Istnieje wiele gier, w których technologia skalowania AI PSSR firmy Sony okazała się nie być tym, na co można liczyć. W najgorszych przykładach gry na Sony PlayStation 5 Pro za 700 funtów wyglądały gorzej niż na zwykłym PlayStation 5.
Należą do nich Dragons Dogma 2, Silent Hill 2 i teraz Alan Wake 2, który ma problemy z PSSR. Technologia jest nowa i zdecydowanie można ją ulepszyć. W Silent Hill 2 PSSR został całkowicie usunięty na rzecz własnego TSR Unreal Engine 5, który rozwiązał problemy wizualne, a teraz Remedy Entertainment daje graczom PlayStation 5 Pro możliwość wyłączenia PSSR w nowej aktualizacji. Massive zrobił to samo w Avatar: Frontiers of Pandora, który również miał problemy.
Aktualizacja Alan Wake 2 oferuje również nowy tryb zrównoważony dla monitorów 120 Hz, z rozdzielczością z trybu wydajności w połączeniu z ustawieniem trybu jakości, przy jednoczesnym dążeniu do 40 klatek na sekundę, co jest odpowiednie dla monitora 120 Hz z VRR.
Mamy nadzieję, że Sony poradzi sobie z PSSR, bo to najmocniejsza karta PlayStation 5 Pro, która zaczyna się trochę kruszyć.