Super Mario RPG: Przewodnik po znalezieniu wszystkich 39 ukrytych skrzyń
Powiemy Ci, gdzie ukryte są wszystkie skrzynie ze skarbami w pięknym świecie pierwszej gry RPG Mario, teraz piękniejszej niż kiedykolwiek.
Super Mario RPG to remake na Nintendo Switch zaginionej oldschoolowej perełki, która urzekła nas stylem lat 90. i piękną grafiką. Może to być trochę łatwe, ale niektóre tajemnice są ukryte tak jak za dawnych czasów. Czy chcesz znaleźć te wszystkie unoszące się skrzynie? Czytaj dalej w naszym przewodniku, aby zdobyć je wszystkie i zadowolić w sobie kompletatora.
Ukryte skrzynie to ukłon w stronę klasycznych ukrytych bloków Super Mario Bros., które pojawiają się tylko wtedy, gdy wskoczysz we właściwe miejsce. Tutaj są to skrzynie i zawsze mają soczystą nagrodę, więc warto znaleźć ich jak najwięcej po drodze.
- Wskazówka dotycząca znajdowania ukrytych skrzyń podczas zadania: Kiedy zdobędziesz Pierścień sygnałowy (zobacz jak go zdobyć poniżej), jeśli jest on założony na którymkolwiek z członków twojej drużyny (nawet jeśli są to rezerwy), ostrzeże cię o istnieniu ukrytego skarbu w bieżącym obszarze, natarczywie mówiąc: "W pobliżu jest ukryty skarb" Możesz skakać po całej scenie, próbując go znaleźć, szukać podejrzanych mechanizmów lub niedostępnych miejsc... Lub zapoznaj się z tym przewodnikiem, jeśli nie ma możliwości lub brakuje Ci konkretnego.
Na koniec, zanim powiem Ci, gdzie są wszystkie ukryte skarby, powinieneś wiedzieć, że w całej grze Super Mario RPG jest ich w sumie 39. Jeśli chcesz dowiedzieć się, ilu Ci brakuje, możesz porozmawiać z Pleaseno w pierwszym domu w Monstro Town, na pierwszym piętrze. Powie ci, że "nadal musisz znaleźć XX więcej, żebyś wiedział".
Gdzie są wszystkie ukryte skrzynie w Super Mario RPG ?
Postępuj zgodnie z obrazkami i opisami. Podpisy są wyświetlane z następującą legendą:
Obszar mapy | Konkretna lokalizacja | Przedmiot do przekazania
1. Region Królestwa Grzybów | Grzybowy Zamek | Kwiat
W sklepie z przedmiotami Pani Ropucha w piwnicy nauczy Cię kilku sztuczek z tego przewodnika. To powinna być twoja pierwsza tajna skrzynia w grze, a także ukrywa pierścień alertów! To sprawia, że wszystko jest łatwiejsze, ale także logiczne, jak zobaczysz.
2. Region Królestwa Grzybów | Grzybowy Zamek | Kwiat
Ale drugi jest tuż obok. Okazuje się, że możesz wspiąć się na głowy Ropuch: spróbuj skoczyć w róg.
3. Region Królestwa Grzybów | Grzybowy Zamek | Żaba Moneta
Jeśli nie będziesz ostrożny, może cię to kosztować dużo czasu, ponieważ ten zamek zostanie zaatakowany wrogami w dalszej części gry. Wykorzystaj to, czego nauczyłeś się, wspinając się na ropuchy, aby dotrzeć do półki nad drzwiami prowadzącymi do sali tronowej. Możesz to zrobić na początku i później w grze.
4. Region Królestwa Grzybów | Droga bandyty | Kerokero Cola
Musisz przeskakiwać między różowym wirującym kwiatem a fioletowym, jakbyś chciał przeskoczyć z jednego na drugi. Skrzynia znajduje się na górze, na prawo od pierwszej.
5. Region Stawu Kijanki | Miasto Róż | Żaba Moneta
Nie bez powodu nazywają je sklepami z przedmiotami; W tej pięknej wiosce ukrywają również sekretną skrzynię. Jeśli zakradniesz się na zaplecze i wdrapiesz się na szczyt półek, z łatwością znajdziesz skarb.
6. Region Stawu Kijanki | Miasto Róż | Żaba Moneta
Jesteś już ekspertem we wspinaniu się na głowy. To właśnie musisz zrobić, aby dotrzeć do ostatniego domu w wiosce, gdzie aktywujesz schody. Zanim pójdziesz, ciesz się skakaniem po łóżku...
