Naprawdę doceniam, gdy programista stara się udowodnić swoją doskonałość w jednym konkretnym obszarze. Jasne, wszechstronność i możliwość rozciągania się na różne kategorie i gatunki jest imponująca, ale jest też pewien stopień błyskotliwości w robieniu jednej podstawowej rzeczy i robieniu tego bardzo, bardzo dobrze. Creative Assembly są fantastycznym przykładem tego i tego, jak działają jako niemal złoty standard studia w przestrzeni strategicznej, a jeśli trzymamy się motywu Segi, jest też Two Point Studios, którzy w ciągu ostatniej dekady udowodnili, że są jednymi z niezmiennie najlepszych w tworzeniu zachwycających gier symulacyjnych. Seria Two Point rzadko zawodzi, ale po dwóch znajomych odsłonach można się zastanawiać, czy trzecia iteracja formuły zaczyna być nieco płaska. Mogę powiedzieć z całą pewnością, że Two Point Museum jest tak samo zabawny, wyrafinowany i łatwy do pokochania jak jego poprzednicy, a Two Points Studios szaleństwo certyfikowanych bangerów trwa bez żadnych problemów.
Jeśli grałeś wcześniej w Two Point Hospital i Two Point Campus, będziesz bardzo dobrze zaznajomiony z tym, czego wymaga Two Point Museum. Chodzi o to, że gromadzisz się w różnych określonych lokalizacjach w ciągu Two Point County, aby pomóc przekształcić zniszczone lub podupadające muzeum w coś wielkiego i niezwykłego, serwując wspaniałe eksponaty i wspaniały pakiet rozrywki dla odwiedzających dookoła. Musisz poradzić sobie z głodną paszczą zaspokajania swoich rozrywkowych pragnień za pomocą zrównoważonych i konsekwentnie pozytywnych finansów, a wszystko to przy jednoczesnym zapewnieniu gościom niezbędnych udogodnień i udogodnień (czy to usług gastronomicznych, czy toalet) oraz upewnienia się, że masz bezpieczeństwo, aby chronić swoje cenne eksponaty i skarby. Jest to gra o równowadze i wydobyciu tego, co najlepsze z ograniczonej przestrzeni, i chociaż czasami może być wyzwaniem, ogólna całość - jak w przypadku wszystkich gier Two Point - jest stworzona tak, aby była zabawna, intuicyjna i mało stresująca, co ostatecznie skutkuje jedną z najłatwiejszych do odebrania i zakochania się w grach, jakie można dziś znaleźć.
Two Point Studios zaprojektował fantastyczny i usprawniony system symulacji z Two Point Hospital i od tego czasu programista po prostu go ulepsza i ulepsza. Otrzymujesz wszystkie funkcje i elementy, które możesz dostosować, a wszystko to przedstawione w taki sposób, aby było naturalne i obsługiwane z wyczuwalną precyzją. Mechanika tej gry odzwierciedla jakość, która zabłysła w poprzednich odsłonach, a wszystko to jest na tak wyrafinowanym poziomie, że gdybym miał wybrać kilka obszarów, które drażniły mnie w niewłaściwy sposób, byłoby to to, że niektóre kosmetyczne efekty wizualne przenikają się z innymi, a umieszczanie skomplikowanych elementów na ścianach i w ciasnych przestrzeniach może być odrobinę wybredne. W przeciwnym razie, przynajmniej na myszy i klawiaturze, ta gra działa i gra jak absolutny urok.
A wszystko to przy jednoczesnym uderzeniu w tradycyjny pakiet symulacji statystyk i danych. Główna różnica w stosunku do gry Two Point polega na tym, że jest ona często opcjonalna i przedstawiana jako informacje, które możesz pozyskać, jeśli chcesz. Jeśli nie, podstawowe informacje zwrotne w twoim interfejsie dostarczają więcej niż wystarczającą ilość danych o tym, jak radzi sobie twoje muzeum, pokazując, że symulacja może być bardzo prosta, gdy trzeba.
Jeśli chodzi o rozgrywkę, wszystko jest bardzo tradycyjne Two Point, z wyjątkiem tego, że nacisk na pokoje, które świadczą usługi, został nieco przesunięty. Nadal możesz budować pokoje, które oferują usługi, czy to sklep z pamiątkami, czy laboratorium analityczne, ale większość planowania pięter nie polega na tym, jak można wcisnąć każdy styl pomieszczenia w ciasną przestrzeń budynku, a bardziej na tym, jak możesz dostosować otwartą przestrzeń, aby przyciągała wzrok i była zabawna. Po części wynika to z eksponatów muzealnych, które można odkryć (do których wrócę za chwilę), ale chodzi również o wykorzystanie dekoracji, układów siedzeń, miejsc zbiórki darowizn, alternatywnych płytek podłogowych, tablic informacyjnych i innych elementów rozrywkowych, aby zapewnić wrażenia, które odwiedzający zapamiętają, pozytywnie ocenią, a następnie ostatecznie wydadzą na to gotówkę, abyś mógł kontynuować iterację i ulepszanie. W porównaniu do swoich poprzedników, Two Point Museum często wydaje się, że rękawice spadły, a gracz jest znacznie bardziej zdolny i zachęcony do robienia rzeczy po swojemu, z kreatywnością i urokiem na czele.
Ale tak czy inaczej, eksponaty. Jest to druga główna zmiana, która obraca się wokół dwóch głównych koncepcji. Pierwszym z nich jest odnalezienie eksponatów. Obejmuje to zadanie zespołowi pracowników, aby udali się do odległych miejsc w celu znalezienia skarbów i gadżetów, które możesz wystawić w swoim muzeum i zbić z tropu i oszołomić fanów. Te eksponaty występują w różnych rzadkościach, ale nie bój się, nie mówimy o systemie łupów, to raczej sposób na określenie jakości eksponatu, przy czym nieskazitelne eksponaty są cenniejsze niż zwykłe, przy czym ta funkcja jest w najlepszym razie drobnym efektorem rozgrywki. Drugą częścią jest to, jak eksponujesz i dbasz o swoje eksponaty. Niektóre będą wymagały dużo uwagi, być może nawet różne wilgotność i klimat, które zależą od miejsca, w którym je odkryłeś, podczas gdy inne mogą wymagać zbudowania, znajdując poszczególne części w ciągu kilku przygód. Być może będziesz musiał zbudować akwarium, aby wystawić ryby lub zebrać zasoby do budowy wynalazków, a następnie musisz je również upiększyć dekoracjami i dodatkami, aby zwiększyć ich szum i uczynić je bardziej zabawnymi dla odwiedzających. Jest wiele ruchomych części, aby wydobyć to, co najlepsze z twoich eksponatów, zwłaszcza jeśli liczymy ochronę ich przed złodziejami, którzy faktycznie ukradną je z twojego muzeum...
Two Point Museum oferuje kilka głównych poziomów do przejścia, z których każdy ma swój własny motyw i wyzwania, które utrzymają cię w napięciu. Musisz doprowadzić każdy z tych obszarów do maksymalnej oceny, wykonując szereg zadań, a jeśli uda ci się to zrobić, istnieje również kilka poziomów wyzwań, które dodatkowo bawią się formułą. Dla tych, którzy chcą bardziej kreatywnego doświadczenia, piaskownica powraca, aby umożliwić Ci zbudowanie muzeum swoich marzeń bez żadnych ograniczeń.
Powiem, że niektóre poziomy są mniej przyjemne niż inne, ponieważ te ostatnie, które odchodzą od tradycyjnego formatu, którego coraz częściej uczysz się w miarę postępów w kampanii, nie do końca trafiły do mnie w taki sam sposób, jak wcześniejsze. Ponadto Two Point zawsze miał talent do pochylania się nad absurdem i chociaż może to prowadzić do zabawnych ogłoszeń i wydarzeń w muzeum, niektóre z naprawdę absurdalnych części gry wydają się odrobinę zbyt dziwne. Poziom Wailon Lodge, na którym musisz pomieścić duchy i widma jako eksponaty, wydawał się wymagać niewielkiej poprawki w działaniu w porównaniu z niektórymi innymi mechanikami, które spotykasz w trakcie kampanii, ponieważ może to stać się nieco frustrujące, gdy twoje nadprzyrodzone eksponaty ciągle uciekają i terroryzują twoje muzeum...
Ale podsumowując, Two Point Museum to kolejny świetny przykład dobrze wykonanej gry symulacyjnej. Jest prosta, ale pełna złożoności, zabawna, ale wymagająca, głupia, ale rozsądnie zaprojektowana, a co być może najważniejsze, intuicyjna i łatwa do odebrania i cieszenia się. Formuła Two Point nadal wyróżnia się z gry na grę i chociaż nadejdzie czas, być może w niedalekiej przyszłości, w której potrzebna będzie prawdziwa innowacja, w tej chwili ta koncepcja nadal działa jak urok.