Polski
Gamereactor
recenzje
SteamWorld Build

SteamWorld Build

Odkrywaliśmy obcą technologię i rozwijaliśmy miasto w grze strategicznej The Station.

HQ

Nie potrafię wskazać palcem, czy to motyw Dzikiego Zachodu, populacja robotów, fakt, że burmistrzem miasta jest dziecko o imieniu Astrid, czy też to, że szukamy obcej technologii, która czyni to wyjątkowym. The Station naprawdę ciężko pracowało, aby znaleźć interesującą konfigurację i utrzymać zaangażowanie gracza. Można powiedzieć, że tytuł jest podzielony na dwa komponenty, jeden to klasyczne podejście do gatunku podobne do The Settlers czy Anno, a drugi to podejście inspirowane Dungeon Keeper. Oba te elementy współgrają z narracją i razem tworzą ciekawą całość. Istnieje w tym samym uniwersum, co każdy inny tytuł o nazwie SteamWorld.

Zaczyna się od zbudowania małego miasteczka wokół starego, opuszczonego miasta górniczego. Umieszczając domy, drogi i inne niezbędne rzeczy, możesz zwiększyć populację. Pozwala to na awansowanie mieszkańców do bardziej wyspecjalizowanych ról, a nowi wykwalifikowani specjaliści pozwalają jeszcze bardziej rozwinąć miasto. Jest to konieczność, aby Twoje miasto miało dostęp do najbardziej zaawansowanych budynków. Wczesnym tego przykładem jest to, że inżynierowie są potrzebni do naprawy kopalni, dzięki czemu można zacząć kopać w poszukiwaniu technologii. Dużo czasu poświęcisz na zrekompensowanie utraty rezydentów na stanowiskach specjalistycznych. Kiedy ulepszasz mieszkańca, znika on ze swojej istniejącej kategorii, musisz to zrekompensować, budując więcej domów, aby odzyskać mieszkańców, którzy również mają inne potrzeby, aby być szczęśliwymi.

SteamWorld Build
Nowa burmistrz nazywa się Astrid.

Jeśli chcesz ulepszyć mieszkańców, muszą być zadowoleni ze swojej obecnej sytuacji. Aby to zrobić, musisz zbudować określone budynki, które z kolei wymagają określonych zasobów. Podobnie jak w The Settlers, nie wystarczy zbudować jeden budynek dla jednego surowca, a raczej potrzebujesz kilku budynków z rzędu. Jeśli miasto potrzebuje drewna, budujesz zarówno tartak, jak i budynek, który ścina drzewa, a następnie potrzebujesz budynku do przechowywania zasobów w pobliżu miejsca pracy. Konfiguracja tych łańcuchów rzadko jest trudna, jeśli grałeś wcześniej w podobne tytuły, ponieważ je rozpoznasz. Interfejs użytkownika ułatwia znajdowanie potrzebnych budynków w menu. Są one skategoryzowane w uporządkowany sposób i nigdy nie czułem, że muszę pracować przeciwko interfejsowi użytkownika, a w mojej książce jest to jedna z najważniejszych rzeczy w grze.

To jest reklama:

W Twoim mieście zawsze jest linia kolejowa, przez którą regularnie przejeżdżają pociągi. Za jego pomocą możesz kupować i sprzedawać przedmioty. Można je wykorzystać w budynkach w celu zwiększenia produkcji i innych interesujących przedmiotów, a artefakty, które kupujesz, różnią się funkcją i ceną. Nie uważałem, że są one niezbędne dla sukcesu mojego miasta.

Fabuła daje ci kontekst dla wszystkiego, co robisz, i jest zarówno trochę inna, jak i urocza (jeśli chcesz, możesz ją wyłączyć w menu głównym, gdy zaczynasz nową mapę). Nie kontrolujesz ludzi, ale roboty grające na Dzikim Zachodzie, które mówią z akcentem i używają typowych słów, które kojarzymy z tym tematem. Cały ich światopogląd jest jednym wielkim stereotypem z tamtego okresu i pomyślałem, że to dało robotom trochę więcej człowieczeństwa. Jeśli grałeś już w jakąkolwiek przygodę SteamWorld, wiesz dokładnie, czego się spodziewać.

SteamWorld BuildSteamWorld BuildSteamWorld Build
Mapy otwierają się po czasie i zwykle dostajesz trochę więcej miejsca na rozbudowę swojego miasta. Pod względem wielkości nie zbliża się do Cities Skylines czy serii Anno.

Najciekawszą częścią projektu nie jest ani historia, ani konstrukcja naziemna. Odkryłem, że to właśnie w podziemiu tytuł naprawdę wystartował. Korzystając z podejścia inspirowanego Dungeon Keeper, zbudowałem kopalniane tunele i kopałem w poszukiwaniu złota. Oznaczasz ściany, na których twoi pracownicy mogą kopać, a tworząc powierzchnie, możesz budować miejsca odpoczynku dla swoich górników lub inne budynki. Podziemia nie zawsze są stabilne i mogą się zdarzyć zawalenia, więc aby chronić swoich pracowników, możesz zbudować filary, aby wzmocnić ściany i zmniejszyć ryzyko zawalenia. Musisz być ostrożny, ponieważ nie wszystko tam na dole to tylko brud i skarby, są wrogowie i inne niebezpieczeństwa, przed którymi musisz się chronić. Oznacza to, że pod ziemią toczą się bitwy.

To jest reklama:

Czuję się usatysfakcjonowany po wykopaniu ostatniej miny. Nie ma na co narzekać. Przełączanie się między metrem a miastem jest płynne. Grafika jest przyjemna, a układ zabawny. Nie znajdziesz tu zaawansowanego city buildera, ale lekką narrację z ciasną mechaniką gry. Wszystkie postacie wykonują dobrą robotę, a rozgrywka jest prosta, ale działa. Nie przeszkadza mi nawet to, że muzyka jest ledwie czynnikiem. Czasami to mi wystarcza, zwłaszcza gdy to, co jest w ofercie, jest poza tym dobre. Chociaż można krytykować, że dostajesz tylko pięć map, są one wystarczająco zróżnicowane, abyś był zajęty przez co najmniej 10-15 godzin. Mogą wahać się od suchej prerii po obszar pełen kości dinozaurów, a mapy są bardzo szybkie do ukończenia, jeśli wiesz, co robisz.

SteamWorld Build
Kiedy mieszkańcy będą wystarczająco zadowoleni, możesz podnieść ich do nowej klasy. Oni z kolei muszą zaspokoić swoje potrzeby, zanim będzie można je ponownie ulepszyć.

Chociaż brakuje mu złożoności, którą można znaleźć w Anno lub The Settlers, stoi samodzielnie dzięki unikalnej scenerii i dobrze wykonanej mechanice gry. Chociaż muzyka nie błyszczy, wygląda zachęcająco wizualnie, a humor jest przyjemny, jednak w obecnym stanie nie może zaoferować takiej samej wartości powtórek, jak jego konkurenci. Mimo to jest to ładny i dobrze wykonany city builder. Jeśli znudzi Ci się nieco szczupła treść, prawdopodobnie nadal masz wystarczająco dużo godzin. Mogę go polecić tym, którzy są nowicjuszami w gatunku lub szukają czegoś nieco innego, ale nie zostaniesz długo, jeśli szukasz złożoności i wyzwania.

SteamWorld BuildSteamWorld Build
07 Gamereactor Polska
7 / 10
+
Świetny interfejs użytkownika. Łatwy do odebrania. Polerowane. Zabawny układ. Świetny design i miły humor.
-
Brakuje złożoności. Niska wartość powtórki. Tylko pięć map.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
SteamWorld BuildScore

SteamWorld Build

RECENZJA. Przez Patrik Severin

Odkrywaliśmy obcą technologię i rozwijaliśmy miasto w grze strategicznej The Station.



Wczytywanie następnej zawartości