7. Region Stawu Kijanki | Leśny labirynt | Żaba Moneta
Gdy tylko opuścisz Rose Town, usłyszysz sygnał dźwiękowy dzwonka sygnałowego. Ukryta skrzynia znajduje się po lewej stronie, na małej polanie.
8. Region Stawu Kijanki | Leśny labirynt | Żaba Moneta
Kiedy wynurzysz się z pierwszego pnia po skoku na trampolinę w pierwszym podziemnym obszarze, na lewo od pnia.
9. Region Stawu Kijanki | Leśny labirynt | Kerokero Cola
Siedem pniaków, z których wyłaniają się Wigglerzy z własnymi podziemnymi pomieszczeniami, tworzącymi duży romb. W kikutu w lewym rogu znajdziesz skrzynię na dole.
10. Region Stawu Kijanki | Leśny labirynt | Kwiat
Na pniu prawego rogu, pomiędzy Brzęczykami i Amanitas, sekretna skrzynia czeka na Ciebie w południowej części.
11. Region Stawu Kijanki | Leśny labirynt | Nic!
Na drugim pniu po lewej stronie, w rogu przed trampoliną.
12. Region Stawu Kijanki | Leśny labirynt | Czerwona Esencja
Ta ukryta skrzynia jest jedną z najtrudniejszych w grze z kilku powodów. Po pierwsze, znajduje się na dość dużym obszarze, zaczynając od ścieżki od skrzyżowania "zaginionego lasu", z punktem zapisu, a kończąc na obszarze pniaków, do których nie można się dostać. Dodatkowym problemem jest to, że jeśli wyjdziesz na przeciwległym końcu, wyjdziesz na mapę i będziesz musiał powtórzyć labirynt, jeśli nie zapisałeś. Co więcej, jest to jedyna lokacja w całym remake'u, która zmieniła się w stosunku do oryginalnej gry, więc nie jest warta tego, co pamiętasz z tamtych czasów, ani klasycznych przewodników, na które patrzysz. Spójrz na obrazek, ponieważ, podobnie jak pierwsza skrzynia w labiryncie, ukryty skarb czeka na Ciebie po lewej stronie, gdy tylko wejdziesz. Nagroda jest tego warta: czerwona esencja zapewnia postaci nietykalność na trzy tury, idealne dla wrogów takich jak Culex lub tych, którzy pojawią się później w post-grze.
13. Region Stawu Kijanki | Skarbiec rur | Żaba Moneta
Zostaniesz niezauważony, jeśli za wszelką cenę będziesz starał się unikać piranii, ale w tym rzędzie sześciu rur, co jest kolejnym ukłonem w stronę SMB, będziesz mógł przekraść się przez drugą. Jeśli zejdziesz na dół, zobaczysz podniesiony chodnik, do którego najwyraźniej nie możesz dotrzeć. Skocz tuż przed pierwszym kafelkiem, a pojawi się żółta platforma windy. Będąc w wysokim korytarzu, jeśli zeskoczysz z drugiego klocka, pojawi się skrzynia. Ale czekaj, twój pierścionek wciąż dzwoni!
14. Region Stawu Kijanki | Skarbiec rur | Żaba Moneta
Jeśli przejdziesz dalej do końca podniesionego chodnika, zobaczysz skrzynię, która wcale nie jest ukryta. Cóż, między tą a poprzednią jest ta, której brakuje Ci z inną zieloną monetą. A skoro o tym mowa...
- Sztuczka: Jak zdobyć żabią monetę pod dolnym blokiem? Innymi słowy, jak kucnąć w Super Mario RPG ? W oryginalnej grze na SNES, Legend of the Seven Stars, można było biegać po świecie, naciskając przycisk Y, ale w Switchu przyciski zachowują swoje przydziały bojowe (akcja A, skok B, techniki specjalne Y, przedmioty X). Więc? W rzeczywistości Mario działa domyślnie i możesz nacisnąć L lub R, aby chodzić (możesz to również odwrócić w opcjach). Spróbuj więc i tak biec dolnym korytarzem z drążkiem analogowym, bez naciskania żadnych przycisków, i kucnij (naciśnij w dół), gdy dotrzesz do szczeliny. Proszę bardzo, stara sztuczka!
