Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Sonic X Shadow Generations
Featured: Gamescom 2024 Coverage

Sonic X Shadow Generations Zapowiedź praktyczna: Wyjście z cienia?

Nawet bez broni palnej Jeż Cień okazuje się destrukcyjny w nadchodzącym Sonic X Shadow Generations. Wypróbowaliśmy grę na targach Gamescom i porozmawialiśmy z zespołem produkcyjnym.

HQ

Chociaż można śmiało powiedzieć, że nie osiąga poziomu swojego rywala Mario, wieloletnia maskotka Segi Sonic the Hedgehog radzi sobie całkiem nieźle w ciągu ostatniej dekady, pomimo kilku błędów, takich jak Sonic Boom: Rise of Lyric i Sonic Forces. Sonic Frontiers z 2022 roku pchnął serię w nowy, odważny kierunek, zamieniając zwykłe liniowe poziomy na format półotwartego świata, podczas gdy zeszłoroczny Sonic Superstars był zabawnym powrotem do złotych czasów na Sega Mega Drive.

Teraz, dzięki Sonic X Shadow Generations, Sega ma jedno oko na przeszłość, a drugie na przyszłość. Kolekcja będzie zawierała zremasterowaną wersję Sonic Generations z 2011 roku (która sama bez wysiłku przechodziła między nowym a nowoczesnym Sonic zarówno w swojej fabule, jak i projekcie poziomów), a także zupełnie nową grę: Shadow Generations.

Sonic X Shadow Generations

Podczas targów Gamescom spotkałem się z gwiazdorską obsadą Sonic weteranów – reżyserem gry Katsuyuki Shigiharą, producentem Shunem Nakamurą i producentem serii Takashim Iizuką – aby dowiedzieć się wszystkiego o nadchodzącej kolekcji. I chociaż nie chcieli umieszczać czasu wykonawczego na nowej zawartości Shadow, Shigihara sprawił, że brzmiało to tak, jakby było prawie tak samo treściwe, jak oryginalna gra.

To jest reklama:

"Jeśli chodzi o Shadow Generations, mamy tam mnóstwo zawartości, a także umiejętności, które będziecie zdobywać i odblokowywać. Możesz nawet wrócić i ponownie rozegrać grę z tymi nowymi umiejętnościami. Tak więc w Shadow Generations będzie dużo zawartości. Ale cała gra, którą sprzedajemy, to Sonic Generations i Shadow Generations razem wzięte. Nawet ludzie, którzy grali w Sonic Generations, będą mieli nowe rzeczy do zrobienia w Sonic Generations i nowe sposoby gry. Jeśli grałeś w nią już raz, możesz wrócić i zagrać w nią ponownie, a także robić różne rzeczy w grze".

Według zespołu, nie chcieli "zadzierać z oryginałem", więc etapy i zawartość w Sonic Generations pozostały niezmienione - z wyjątkiem ładniej wyglądającej grafiki. W grze wprowadzono jednak jedną istotną zmianę, ponieważ Iizuka ujawnił, że zestaw ruchów Sonic został nieco rozszerzony.

"W przypadku remastera Sonic Generations chcieliśmy pozostać wierni zawartości i pozwolić ludziom grać w oryginalną grę, korzystając z tego, co nowy sprzęt może dostarczyć graczom, ale chcieliśmy również, aby obecni gracze mogli grać tak, jak by tego oczekiwali. Po wydaniu Sonic Mania stwierdziliśmy, że wielu ludziom naprawdę spodobała się mechanika Drop Dash, więc od tego czasu dodawaliśmy ją do wydań, w tym Sonic Origins i Sonic Superstars, i uznaliśmy, że będzie to miły dodatek, więc dodaliśmy Drop Dash do sterowania klasycznym Sonicem w Sonic X Shadow Generations.

Sonic X Shadow GenerationsSonic X Shadow Generations
To jest reklama:

Niestety, nie udało mi się osobiście doświadczyć żadnego z zremasterowanych etapów Sonic, ponieważ podczas podglądu czas był bardzo krótki. Zamiast tego wskoczyłem od razu do Shadow Generations i poziomu Kingdom Valley Act 1, znanego z tego, że pojawił się w niczym innym jak niesławnym Sonic '06. Z pewnością zdaję sobie sprawę, że Sega nie opiera swoich poziomów na wybielonej wersji historii serii, ale ośmielę się rzucić światło reflektorów - a może raczej rzucić cień - na ich mniej znane tytuły. A Kingdom Valley rzeczywiście zasługuje na drugą szansę, ponieważ strzeliste klify i zwalone ruiny nadają scenie naprawdę majestatyczny charakter, który jest jeszcze bardziej spektakularny w 4K i z lepiej wyglądającymi teksturami.

Oczywiście te środowiska są w większości tłem, ponieważ Shadow, podobnie jak Sonic przebija się przez poziom. Istnieje wiele różnych ścieżek, które można obrać, ale jak to bywa w przypadku większości etapów 3D Sonic, jest to zasadniczo projektowanie poziomów 2D z dodatkowym wymiarem dodanym ze względu na efekty wizualne. Wybierasz ścieżkę, mierzysz czas naciśnięć przycisków, przeskakując między gadżetami i wrogami, a od czasu do czasu pokonujesz bossa średniego poziomu - w tym przypadku robota miotającego rakietami prosto z kreskówki w sobotni poranek.

