Polski
Gamereactor
artykuły o sprzętach

Simlab X1-Pro Sim Racing Cockpit

Holenderski producent sim-racingów, Simlab, powraca z najbardziej ekstrawagancko dziwacznym, a przede wszystkim zero-flexowym, solidnym pro-rigiem, z jakim kiedykolwiek mieliśmy do czynienia.

W ciągu ostatnich dwóch lat w Gamereactor używaliśmy aluminiowego zestawu profilowego "Modus" firmy Swedish Rig Design jako naszego głównego kokpitu, a także testowaliśmy zbudowane i testowane produkty i rozwiązania aluminiowe m.in. Next Level Racing, Treq, Playseat i Fanatec. Rynek zaczyna być prawie zalany producentami robiącymi dokładnie to samo, malującymi proszkowymi standardowe profile aluminiowe na czarno i składającymi podstawowe systemy dla każdego, kto chce uaktualnić swoją konfigurację wyścigową do siedzenia w czymś, co przynajmniej w pewnym stopniu wydaje się "prawdziwym" samochodem.

Simlab X1-Pro Sim Racing Cockpit
Waży 90 kg, bez siedzenia, kierownicy i ekranu. Prawdziwa bestia, ale wtedy dostajesz również najbardziej stabilny produkt na rynku.

Przez kilka lat holenderski producent Simlab dominował na rynku kokpitów z profilami aluminiowymi z najlepiej sprzedającym się modelem P1-X, a teraz wprowadzili na rynek swój pro-rig, my w Gamereactor, oczywiście, musieliśmy spróbować. Po nieco ponad tygodniu budowania i majsterkowania oraz około dwóch tygodniach testowania gotowego produktu, jesteśmy gotowi powiedzieć dokładnie, co myślimy o nowo wydanym zestawie premium Simlab X1-Pro i tak jak sugeruje cena, jest to zasadniczo Rolls-Royce z platform sim-racing.

Simlab X1-Pro Sim Racing Cockpit
Zakrzywiona podłoga aluminiowa (malowana proszkowo) jest genialnym rozwiązaniem.

Zasadniczo X1-Pro opiera się na większych, a tym samym mocniejszych profilach aluminiowych niż większość innych rozwiązań na rynku, co oznacza, że waży nieco więcej, ale także oferuje środowisko kierowcy, które niezależnie od masy ciała lub wagi zamontowanych na nim urządzeń peryferyjnych (kierownica, ekran, siedzenie, pedały itp.) wykazuje zerowy flex. Profile mają wymiary 120x40 milimetrów zamiast 80x40 milimetrów, które składają się na nasz SRD Modus, a już podczas montażu zauważyliśmy pewną różnicę w jakości lub sztywności skrętnej samych profili, ponieważ absolutnie nie wyginają się ani jednego mikromilimetra. To nie jest to, co sprawia, że chcesz wydać 1799 € na kokpit z profilem aluminiowym, ale raczej są to specjalnie zaprojektowane rozwiązania dotyczące podłogi i sposobu mocowania ekranu oraz rozstawu osi kierownicy.

To jest reklama:
Simlab X1-Pro Sim Racing Cockpit
Zamontowanie ekranu tuż za tyłem rozstawu osi kierownicy to oczywiście idealne rozwiązanie.

Mianowicie, X1-Pro ma specjalnie wykonaną podłogę z giętego, malowanego proszkowo aluminium (grubość pięciu milimetrów), która jest zamontowana w trzech różnych przegrodach i rozciąga się na bokach profilu jak skrzydła, co sprawia, że cała maszyna i wchodzenie i wychodzenie jest super gładkie. Podłoga jest ładnie wykonana z doskonałym wykończeniem, nie waży zbyt wiele, jest niezwykle sztywna i podobnie jak reszta zestawu, jest zero-flex lub miejsce na zabawę lub tym podobne. Na środku podłogi znajduje się również szczelina do montażu specjalnie zaprojektowanego stojaka na pedały, który pozwala na przesuwanie go do przodu lub do tyłu bez wpadania na panele podłogowe, co jest super fajne i sprytnie wykonane.

Simlab X1-Pro Sim Racing Cockpit
Podkładki z logo Simlab sprawiają, że śruba jest dziesięć razy bardziej seksowna.

Sam stojak na pedały jest bardzo solidny i ciężki, frezowany z litych kawałków aluminium i, w przeciwieństwie do wielu innych rozwiązań platformowych, zastosowanie ma również tutaj zerowy flex. Absolutnie niesamowite. Przez ostatni rok mieliśmy flex w naszym zestawie, co absolutnie mnie wkurzyło. Te małe problemy mogą szybko stać się duże, gdy jeździsz z gadżetami, które wymagają kierowania przez całe życie (Fanatec DD2) i hamulców ze 100 kg siły (Heusinkveld Ultimate Plus).

To jest reklama:
Simlab X1-Pro Sim Racing Cockpit
X1-Pro jest drogi, ale także najlepszy, jaki można kupić pod względem olinowania.

Inną unikalną częścią tego zestawu jest sposób mocowania rozstawu kierownicy, a także mocowanie ekranu, które wisi nad miejscem rozstawu osi kierownicy, aby dać mi jako graczowi możliwość umieszczenia monitora jak najbliżej tylnej części rozstawu kierownicy, co tylko zwiększa uczucie siedzenia w prawdziwym samochodzie. Uchwyt kierownicy znajduje się za pomocą przekładek, a wraz z podłogą sprawia, że ten zestaw jest szerszy i większy niż cokolwiek, z czym kiedykolwiek się spotkaliśmy, o czym powinieneś pamiętać, jeśli masz ciasną przestrzeń dla swojego hobby sim-racing, ale działa tutaj świetnie. Posiadanie kierownicy w sposób, w jaki Simlab tutaj zamierzał i ekranu bezpośrednio z tyłu, jest oryginalnym rozwiązaniem, które zarówno oddycha, jak i wygląda bardzo "motorsporty".

Simlab X1-Pro Sim Racing Cockpit
Czy jesteś gotowy do jazdy?

Wszędzie w tym zestawie masz możliwość włożenia M8 za pomocą niestandardowych podkładek z czarnego lakierowanego aluminium i chociaż brzmi to jak minimalna cecha, jest to coś, co sprawia, że ten pakiet jest bardziej luksusowy i zaprojektowany niż cokolwiek innego, co widzieliśmy wcześniej w aluminiowym zestawie profili. Podłoga jest również bardzo stylowa i niezwykle elastyczna, gdy jako gracz chcesz wchodzić i wychodzić.

Simlab X1-Pro jest drogi, ale ponieważ wygląda naprawdę dobrze i działa niesamowicie dobrze, warto, a dla tych, którzy naprawdę chcą najlepszego zestawu dostępnego obecnie na rynku, jest to jedyny i całkowicie oczywisty wybór. pasują solidnie, profile są doskonale malowane proszkowo, instrukcje są doskonałe, a jako kompletne rozwiązanie jest to naprawdę kolejny krok naprzód dla całej kategorii produktów.

10 Gamereactor Polska
10 / 10
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
Simlab X1-Pro Sim Racing Cockpit

Simlab X1-Pro Sim Racing Cockpit

ARTYKUŁ O SPRZĘCIE. Przez Petter Hegevall

Holenderski producent sim-racingów, Simlab, powraca z najbardziej ekstrawagancko dziwacznym, a przede wszystkim zero-flexowym, solidnym pro-rigiem, z jakim kiedykolwiek mieliśmy do czynienia.



Wczytywanie następnej zawartości