Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Replaced

Replaced wygląda jak mój 16-bitowy cyberpunkowy mokry sen, ale nadal wymaga zwiększenia wydajności

Grałem w część długo wyczekiwanej przygody Sad Cat na Summer Game Fest w Los Angeles i mam tylko jeden zarzut.

HQ

Zawsze mam ochotę na akcję w stylu retro-sci-fi. Kiedy Perfect Dark podrapał mnie w kolorowy sposób po Deus Ex podczas Xbox Games Showcase, Replaced poszedł w jego ślady z bardziej tradycyjnym podejściem do gatunku, które, poza The Ascent, nie doczekało się wielu znaczących wysiłków w ciągu ostatnich kilku lat. Co ciekawe, właśnie wspomniałem o trzech grach, które są lub były ekskluzywne dla Xboksa w pewnym momencie. Owszem, dostaliśmy też godnego Narita Boya i innych, ale jak na tak ukochany i owocny gatunek, tym bardziej po Cyberpunku 2077 i powrocie Blade Runnera, spodziewałem się i liczyłem na więcej.

Jak na ironię, biorąc pod uwagę tytuł, Replaced przetrwał do tej pory dość dystopijną historię rozwoju. Wprowadzony w 2021 roku w czasie pandemii, a następnie przełożony na lata 2022, 2023 i 2024 z powodu inwazji Rosji na Ukrainę lub potrzeby dalszego dopracowania, nigdy nie wydawał się "prawie gotowy". Aż do teraz.

W Los Angeles i w ramach Summer Game Fest Play Days (mimo że został zorganizowany przez Microsoft, nie był hostowany we własnej przestrzeni Xboxa) siedziałem z grą przez pół godziny, dedykowane demo w tym samym czasie podzielone na trzy części: Prolog, Stacja i Walka.

Replaced
To jest reklama:

Co ciekawe, przedstawiciel polecił mi zagrać w demo od dołu do góry, abym najpierw dobrze posmakował mechaniki walki, potem miał pojęcie o przygodowej/RPG-owej stronie rzeczy, a na koniec, jeśli w ogóle chciałem, ścianę tekstową przedstawiającą fabułę i historię.

Podobały mi się trzy, głównie dzięki stylowemu i starannemu podejściu do obu ustawień, świeższym koncepcjom i drobnym szczegółom, ale zanim powiem więcej, muszę powiedzieć, że wydajność nie jest jeszcze do końca gotowa. Czasami było to w najlepszym razie powolne, zarówno przy naciskaniu przycisków w walce (a naprawdę nie chcesz przegapić podpowiedzi, mówię ci), jak i podczas chodzenia po otoczeniu w celu mniej poważnej eksploracji.

Teraz jest to oficjalnie opisywane jako "retro-futurystyczna platformówka akcji 2.5D sci-fi", ale dla mnie i z tego, w co grałem, wydawało mi się, że jest to bardziej przygodowa gra akcji skupiona na rytmicznej walce i eksploracji podobnej do RPG, ponieważ nie widziałem żadnych oznak platformówki podczas mojego czasu z grą.

ReplacedReplacedReplaced
To jest reklama:

Walka jest zabawna i odświeżająca w nostalgiczny sposób, ponieważ nawiązuje do charakterystycznego stylu Batman Arkham, ale z bocznego punktu widzenia. Naciskasz X, aby wykonać lekki atak, A, aby uniknąć ataków wroga czerwonym znacznikiem, Y, aby skontrować ataki wroga żółtym znacznikiem, który ogłuszy wroga. Energia wzrasta wraz z udanymi atakami i kontrami, zmniejsza się wraz z unikami i pasywnością. Przy pełnej energii możesz oddać strzał z broni dystansowej za pomocą RT, więc musisz bardzo uważać na to, kiedy. A do czego służy B? Cóż, wkrótce zmierzysz się z opancerzonymi wrogami, którzy są odporni na każdy atak, chyba że zniszczysz ich osłonę ciała ciężkim atakiem, naciskając ten przycisk. Jeszcze wcześniej zaczniesz naciskać D-Pad, aby leczyć się za pomocą apteczki, których liczba jest ograniczona.

Podstawowy schemat jest łatwy do nauczenia, ale liczba wrogów i rosnące tempo ich nadchodzących ataków utrudniały jego opanowanie. I satysfakcjonujące. Stopniowo przeradzało się to w coś, co wyglądało jak szalony postapokaliptyczny taniec kultowy przed płonącym ołtarzem, z przestrzeniami kurczącymi się w granicach 2D ekranu, unikając salta połączone ciosami i ciosami kończącymi, szybciej i dokładniej z minuty na minutę.

HQ

Fajne wprowadzenie do systemu walki z podejrzeniem, że kilka razy nie do końca była to moja wina, gdy przegapiłem podpowiedzi. To uczucie zostało dodatkowo wzmocnione podczas eksploracji Stacji, skądinąd pięknego, ponurego, czerwonawego środowiska z kilkoma poziomami, pokojami i mnóstwem ludzi, z którymi można porozmawiać o misjach, fragmentach lub fabule.

"Nieudana próba atomowa doprowadziła do śmierci tysięcy Amerykanów w ciągu ostatnich dwóch miesięcy"

REACH to nasz człowiek od sztucznej inteligencji (ale czym jest Projekt R.E.A.C.H?), wydaje się, że był, ekhm, Replaced, a na pierwszy rzut oka dostajesz wszystkie typowe tropy science-fiction: megakorporacja rządząca miastami i życiem, facet, który nie ma nogi i potrzebuje operacji technicznej, gadżet podobny do PDA do przeglądania twoich bieżących misji, sprawunki, status (nazywa się Wingman, co jest najlepszym retro-futurystycznym ukłonem w stronę Walkmana) lub Susan, dziewczyna, która niechętnie się z tobą bawi, chyba że przyniesiesz dla niej prostownik, a potem dostaniesz lornetkę, której szukałeś.

Pisanie wydaje się dobre i zgodne z tonem. Rozgałęzione dialogi, w których każdy przycisk jest przypisany do różnych odpowiedzi, dodają kolejnego przygodowego akcentu. Mnóstwo tajemnic i nieszczęść do odkrycia w Phoenix City, a ja będę tym bardziej podekscytowany, mogąc towarzyszyć REACH w jego osobistym zadaniu, o ile ostateczna wersja gry utrzyma zróżnicowaną rozgrywkę, interesującą scenerię, a przede wszystkim aspekt techniczny wystarczająco solidny, aby wspierać pikselowe piękno artystyczne.

ReplacedReplacedReplacedReplaced

Powiązane teksty

Replaced opóźnione do 2024 r.

Replaced opóźnione do 2024 r.

WIADOMOŚĆ. Przez Jonas Mäki

Wydaje się, że nie ma wyjaśnienia dlaczego, ale biorąc pod uwagę, że nie słyszeliśmy o grze od jakiegoś czasu, niekoniecznie jest to niespodzianka.



Wczytywanie następnej zawartości