Polski
Gamereactor
guide
Super Mario RPG

Super Mario RPG: Przewodnik po znalezieniu wszystkich 39 ukrytych skrzyń

Powiemy Ci, gdzie ukryte są wszystkie skrzynie ze skarbami w pięknym świecie pierwszej gry RPG Mario, teraz piękniejszej niż kiedykolwiek.

HQ

Super Mario RPG to remake na Nintendo Switch zaginionej oldschoolowej perełki, która urzekła nas stylem lat 90. i piękną grafiką. Może to być trochę łatwe, ale niektóre tajemnice są ukryte tak jak za dawnych czasów. Czy chcesz znaleźć te wszystkie unoszące się skrzynie? Czytaj dalej w naszym przewodniku, aby zdobyć je wszystkie i zadowolić w sobie kompletatora.

Ukryte skrzynie to ukłon w stronę klasycznych ukrytych bloków Super Mario Bros., które pojawiają się tylko wtedy, gdy wskoczysz we właściwe miejsce. Tutaj są to skrzynie i zawsze mają soczystą nagrodę, więc warto znaleźć ich jak najwięcej po drodze.


  • Wskazówka dotycząca znajdowania ukrytych skrzyń podczas zadania: Kiedy zdobędziesz Pierścień sygnałowy (zobacz jak go zdobyć poniżej), jeśli jest on założony na którymkolwiek z członków twojej drużyny (nawet jeśli są to rezerwy), ostrzeże cię o istnieniu ukrytego skarbu w bieżącym obszarze, natarczywie mówiąc: "W pobliżu jest ukryty skarb" Możesz skakać po całej scenie, próbując go znaleźć, szukać podejrzanych mechanizmów lub niedostępnych miejsc... Lub zapoznaj się z tym przewodnikiem, jeśli nie ma możliwości lub brakuje Ci konkretnego.

Na koniec, zanim powiem Ci, gdzie są wszystkie ukryte skarby, powinieneś wiedzieć, że w całej grze Super Mario RPG jest ich w sumie 39. Jeśli chcesz dowiedzieć się, ilu Ci brakuje, możesz porozmawiać z Pleaseno w pierwszym domu w Monstro Town, na pierwszym piętrze. Powie ci, że "nadal musisz znaleźć XX więcej, żebyś wiedział".

To jest reklama:
Super Mario RPG

Gdzie są wszystkie ukryte skrzynie w Super Mario RPG ?

Postępuj zgodnie z obrazkami i opisami. Podpisy są wyświetlane z następującą legendą:

Obszar mapy | Konkretna lokalizacja | Przedmiot do przekazania

1. Region Królestwa Grzybów | Grzybowy Zamek | Kwiat

W sklepie z przedmiotami Pani Ropucha w piwnicy nauczy Cię kilku sztuczek z tego przewodnika. To powinna być twoja pierwsza tajna skrzynia w grze, a także ukrywa pierścień alertów! To sprawia, że wszystko jest łatwiejsze, ale także logiczne, jak zobaczysz.

Super Mario RPG
To jest reklama:

2. Region Królestwa Grzybów | Grzybowy Zamek | Kwiat

Ale drugi jest tuż obok. Okazuje się, że możesz wspiąć się na głowy Ropuch: spróbuj skoczyć w róg.

Super Mario RPG

3. Region Królestwa Grzybów | Grzybowy Zamek | Żaba Moneta

Jeśli nie będziesz ostrożny, może cię to kosztować dużo czasu, ponieważ ten zamek zostanie zaatakowany wrogami w dalszej części gry. Wykorzystaj to, czego nauczyłeś się, wspinając się na ropuchy, aby dotrzeć do półki nad drzwiami prowadzącymi do sali tronowej. Możesz to zrobić na początku i później w grze.

Super Mario RPG

4. Region Królestwa Grzybów | Droga bandyty | Kerokero Cola

Musisz przeskakiwać między różowym wirującym kwiatem a fioletowym, jakbyś chciał przeskoczyć z jednego na drugi. Skrzynia znajduje się na górze, na prawo od pierwszej.

Super Mario RPG

5. Region Stawu Kijanki | Miasto Róż | Żaba Moneta

Nie bez powodu nazywają je sklepami z przedmiotami; W tej pięknej wiosce ukrywają również sekretną skrzynię. Jeśli zakradniesz się na zaplecze i wdrapiesz się na szczyt półek, z łatwością znajdziesz skarb.

Super Mario RPG

6. Region Stawu Kijanki | Miasto Róż | Żaba Moneta

Jesteś już ekspertem we wspinaniu się na głowy. To właśnie musisz zrobić, aby dotrzeć do ostatniego domu w wiosce, gdzie aktywujesz schody. Zanim pójdziesz, ciesz się skakaniem po łóżku...