15. Region Yo'ster Isle | Wyspa Yo'ster | Żaba Moneta
Stój spokojnie! Wiemy, że nie możecie się doczekać, aby zobaczyć kotlet Yoshi i Boshiego, ale zanim zejdziecie na dół, tuż za rurą, obok bloku zapisu, znajduje się kolejny ukryty skarb.
16. Region Moleville | Przepustka wspomagająca | Kwiat
Nie chodzi tylko o to, by dostać się na wielkie głowy Ropucha. Zaraz po wejściu idź na lewą stronę mapy, nad wejściem do jaskini i wskocz na kalafiora, aby wskoczyć do bagażnika.
17. Region Moleville | Przepustka wspomagająca | Cukierki rockowe
Ten jest trudny do znalezienia. Idź do lewego rogu, zanim opuścisz pierwszy obszar mapy. Spójrz na zrzut ekranu.
18. Region Moleville | Przepustka wspomagająca | Żaba Moneta
Witamy w luksusowym i ekstrawaganckim budynku nieco maniakalnego dżentelmena, który wygląda jak Wario i uwielbia zabawki, zwłaszcza małe pociągi. Jeśli nie zrzucą cię z nóg jego wiecznie błyszczące szachy, pierwsza skrzynia jest dość łatwa, gdy zaczynasz się wspinać, a niekończąca się kolejka Snifitów zbliża się do ciebie.
19. Region Moleville | Wieża wspomagająca | Żaba Moneta
Tego nie widziałem! Oczywiście jest to kwestia perspektywy. Przyjrzyj się uważnie zdjęciu i idź do końca, aby znaleźć skarb.
20. Region Moleville | Wieża wspomagająca | Torba z upominkami
Jedna z najtrudniejszych i najbardziej satysfakcjonujących skrzyń. Kiedy wspinasz się po żółtych platformach, czy kiedykolwiek przyszło ci do głowy, że możesz wspiąć się na skrzynię, która jest już widoczna i wykonać kolejny skok?
21. Region Moleville | Wieża wspomagająca | Grzyb
To jest łatwe. W tym samym pomieszczeniu co poprzednia skrzynia, obok pierwszej żółtej przykręcanej platformy, w rogu pomieszczenia.
22. Region Moleville | Ożenić się | Żaba Moneta
Cóż, nie wszystkie miały być sklepami z przedmiotami. Jeśli odpoczniesz w gospodzie, możesz potem wspiąć się na meble, aby podnieść kolejną zieloną monetę.
23. Region Gwiezdnego Wzgórza | Zatopiony statek | Kwiat
Jedna z najlepszych ukrytych skrzyń w całej grze, jest trochę jak trzecia na naszej liście: jeśli nie dostaniesz jej za pierwszym razem, będziesz musiał poczekać, aż ukończysz obszar, zanim będziesz mógł spróbować ponownie. Dojdziesz do pokoju, w którym Mario widzi swojego klona, jak w słynnym memie o Spider-Manie. Pokusa polega na tym, aby podbiec do A, aby "porozmawiać", czyli innymi słowy, walczyć, ale jeśli go pokonasz... Nie możesz już używać go jako platformy, aby dostać się do ukrytej skrzyni, jak pokazano na obrazku. Fajnie!
24. Region Land's End | Koniec Ziemi | Kwiat
Jest to jedna z najtrudniejszych, jeśli nie najtrudniejsza ukryta skrzynia w całej grze. Gdy tylko wejdziesz, zobaczysz swoją pierwszą armatę i pierwszą żółtą platformę. Zobaczysz, że jest nieco na prawo od. Jeśli strzelisz w górę na wysoką skałę, będziesz mógł wspiąć się na platformę, a stamtąd będziesz musiał skoczyć. Zauważ, że nie skaczesz pionowo, gdy winda jest na szczycie, ale naciskasz drążek w górę, tak jakbyś chciał wspiąć się na skałę stamtąd.
25. Region krańca lądu | Koniec Ziemi | Kwiat
Ten jest podobny do poprzedniego, ale sztuczka polega na tym, że platforma jest tak samo ukryta jak skrzynia. Musisz sprawić, by pojawił się, gdy wyjdziesz z, do której wpadniesz, ale zwykle zostaniesz zaatakowany przez maksymalnie trzech Nibblerów. Po aktywowaniu platformy możesz strzelić z powrotem i wspiąć się na skałę, aby dotrzeć do skarbu.
