Forza Horizon naprawdę zrobił numer w podgatunku wyścigów zręcznościowych. Odkąd Playground wypuścił swoje modne podejście do sportów motorowych, coś, co wydaje się (i nadal wydaje się) koniecznym kolejnym krokiem od zręcznościowych stylów wyścigowych, których Need for Speed był kiedyś królem, widzieliśmy kilku innych programistów próbujących zaoferować coś podobnego. Ubisoft czekał około czterech lat, zanim chciał wprowadzić własny spin do Playground's wersji świeżej i mocnej fizyki wyścigów w połączeniu z mnóstwem kultury wyścigowej w The Crew, a teraz, za kilka miesięcy, ta sama seria powróci.
Ubisoft i deweloper Ivory Tower ustalili datę The Crew Motorfest, kolejnej dużej części serii wyścigowej, nawet jeśli pozostawia ona za sobą numerowaną konwencję nazewnictwa poprzednich dwóch tytułów. Ubisoft, który ma zadebiutować na PC i konsolach 14 września, w ramach swojej obecności w Los Angeles w okresie "nie E3", pozwolił mi spędzić trochę czasu z The Crew Motorfest i zobaczyć, jak kształtuje się tytuł.
Przede wszystkim gra nadal zawiera tę samą fizykę wyścigów zręcznościowych, która ukuła serię. Jeszcze nie doświadczyłem, jak to jest jeździć z kierownicą i dodatkowymi urządzeniami peryferyjnymi, ale na kontrolerze pojazdy wydają się ciężkie i nieco trudne do opanowania i często brakuje im takiego poziomu reakcji, jaki można uzyskać w grach Horizon. Nie oznacza to jednak, że każdy pojazd czuje się i działa w ten sposób, ponieważ Motorfest ma tak szeroką gamę dostępnych samochodów i innych form transportu, że masz różnorodne wrażenia. Szokująco, pojazd torowy inspirowany Formułą 1 jest znacznie łatwiejszy w obsłudze i prowadzeniu w porównaniu do Shelby Cobra z 1960 roku.
Jeśli chodzi o to, jak rozgrywka działa poza pakietem wyścigowym, Motorfest jest w większości podzielony na różne, unikalne, mniejsze kampanie, które opowiadają historie o konkretnych częściach świata sportów motorowych. Możesz skierować swój wewnętrzny Tokyo Drift i wybrać kampanię Made in Japan, aby prowadzić kolekcję importowanych i zmodyfikowanych japońskich pojazdów, które są idealne do driftu, lub zamiast tego wybrać się na prawdziwy tor dla Motorsport zamiast kampanii. Każda kampania nie jest zdefiniowana tylko przez styl samochodów i narrację, którą chce przekazać, ponieważ istnieje również podstawowa mechanika rozgrywki, która je wyróżnia.
W przypadku Motorsport musisz obserwować zużycie opon, a następnie zjechać do boksu, gdy zużycie stanie się zbyt niskie, w przeciwnym razie znacznie stracisz przyczepność i coraz trudniej będzie kontrolować samochód. Made in Japan, jak można się domyślić, polega na dryfowaniu i używaniu nitro do pokonywania przeciwników. Vintage Garage dotyczy wyścigów w najbardziej fundamentalnym wydaniu, a wszystko to przy użyciu starszych i ogólnie rzecz biorąc kultowych samochodów. Lamborghini to kampania partnerska, która ma na celu zbadanie historii kultowej włoskiej marki supersamochodów, umieszczając gracza za kierownicami słynnych pojazdów od Miury aż po nowo ogłoszone Revuelto. W dniu premiery dostępna będzie również piąta kampania, która będzie obracać się wokół samochodów elektrycznych i będzie wymagała od graczy uderzenia w określone części toru w celu doładowania i naładowania akumulatora samochodu, ale jeśli chodzi o to, jak ta kampania się rozgrywa, umyka mi, ponieważ nie była obecna w ramach sesji praktycznej.
Każda kampania będzie zawierała unikalne style wyścigów i cele, w tym niektóre zadania wymagające natychmiastowego zwycięstwa, niektóre wymagające dostania się do pierwszej trójki, a inne są bardziej oparte na umiejętnościach i wymagają od graczy sprintu do punktu bez uderzania w przeszkody i znaczniki rozsiane po drodze. Nie trzeba dodawać, że istnieje wiele sposobów, aby cieszyć się jazdą ulubionymi samochodami.
Sesja przedpremierowa polegała głównie na testowaniu tych kampanii i zapoznaniu się z rozgrywką, co oznacza, że nie mogę jeszcze skomentować, jak otwarty świat Hawajów jest odkrywany, rodzaje aktywności, które zaoferuje, a także jak różne style pojazdów są w prowadzeniu. Z tego, co widziałem na świecie w ramach testowanych przeze mnie ras, jasne jest, że istnieje wiele unikalnych biomów do zbadania, a jeśli już, to przypomina mi Forza Horizon 5's Meksyk z jego różnorodnością. Podobnie, postęp i waluta oraz sposób, w jaki wpływa to na zakup samochodów i budowę garażu, nie zostały poruszone, nawet jeśli Ubisoft potwierdził, że nie będzie ograniczeń dla graczy, którzy będą mogli przenieść swój garaż The Crew 2 na Motorfest - co oznacza, że weterani serii będą mieli ogromny skok na tych, którzy są nowi w The Crew w tym tytule.
Patrząc w przyszłość, Ubisoft krótko wspomniał o tym, jak będzie nadal wspierać The Crew Motorfest. Wspomniano, że będą sezony, które przyniosą dodatkowe zupełnie nowe kampanie, każda z własnym motywem, mechaniką rozgrywki i samochodami do zdobycia i zebrania. Wszystko to rozpocznie się sezonem o tematyce amerykańskiej, odkrywając samochody mięśniowe i inne kultowe części historii amerykańskiej motoryzacji.
Ponieważ The Crew Motorfest zadebiutuje we wrześniu, fani wyścigów będą mieli na co czekać w nadchodzących miesiącach. Ale czy ta gra będzie w stanie przeciwstawić się tytanowi wyścigów zręcznościowych, jakim jest seria Forza Horizon? Tylko czas pokaże, ale z tego, co grałem, jasne jest, że przybił kulturę i atmosferę, którą Horizon tak doskonale serwował w ciągu ostatniej dekady.