Super Mario RPG

7. Region Stawu Kijanki | Leśny labirynt | Żaba Moneta

Gdy tylko opuścisz Rose Town, usłyszysz sygnał dźwiękowy dzwonka sygnałowego. Ukryta skrzynia znajduje się po lewej stronie, na małej polanie.

Super Mario RPG

8. Region Stawu Kijanki | Leśny labirynt | Żaba Moneta

Kiedy wynurzysz się z pierwszego pnia po skoku na trampolinę w pierwszym podziemnym obszarze, na lewo od pnia.

Super Mario RPG

9. Region Stawu Kijanki | Leśny labirynt | Kerokero Cola

Siedem pniaków, z których wyłaniają się Wigglerzy z własnymi podziemnymi pomieszczeniami, tworzącymi duży romb. W kikutu w lewym rogu znajdziesz skrzynię na dole.

Super Mario RPG

10. Region Stawu Kijanki | Leśny labirynt | Kwiat

Na pniu prawego rogu, pomiędzy Brzęczykami i Amanitas, sekretna skrzynia czeka na Ciebie w południowej części.

Super Mario RPG

11. Region Stawu Kijanki | Leśny labirynt | Nic!

Na drugim pniu po lewej stronie, w rogu przed trampoliną.

Super Mario RPG

12. Region Stawu Kijanki | Leśny labirynt | Czerwona Esencja

Ta ukryta skrzynia jest jedną z najtrudniejszych w grze z kilku powodów. Po pierwsze, znajduje się na dość dużym obszarze, zaczynając od ścieżki od skrzyżowania "zaginionego lasu", z punktem zapisu, a kończąc na obszarze pniaków, do których nie można się dostać. Dodatkowym problemem jest to, że jeśli wyjdziesz na przeciwległym końcu, wyjdziesz na mapę i będziesz musiał powtórzyć labirynt, jeśli nie zapisałeś. Co więcej, jest to jedyna lokacja w całym remake'u, która zmieniła się w stosunku do oryginalnej gry, więc nie jest warta tego, co pamiętasz z tamtych czasów, ani klasycznych przewodników, na które patrzysz. Spójrz na obrazek, ponieważ, podobnie jak pierwsza skrzynia w labiryncie, ukryty skarb czeka na Ciebie po lewej stronie, gdy tylko wejdziesz. Nagroda jest tego warta: czerwona esencja zapewnia postaci nietykalność na trzy tury, idealne dla wrogów takich jak Culex lub tych, którzy pojawią się później w post-grze.

Super Mario RPG

13. Region Stawu Kijanki | Skarbiec rur | Żaba Moneta

Zostaniesz niezauważony, jeśli za wszelką cenę będziesz starał się unikać piranii, ale w tym rzędzie sześciu rur, co jest kolejnym ukłonem w stronę SMB, będziesz mógł przekraść się przez drugą. Jeśli zejdziesz na dół, zobaczysz podniesiony chodnik, do którego najwyraźniej nie możesz dotrzeć. Skocz tuż przed pierwszym kafelkiem, a pojawi się żółta platforma windy. Będąc w wysokim korytarzu, jeśli zeskoczysz z drugiego klocka, pojawi się skrzynia. Ale czekaj, twój pierścionek wciąż dzwoni!

Super Mario RPG

14. Region Stawu Kijanki | Skarbiec rur | Żaba Moneta

Jeśli przejdziesz dalej do końca podniesionego chodnika, zobaczysz skrzynię, która wcale nie jest ukryta. Cóż, między tą a poprzednią jest ta, której brakuje Ci z inną zieloną monetą. A skoro o tym mowa...


  • Sztuczka: Jak zdobyć żabią monetę pod dolnym blokiem? Innymi słowy, jak kucnąć w Super Mario RPG ? W oryginalnej grze na SNES, Legend of the Seven Stars, można było biegać po świecie, naciskając przycisk Y, ale w Switchu przyciski zachowują swoje przydziały bojowe (akcja A, skok B, techniki specjalne Y, przedmioty X). Więc? W rzeczywistości Mario działa domyślnie i możesz nacisnąć L lub R, aby chodzić (możesz to również odwrócić w opcjach). Spróbuj więc i tak biec dolnym korytarzem z drążkiem analogowym, bez naciskania żadnych przycisków, i kucnij (naciśnij w dół), gdy dotrzesz do szczeliny. Proszę bardzo, stara sztuczka!