Jeśli uważasz, że brzmi to jak zwykły etap Sonic, cóż, masz absolutną rację, a zespół wyjaśnił, że jednym z ich głównych wyzwań było zaprojektowanie etapów, które pasują do Shadow. W jego jedynym jak dotąd solowym występie, Shadow the Hedgehog na PS2, tempo było nieco wolniejsze, a zbuntowany antybohater użył nawet broni palnej, aby dodać mu awangardowości z lat 00. Tym razem broń została porzucona, ale to nie znaczy, że Shadow stał się pacyfistą - wręcz przeciwnie.

Sonic X Shadow Generations

Sposobem na to, by Shadow wydawał się inny niż jego niebieski odpowiednik, okazał się Doom Powers: seria efektownych ruchów, które podkreślają zarówno szybkość, jak i zniszczalność Shadow. Tuż przed targami Gamescom ukazał się zwiastun, w którym można było je zaprezentować. Pierwsza z nich, Doom Spears, pozwala uderzyć pięciu wrogów naraz, co pozwala szybko przerzedzić szeregi wroga, podczas gdy Doom Blast pozwala wystrzelić wrogów w powietrze - najwyraźniej również otwierając nowe skróty, jeśli zostaną użyte w odpowiednim momencie. Doom Morph zamienia cię w rodzaj morderczej plamy czarnej mazi, podczas gdy Doom Surf i Doom Wings są dość oczywiste, pozwalając ci albo szybować w powietrzu, albo szybować po wodzie, niszcząc wszystko na swojej drodze.

Nie miałem zbyt wiele wspólnego z tymi mocami, ale skorzystałem z charakterystycznej umiejętności Shadow, Chaos Control. Ta super moc na krótko spowalnia czas wokół ciebie i sprawia, że jesteś niezwyciężony na większość obrażeń, co pozwala ci z łatwością przejść przez scenę. Nakamura wyjaśnił, że Chaos Control został zaprojektowany z myślą zarówno o nowych, jak i doświadczonych graczach.

"Moce Zagłady sprawiają, że Cień jest zupełnie inną postacią do grania w grze, to samo dotyczy możliwości korzystania z Kontroli Chaosu. Osoby, które być może nie są tak dobre w grze, mogą skorzystać z Kontroli Chaosu, aby łatwiej przejść grę i uniknąć wielu obszarów, które są dla nich trudne. Z drugiej strony ludzie, którzy są naprawdę dobrzy w grze, mogą używać Kontroli Chaosu, aby jeszcze szybciej przechodzić przez poziomy lub robić rzeczy, których nie mogliby zrobić bez użycia Kontroli Chaosu. Dodając te umiejętności, sprawiamy, że rozgrywka Shadowem różni się od tego, co było wcześniej.

Sonic X Shadow GenerationsSonic X Shadow Generations

Podczas gdy producenci zapewniali mnie, że każdy nowy etap został stworzony z myślą o tych mocach, to, gdzie naprawdę wydają się one błyszczeć, to White Space. Początkowo błędnie usłyszałem to jako "Szeroka Przestrzeń" i oba znaczenia są zasadniczo prawdziwe. White Space jest rodzajem świata pomiędzy, który łączy wiele etapów i linii czasowych obecnych w Sonic X Shadow Generations. Możesz swobodnie eksplorować ten centralny świat, a odkryjesz więcej sekretów, gdy Shadow rozszerzy swój zestaw ruchów. Pod wieloma względami jest to bezpośrednia kontynuacja obszarów otwartego świata z Sonic Frontiers i wyraźna wskazówka, że Shadow Generations jest właściwym współczesnym tytułem Sonic.

"Chcieliśmy zastosować filozofię strefy otwartej w białej przestrzeni" – wyjaśnił Iizuka. "W tej otwartej strefie można biegać i jest to naprawdę dobrze zrobione. Uważamy, że jest to rodzaj formatu, który chcemy dalej rozwijać, zabawne otwarte strefy, w których można biegać. To jest prawdopodobnie przyszłość, w którą zmierza nasza współczesna seria".

Nakamura dodał: "To jest bardzo podobne do Frontiers. Możesz biegać i robić, co chcesz w Białej Przestrzeni. Ale to, co jest nowe i inne, to moce zagłady, które Cień będzie odblokowywał. Zdobywając i używając mocy zagłady, jesteś w stanie przemieszczać się do różnych miejsc w otwartej strefie White Space, a to w pewnym sensie nadaje nowy, zabawny wymiar rozgrywce i sterowaniu postaciami.

Sonic X Shadow Generations

Z Sonic X Shadow Generations premierą 22 października i nadchodzącym filmem Sonic the Hedgehog 3 z Keanu Reevesem podkładającym głos Shadow w grudniu, popularna postać naprawdę dostaje swój czas w słońcu. Nie wiadomo jeszcze, czy tam zostanie, ale na podstawie tego, co widziałem i słyszałem podczas Gamescomu, jestem dość optymistycznie nastawiony.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości