz te duże ślady, które pojawiły się na całej powierzchni Hyrule. Są one związane z fragmentami historii i jeśli masz już któryś z nich, wiesz, czym one są. Poniżej znajduje się przewodnik, który pomoże Ci znaleźć je wszystkie. Jeśli nadal nie wiesz, o czym mówimy, wróć tutaj, gdy znajdziesz pierwszy. Ponadto ten artykuł będzie zawierał bardzo lekkie spoilery fabularne. Zostałeś ostrzeżony.
Nawiasem mówiąc, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym wszystkim i uzyskać wizualne wskazówki w samej grze, spotkania z Impą zabiorą Cię do Zapomnianej Świątyni, na końcu Kanionu Tanagar (nie martw się, nie jest tam opanowany przez Strażników ani żadnych trudnych wrogów). Ale jeśli jesteś tuż po historii i chcesz ją zdobyć tak szybko, jak to możliwe, oto przewodnik po wszystkich wspomnieniach / przerywnikach filmowych w grze i jak je odblokować.
W sumie jest 12 Smoczych Łez i 18 wspomnień.
Tutaj powiemy ci, jak zdobyć wszystkie wspomnienia z przygody, ale nie damy ci spoilerów na temat tego, co ujawniają.
Aby uzyskać pierwsze wspomnienie w porządku chronologicznym, będziesz chciał grać już od kilku godzin, ponieważ dzieje się to w towarzystwie Wielkiego Drzewa Deku, które, powiedzmy, jest niedysponowane, gdy spotykasz go po raz pierwszy. Najpierw więc będziesz musiał umieć z nim porozmawiać, ale jest to część osobnego zadania. Ta scena dzieje się między Breath of the Wild i Tears of the Kingdom i logicznie ma związek z ważną rolą Master Sword w obu przygodach. Krótko mówiąc, jeśli naprawdę chcesz to zrobić najpierw, najlepiej przygotuj się, ponieważ zadanie uwolnienia drzewa Deku od jego problemów z brzuchem może być nie lada wyzwaniem.
Pierwszym wspomnieniem, które pojawia się w tej grze chronologicznie, jest numer 02 na twoim Purah Pad, ponieważ jest to scena, którą aktywujesz zaraz po rozpoczęciu gry. W rzeczywistości jest to pierwsza rzecz, którą widzieliście w Tears of the Kingdom, już ze starszymi zwiastunami. Wiesz, kim jest ta mamusia...
Nie ma specjalnych kroków do tego. Po prostu uruchom grę.
Geoglif w kształcie Rauru jest najbardziej oczywisty, ponieważ znajduje się na trawie północnej równiny Hyrule, między zamkiem a bagnami Nohmy. Nie sposób go przegapić podczas pierwszego lotu po mapie. Łza jest również łatwo widoczna na głowie zonai. Samo zadanie poprowadzi Cię tutaj, aby zbadać ten pierwszy geoglif z lotu ptaka z balonu na ogrzane powietrze z Impą, ale pamiętaj, że możesz jeszcze nie mieć paralotni! Pamiętaj, aby go chwycić przed wyruszeniem wysoko, aby zapewnić sobie bezpieczne zejście. Możesz to zrobić, wykonując kilka pierwszych kroków zadania Kryzys w zamku Hyrule.
Ponieważ zadanie zaprasza cię do rozpoczęcia w wiosce Orni, jest to prawdopodobnie również drugi geoglif w formie świątyni. Znajduje się na wzgórzu Tabanta, pomiędzy Kanionem Tanagar a laguną Orlim. Jego łza widoczna jest nad łukiem wejściowym do świątyni na rysunku.
Geoglif w kształcie Nintendo Switch lub Purah Pad jest również dość centralnie położony, choć w zależności od kolejności zadań możesz go znaleźć znacznie później. Na mapie znajduje się między Beele Meadow i Beele Valley, lub szerzej w połowie drogi między zamkiem Hyrule a regionem Zora. Łza znajduje się na środku ekranu i jest wyraźnie widoczna.
Nadal w centrum mapy, ale tym razem na południowy zachód od równiny, obok płaskowyżu Samare, znajduje się geoglif w kształcie Mołdawii, a jego łza znajduje się na wciąż zakrzywionym ogonie. Znajdziesz go łatwo w Riverside Stable: W lagunie Batol, w górnej części rysunku w małym okrągłym lesie.