Super Mario RPG

15. Region Yo'ster Isle | Wyspa Yo'ster | Żaba Moneta

Stój spokojnie! Wiemy, że nie możecie się doczekać, aby zobaczyć kotlet Yoshi i Boshiego, ale zanim zejdziecie na dół, tuż za rurą, obok bloku zapisu, znajduje się kolejny ukryty skarb.

Super Mario RPG

16. Region Moleville | Przepustka wspomagająca | Kwiat

Nie chodzi tylko o to, by dostać się na wielkie głowy Ropucha. Zaraz po wejściu idź na lewą stronę mapy, nad wejściem do jaskini i wskocz na kalafiora, aby wskoczyć do bagażnika.

Super Mario RPG

17. Region Moleville | Przepustka wspomagająca | Cukierki rockowe

Ten jest trudny do znalezienia. Idź do lewego rogu, zanim opuścisz pierwszy obszar mapy. Spójrz na zrzut ekranu.

Super Mario RPG

18. Region Moleville | Przepustka wspomagająca | Żaba Moneta

Witamy w luksusowym i ekstrawaganckim budynku nieco maniakalnego dżentelmena, który wygląda jak Wario i uwielbia zabawki, zwłaszcza małe pociągi. Jeśli nie zrzucą cię z nóg jego wiecznie błyszczące szachy, pierwsza skrzynia jest dość łatwa, gdy zaczynasz się wspinać, a niekończąca się kolejka Snifitów zbliża się do ciebie.

Super Mario RPG

19. Region Moleville | Wieża wspomagająca | Żaba Moneta

Tego nie widziałem! Oczywiście jest to kwestia perspektywy. Przyjrzyj się uważnie zdjęciu i idź do końca, aby znaleźć skarb.

Super Mario RPG

20. Region Moleville | Wieża wspomagająca | Torba z upominkami

Jedna z najtrudniejszych i najbardziej satysfakcjonujących skrzyń. Kiedy wspinasz się po żółtych platformach, czy kiedykolwiek przyszło ci do głowy, że możesz wspiąć się na skrzynię, która jest już widoczna i wykonać kolejny skok?

Super Mario RPG

21. Region Moleville | Wieża wspomagająca | Grzyb

To jest łatwe. W tym samym pomieszczeniu co poprzednia skrzynia, obok pierwszej żółtej przykręcanej platformy, w rogu pomieszczenia.

Super Mario RPG

22. Region Moleville | Ożenić się | Żaba Moneta

Cóż, nie wszystkie miały być sklepami z przedmiotami. Jeśli odpoczniesz w gospodzie, możesz potem wspiąć się na meble, aby podnieść kolejną zieloną monetę.

Super Mario RPG

23. Region Gwiezdnego Wzgórza | Zatopiony statek | Kwiat

Jedna z najlepszych ukrytych skrzyń w całej grze, jest trochę jak trzecia na naszej liście: jeśli nie dostaniesz jej za pierwszym razem, będziesz musiał poczekać, aż ukończysz obszar, zanim będziesz mógł spróbować ponownie. Dojdziesz do pokoju, w którym Mario widzi swojego klona, jak w słynnym memie o Spider-Manie. Pokusa polega na tym, aby podbiec do A, aby "porozmawiać", czyli innymi słowy, walczyć, ale jeśli go pokonasz... Nie możesz już używać go jako platformy, aby dostać się do ukrytej skrzyni, jak pokazano na obrazku. Fajnie!

Super Mario RPG

24. Region Land's End | Koniec Ziemi | Kwiat

Jest to jedna z najtrudniejszych, jeśli nie najtrudniejsza ukryta skrzynia w całej grze. Gdy tylko wejdziesz, zobaczysz swoją pierwszą armatę i pierwszą żółtą platformę. Zobaczysz, że jest nieco na prawo od. Jeśli strzelisz w górę na wysoką skałę, będziesz mógł wspiąć się na platformę, a stamtąd będziesz musiał skoczyć. Zauważ, że nie skaczesz pionowo, gdy winda jest na szczycie, ale naciskasz drążek w górę, tak jakbyś chciał wspiąć się na skałę stamtąd.

Super Mario RPG

25. Region krańca lądu | Koniec Ziemi | Kwiat

Ten jest podobny do poprzedniego, ale sztuczka polega na tym, że platforma jest tak samo ukryta jak skrzynia. Musisz sprawić, by pojawił się, gdy wyjdziesz z, do której wpadniesz, ale zwykle zostaniesz zaatakowany przez maksymalnie trzech Nibblerów. Po aktywowaniu platformy możesz strzelić z powrotem i wspiąć się na skałę, aby dotrzeć do skarbu.