26. Region Land's End | Koniec Ziemi | Żaba Moneta
Po zakończeniu wspinaczki dochodzisz do kwiecistej łąki, która prowadzi do wielkiego wiszącego mostu na Wielki Klif i pustynię przed Doliną Fasoli, Podniebnym Mostem. Cóż, nie idź w górę. Na prawo od schodów przeskocz między dwoma bzami, aby odsłonić jedną ze skrzyń.
27. Region krańca ziemi | Koniec Ziemi | Żaba Moneta
Druga skrzynia jest bardzo, bardzo ukryta. Zamiast wspinać się na Podniebny Most, zauważ, że pod skalnym filarem znajduje się ciemna przypominająca jaskinię. Jeśli wskoczysz obok niego, magia retro wciągnie Cię do jaskini. Jeśli dotrzesz do jego najwyższego rogu, znajdziesz swoją skrzynię.
28. Region krańca lądu | Land's End (Świątynia Belome) | Żaba Moneta
Ten rodzaj piramidy ukrywa swoją pierwszą klatkę piersiową na szczycie innej, bardzo widocznej, do której można dotrzeć z półki. Chwileczkę, czy dzwonek nadal dzwoni?
29. Region krańca lądu | Land's End (Świątynia Belome) | Żaba Moneta
Tak. Drugi znajduje się w tym samym pomieszczeniu, w małym kąciku utworzonym przez ścianę ze złotej cegły.
30. Region Land's End | Miasto Monstro | Kwiat
Jeden z najmniej ukrytych skarbów w grze, czeka na ciebie w ostatnim pomieszczeniu miasta, zanim je opuścisz, między krzakami a rogiem.
31. Region Krańca Ziemi | Dolina Fasoli | Cukierki rockowe
Ta jesienna lokacja, która mogłaby zainspirować Maple Path z Mario Kart lub Maple Valley z Forza Motorsport, kryje pojedynczą skrzynię na zewnątrz, jeśli weźmiesz pierwszą rurę po prawej stronie, a następnie zbliżysz się do krzaków po lewej stronie.
32. Region Land's End | Dolina Fasoli | Kerokero Cola
Gdy znajdziesz się w jednej z rur z podlewanymi piraniami, znajdziesz skarb na drugim końcu pokoju.
33. Region Land's End | Dolina Fasoli | Czerwona Esencja
W innym podziemnym pomieszczeniu, między trampoliną a żółtymi schodami. Bądź ostrożny, to eliksir niezwyciężoności, trzymaj go w bezpiecznym miejscu.
34. Region Nimbus Land | Kraina Nimbusa | Żaba Moneta
Co powiedzieliśmy o sklepach z przedmiotami? Cóż, wiesz. Wspinaj się po skrzynkach w sklepie, a na górze dostaniesz kolejną zieloną monetę.
35. Region Nimbus Land | Kraina Nimbu (Zamek) | Żaba Moneta
Kiedy dojdziesz do trojga drzwi na tej samej ścianie, obok klatki dla ptaków po lewej.
36. Region Nimbus Land | Kraina Nimbu (Zamek) | Żaba Moneta
Do tej pory zorientowałeś się, kiedy zobaczyłeś skrzynię od dołu. Gdy już zajmiesz się kochliwym Birdo, przeskocz z górnego poziomu do skarbu, który widziałeś z dolnego.
37. Region Nimbus Land | Kraina Nimbu (Zamek) | Żaba Moneta
Kiedy schodzisz po schodach z lewych drzwi z trojga drzwi, o których mówiliśmy wcześniej. Znajduje się na przedostatnim kafelku.
38. Region Nimbus Land | Kraina Nimbu (Zamek) | Żaba Moneta
Najbardziej ukryta skrzynia w stylu retro w całej grze jest nieco łatwiejsza w remake'u, ponieważ widać dziurę, z której można wydostać się ze sceny. To zabawne, ale to nie to samo. Zanurz się w nicość i skacz, aby złapać kolejną zieloną monetę.
39. Region Twierdzy Bowsera | Świat broni (Brama) | Grzyb
Czujesz to, możesz to poczuć, Kuźnia jest w powietrzu. Kiedy dotrzesz do tego punktu zapisu, z łatwością znajdziesz ostatnią ukrytą skrzynię w grze, z jednym nędznym grzybem - masz je wszystkie! I nie, nie dostajesz nic specjalnego:(














