Oczywiście geoglif poświęcony Ganondorfowi znajduje się przy wejściu do Gerudo, na wewnętrznej ścianie klifu z widokiem na pustynię, pod płaskowyżem Zaffir. Chociaż jest bardzo pionowy, znajdziesz łzę w sercu rysunku, na śniegu.
Nieco dalej na północ od poprzedniego, ten geoglif poświęcony Soni znajduje się daleko na zachód w linii prostej od Fortu Strażniczego, na płaskowyżu Ilumen w Hyrule Hills. Łza widoczna jest na prawej krawędzi rysunku włosów monarchy.
Jak dobrze przemyślany jest ten geoglif? Ma kształt sztyletu gerudo i wygląda bardzo ładnie wydrukowany nad jedyną formacją geograficzną w całym Hyrule, która ma ten sam kształt: półwysep Bressia, w południowo-wschodnim rogu mapy, na wschód od wioski Onaona. Łza jest widoczna na jednym końcu osłony broni, powyżej rękojeści.
Wow (przepraszam). Ta potężna pamięć jest również łatwa do znalezienia, zwłaszcza jeśli szukasz Golden Horse Zeldy. Jest na szczycie zaśnieżonego północnego stepu Tabanta, jest gigantyczny i ma kształt ... cóż, jak demon. Rozdarcie znajduje się na lewej krawędzi rysunku.
To wspomnienie nie ma geoglifu i jest aktywowane przez postęp w samej historii, oczywiście, gdy zajdziesz wystarczająco daleko, aby zobaczyć fantastyczną scenę tego, do czego zdolny jest Ganondorf po zdobyciu tajemnego kamienia w poprzedniej pamięci. Przekonasz się o tym, udając się do zamku Hyrule i podążając za głównym zadaniem po ukończeniu czterech świątyń połączonych z czterema Plagami.
Logicznie ukształtowany jak magatama lub tajny kamień, ten geoglif znajduje się na wschodnim krańcu mapy, na płaskowyżu Talu, już zwrócony w stronę Morza Lanayru. Jeśli spojrzysz na magatama jako "9", łza znajduje się na prawym dolnym zakręcie.
Ten geoglif jest również bardzo wyraźny i być może znajdziesz go bardzo wcześnie, ponieważ świeci na ścianie jeziora Hylia. Jeśli spojrzysz na rysunek, z łatwością zobaczysz łzę w jego kwiatku w lewym górnym rogu, ale uważaj na płonący Gleeok strzegący mostu!
[W budowie, ale sprawdź wkrótce, jeśli szukasz tego!]
Ten geoglif w kształcie Mistrzowskiego Miecza można zobaczyć leżący poziomo między Ruinami Oumbry a Pasmem Eldin, a łza jest jedną z najłatwiejszych, ponieważ znajduje się na jednym końcu Miecza Złego Niszczyciela, prawie na końcu ostrza. Wskazówka: jeśli nie latasz i odkrywasz podziemia, możesz wspiąć się bezpośrednio na geoglif od dołu, używając Ascend na filarze.
[W budowie, ale sprawdź wkrótce, jeśli szukasz tego!]
Mega wydarzenie fabularne, którego nie będziemy tutaj spoilerować, ujawnia się w całej okazałości dzięki tej dodatkowej łzie. Aby go odblokować, musisz znaleźć poprzednie jedenaście. Ten spadnie w bardzo rozpoznawalnym miejscu: Półwysep Spiralny, ten ze spiralnym ogonem, w Akkali. Może nawet teleportujesz się bezpośrednio do Sanktuarium Gemimiq, aby znaleźć najsmutniejszą łzę kilka metrów dalej.
Kolejny dostajesz bez geoglifu, rozwijając się naturalnie w historii. To ostatnie wspomnienie na osi czasu jest najbliższe twojemu obecnemu czasowi, gdy król demonów jest ograniczony do przeszłości, a zobaczysz, że wiąże się z tym, co dzieje się w Świątyni Czasu na początku gry. Wrócisz, gdy wrócisz do swojej dedykowanej misji.