Super Mario RPG

26. Region Land's End | Koniec Ziemi | Żaba Moneta

Po zakończeniu wspinaczki dochodzisz do kwiecistej łąki, która prowadzi do wielkiego wiszącego mostu na Wielki Klif i pustynię przed Doliną Fasoli, Podniebnym Mostem. Cóż, nie idź w górę. Na prawo od schodów przeskocz między dwoma bzami, aby odsłonić jedną ze skrzyń.

Super Mario RPG

27. Region krańca ziemi | Koniec Ziemi | Żaba Moneta

Druga skrzynia jest bardzo, bardzo ukryta. Zamiast wspinać się na Podniebny Most, zauważ, że pod skalnym filarem znajduje się ciemna przypominająca jaskinię. Jeśli wskoczysz obok niego, magia retro wciągnie Cię do jaskini. Jeśli dotrzesz do jego najwyższego rogu, znajdziesz swoją skrzynię.

Super Mario RPG

28. Region krańca lądu | Land's End (Świątynia Belome) | Żaba Moneta

Ten rodzaj piramidy ukrywa swoją pierwszą klatkę piersiową na szczycie innej, bardzo widocznej, do której można dotrzeć z półki. Chwileczkę, czy dzwonek nadal dzwoni?

Super Mario RPG

29. Region krańca lądu | Land's End (Świątynia Belome) | Żaba Moneta

Tak. Drugi znajduje się w tym samym pomieszczeniu, w małym kąciku utworzonym przez ścianę ze złotej cegły.

Super Mario RPG

30. Region Land's End | Miasto Monstro | Kwiat

Jeden z najmniej ukrytych skarbów w grze, czeka na ciebie w ostatnim pomieszczeniu miasta, zanim je opuścisz, między krzakami a rogiem.

Super Mario RPG

31. Region Krańca Ziemi | Dolina Fasoli | Cukierki rockowe

Ta jesienna lokacja, która mogłaby zainspirować Maple Path z Mario Kart lub Maple Valley z Forza Motorsport, kryje pojedynczą skrzynię na zewnątrz, jeśli weźmiesz pierwszą rurę po prawej stronie, a następnie zbliżysz się do krzaków po lewej stronie.

Super Mario RPG

32. Region Land's End | Dolina Fasoli | Kerokero Cola

Gdy znajdziesz się w jednej z rur z podlewanymi piraniami, znajdziesz skarb na drugim końcu pokoju.

Super Mario RPG

33. Region Land's End | Dolina Fasoli | Czerwona Esencja

W innym podziemnym pomieszczeniu, między trampoliną a żółtymi schodami. Bądź ostrożny, to eliksir niezwyciężoności, trzymaj go w bezpiecznym miejscu.

Super Mario RPG

34. Region Nimbus Land | Kraina Nimbusa | Żaba Moneta

Co powiedzieliśmy o sklepach z przedmiotami? Cóż, wiesz. Wspinaj się po skrzynkach w sklepie, a na górze dostaniesz kolejną zieloną monetę.

Super Mario RPG

35. Region Nimbus Land | Kraina Nimbu (Zamek) | Żaba Moneta

Kiedy dojdziesz do trojga drzwi na tej samej ścianie, obok klatki dla ptaków po lewej.

Super Mario RPG

36. Region Nimbus Land | Kraina Nimbu (Zamek) | Żaba Moneta

Do tej pory zorientowałeś się, kiedy zobaczyłeś skrzynię od dołu. Gdy już zajmiesz się kochliwym Birdo, przeskocz z górnego poziomu do skarbu, który widziałeś z dolnego.

Super Mario RPG

37. Region Nimbus Land | Kraina Nimbu (Zamek) | Żaba Moneta

Kiedy schodzisz po schodach z lewych drzwi z trojga drzwi, o których mówiliśmy wcześniej. Znajduje się na przedostatnim kafelku.

Super Mario RPG

38. Region Nimbus Land | Kraina Nimbu (Zamek) | Żaba Moneta

Najbardziej ukryta skrzynia w stylu retro w całej grze jest nieco łatwiejsza w remake'u, ponieważ widać dziurę, z której można wydostać się ze sceny. To zabawne, ale to nie to samo. Zanurz się w nicość i skacz, aby złapać kolejną zieloną monetę.

Super Mario RPG

39. Region Twierdzy Bowsera | Świat broni (Brama) | Grzyb

Czujesz to, możesz to poczuć, Kuźnia jest w powietrzu. Kiedy dotrzesz do tego punktu zapisu, z łatwością znajdziesz ostatnią ukrytą skrzynię w grze, z jednym nędznym grzybem - masz je wszystkie! I nie, nie dostajesz nic specjalnego:(

Super Mario RPG

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości