Szwecja i Norwegia mogą być w czołówce, jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, ale Tesla stoi w obliczu spadku udziału w rynku w obu krajach, z rejestracją spadającą odpowiednio o 44% i 38% w styczniu. Pomimo silnego wzrostu ogólnej sprzedaży samochodów, obecność Tesli wydaje się słabnąć, ponieważ Model Y pozostaje najlepiej sprzedającym się modelem, ale konkurencja się rozgrzewa.
Według nowego badania przeprowadzonego przez szwedzką firmę Novus Group, wizerunek Tesli ucierpiał, częściowo z powodu poglądów politycznych Elona Muska, które wywołały debaty w całej Europie. W Szwecji udział Tesli w rynku spadł z 4,2% do 2,1%, a w Norwegii z 21,7% do 7,4%. Chociaż ogólny popyt na samochody rośnie, zmiany te pokazują, że rynek pojazdów elektrycznych w Skandynawii staje się coraz bardziej konkurencyjny. Czy Tesla zdoła odzyskać swoją pozycję, czy też nowi gracze będą nadal kwestionować jej dominację w regionie?
Jaka jest Twoja ulubiona marka pojazdów elektrycznych?