Polski
Gamereactor
zapowiedzi
The Great War: Western Front

The Great War: Western Front chce przemyśleć gry strategiczne

Graliśmy w nadchodzący tytuł strategiczny WW1 Petroglyph Games i jesteśmy pod wrażeniem tego, co zobaczyliśmy.

HQ

Zawsze jest to godne pochwały, gdy gra próbuje robić rzeczy inaczej niż wszyscy inni. W przypadku gier strategicznych często przedstawiają one wojnę jako serię decydujących decyzji i bitew, nieuchronnie prowadzących do całkowitego zwycięstwa jednej ze stron. Jednak Petroglyph Games' The Great War: Western Front przyjmuje inne i prawdopodobnie bardziej realistyczne podejście. Jak niestety pokazują nam bieżące wydarzenia, wojny są często bezsensownie krwawymi i przeciągającymi się wydarzeniami, w których ludzie są niczym innym jak mięsem armatnim w złowrogiej rywalizacji woli narodowej. Jak dowiedziałem się podczas sesji przedpremierowej na początku tego tygodnia, The Great War: Western Front ma na celu dostarczenie bardziej miażdżącego i niejednoznacznego doświadczenia wojennego zarówno na poziomie strategicznym, jak i taktycznym niż większość gier.

Oczywiście The Great War: Western Front's tytuł nie pozostawia wątpliwości co do tego, kiedy i gdzie odbywa się gra. Gra przenosi cię do First World War's Western Front jako Brytyjczyków, Francuzów lub Amerykanów po stronie Allied lub jako Niemców po stronie Axis. Miliony ludzi zginęło tutaj w wojnie, która przez większość czasu przeradzała się w wojnę pozycyjną. Z jednej strony gracze grają strategicznie na turowym Theater Map. Na tej sześciokątnej mapie można rozpocząć ofensywę w celu przejęcia regionów, zarządzać finansami i rozmieścić punkty badawcze w celu zbadania nowych technologii. Z drugiej strony, gdy ma miejsce bitwa, a gracz chce przejąć osobiste dowództwo, powiększasz Battlefield Map. Tutaj chodzi o budowanie okopów, wzywanie ataków artyleryjskich i obronę lub atak różnymi jednostkami. Zwycięstwo na Theater Map może być ostatecznie osiągnięte albo przez bezpośredni podbój, albo przez obniżenie National Will wroga do zera.

The Great War: Western FrontThe Great War: Western Front

The Great War: Western Front ma inne tempo rozgrywki i stało się to dla mnie jasne dość szybko, gdy zacząłem grać w kampanię gry. Na pierwszy rzut oka Theater Map jest podobny do elementu strategicznego, na przykład serii Total War i Civilization. Istnieje jednak kilka kluczowych różnic. Kiedy chciałem od razu przejść do ofensywy, z niecierpliwością szukałem przycisku do tworzenia nowych jednostek, bo tak zwykle postępuję w strategii turowej: stwórz dużą, pełną armię i zacznij plądrować i przejmować pobliskie regiony. W The Great War: Western Front jest to niemożliwe, ponieważ nie można po prostu szkolić nowych jednostek piechoty. Zamiast tego ostoja twojej armii może zostać rozszerzona tylko poprzez postęp kampanii lub wydarzenia. Można jednak kupić czołgi, samoloty i artylerię oblężniczą, ale są to tylko jednostki wsparcia. Oznacza to, że naprawdę musisz rozważyć, gdzie umieszczasz swój korpus piechoty i które obszary będą silnie lub słabo bronione.

To jest reklama:

Sposób, w jaki działa przejmowanie lub obrona regionów, odzwierciedla również niezdecydowanie rzeczywistych bitew First World War i znaczenie National Will. Aby przechwycić region, musisz obniżyć gwiazdy regionu do zera. Niektóre regiony mają cztery lub pięć gwiazdek, co oznacza, że wymagają serii udanych bitew, aby je zdobyć. Co więcej, tracą gwiazdy tylko wtedy, gdy atakujący odniesie wielkie zwycięstwo, w skali dziewięciu opcji, od wielkiego zwycięstwa przez impas do wielkiej porażki. Zdobycie niewielkiego zwycięstwa nie przyczyni się do zajęcia innego regionu, ale zniszczy National Will przeciwnika i wzmocni twoje. Po mojej sesji rozgrywki wydawało mi się to największą pomysłowością The Great War: Western Front. Zwycięstwo lub porażka można znaleźć w połączeniu równoważenia zapasów, finansów, szpiegostwa i wygrywania lub świadomego przegrywania bitew, aby wyjść na szczyt ze swoim National Will. Wyobrażam sobie, że to sprawia, że jest to gra dla bardziej cierpliwych graczy, ponieważ nie będziesz w stanie zdobyć żadnych szybkich zwycięstw.

Miałem też okazję rozegrać kilka bitew na Battlefield Map. Tutaj interfejs gry wygląda podobnie do innych gier, z kartami jednostek na dole, kilkoma specjalnymi atakami po prawej stronie i dużą mini mapą w prawym górnym rogu. W początkowej fazie masz czas na budowę i modernizację okopów, układanie ogrodzeń z drutu kolczastego, instalowanie gniazd karabinów maszynowych, pozycjonowanie balonów rozpoznawczych i pozycjonowanie artylerii. Utrzymywanie i przejmowanie strategicznych punktów na mapie jest tym, o co zasadniczo chodzi w bitwach. Gdy rozpocznie się bitwa, nadszedł czas, aby mikrozarządzać jednostkami piechoty i zdziesiątkować wroga gradem artylerii. Podobnie jak w rzeczywistości, stracisz wiele jednostek i będziesz musiał wysyłać falę za falą jednostek piechoty, wspieranych przez ostrzał artyleryjski.

The Great War: Western FrontThe Great War: Western FrontThe Great War: Western Front
The Great War: Western FrontThe Great War: Western Front
To jest reklama:

Podczas historycznego Battle of the Somme, w który grałem pod koniec mojej przedpremierowej sesji, miałem na celu odparcie kilku ataków na początku, tym razem grając jako Niemcy. Potem, po wielkiej eksplozji spowodowanej przez podziemne miny, które miały zniszczyć brytyjską obronę, nadszedł czas, aby przejść do ofensywy. Dobrze się bawiłem grając w tę bitwę, ponieważ ciągle jesteście zajęci. Każda skuteczna ofensywa lub obrona wymaga dobrej synergii między piechotą a osłanianiem ognia przez artylerię. Wysadzenie wrogiego oddziału piechoty za pomocą dobrze rozmieszczonego ciężkiego ostrzału artyleryjskiego jest przyjemne. Czasami używałem również ataków gazowych i zapór dymnych jako osłony, ale nie wydawały się one tak efektowne, jak stare dobre eksplozje.

W trakcie bitew, które rozegrałem, zaobserwowałem pewne rzeczy, które mogły wymagać dopracowania. Czasami trudno było na przykład zmusić moje jednostki piechoty do przejścia przez bezpieczny okop. Często wybiegały lub nie wchodziły, a następnie były koszone, ale to może być po prostu brak doświadczenia z mojej strony. Z drugiej strony obserwowałem również jednostki piechoty AI idące czasami w nielogicznych kierunkach. Zabranie swojej jednostki na spacer równolegle do moich okopów nie jest najjaśniejszym ruchem, jaki mogę sobie wyobrazić, więc mam nadzieję, że sztuczna inteligencja stanie się trochę mądrzejsza pod tym względem po wydaniu. Inną rzeczą jest to, że interfejs i atmosfera gry mogły być moim zdaniem nieco bardziej mroczne, aby nieco bardziej odzwierciedlić horror First World War. W tej chwili gra ma lżejszy klimat, chociaż podoba mi się muzyka, która pasuje do okresu gry.

Komentując wygląd gry, moim zdaniem jakość grafiki i rozgrywka w grze muszą zachować odpowiednią równowagę: albo wygląda naprawdę dobrze i wybaczam brak rozgrywki, albo rozgrywka powinna być świetna i w takim przypadku nie dbam tak bardzo o grafikę. The Great War: Western Front skłania się bardziej ku temu drugiemu przypadkowi. Od czasu do czasu próbowałem przybliżać moich chłopców w okopach, ale to tylko banda klonów bez zbyt wielu szczegółów. Twoja artyleria trafiająca wroga również wygląda i czuje się lepiej po oddaleniu, ponieważ z bliska nie ma zbyt wiele do zobaczenia. Nie oznacza to jednak, że nie ma żadnych szczegółów w otoczeniu, ponieważ wystrój pola bitwy jest wypełniony okopami, zrujnowanymi domami i kraterami po pociskach. Jednak wizualnie rzecz biorąc, gra Cię nie zadziwi, ale rozgrywka, która Cię angażuje, nadrabia to.

The Great War: Western FrontThe Great War: Western Front

Podsumowując, mam wrażenie, że The Great War: Western Front to dobrze przemyślana gra, która oferuje świeże spojrzenie na gry strategiczne, ze względu na nacisk na to, jak grinding może być wojną. Myślę też, że jest w tym mnóstwo historycznego zanurzenia, które sprawia, że czujesz się jak Foch, Ludendorff lub Haig siedzący za komputerem. Istnieją interesujące szczegóły, takie jak kary morale dla Allies, gdy różne narody walczą w tej samej bitwie, wydarzenia historyczne, które wpływają na kampanię i różnorodne autentyczne jednostki i broń, którymi można dowodzić na polu bitwy. Ostatnią rzeczą, której nie byłem w stanie doświadczyć, ale wydaje mi się świetna, jest fakt, że pola bitew "pamiętają" to, co wydarzyło się w poprzednich bitwach: okopy ciebie i twojego wroga pozostaną w tym samym miejscu między bitwami, a także blizny na polu bitwy przenoszą się z jednej bitwy do drugiej. Jestem również ciekaw trybu wieloosobowego gry, który będzie dostępny po premierze The Great War: Western Front 30 marca na PC za pośrednictwem Steam i Epic Games Store.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości