Polski
Gamereactor
recenzje
Warhammer 40,000: Darktide

Warhammer 40,000: Darktide

Fatshark powraca z najnowszym dodatkiem z serii "Tide", która zabiera graczy do brudnego i mrocznego Hive City.

HQ

Szwedzki Fatshark powraca z nową przygodą kooperacyjną dla czterech graczy. Opiera się na modelu z Vermintide i Vermintide 2, które z kolei zapożyczyły pomysły z Left 4 Dead. Tym razem duże zmutowane szczury, szaleńczo śliniące się potworne bestie czy muskularni, wściekli wojownicy śmierci nie są wykorzystywani w mrocznej interpretacji fantasy uniwersum Warhammera. W Warhammer 40,000: Darktide odwiedzamy ponurą, brudną, bezlitośnie brutalną i mroczną przyszłość, w której panuje tylko wojna i totalna nędza.

Tradycyjnie, w tej przyszłej interpretacji, zwykle podążamy za frakcją Kosmicznych Marines z ich genetycznie ulepszonymi superżołnierzami. Twoje pierwsze spotkanie ze światem to prolog, który prowadzi cię do swego rodzaju świata centrum, w którym możesz zrobić wszystko, czego możesz potrzebować, zanim wyruszysz na najazdy. Możesz kupować i sprzedawać broń, odwiedzać inne ważne budynki i nie tylko, nie chcę zdradzać zbyt wiele, ale twój czas spędzisz tutaj dobrze między misjami.

HQ

Najlepszą rzeczą w Darktide jako kompletnym pakiecie, takim jak ten, początkowo są raczej bohaterowie, którzy odrywają się nieco od wzorca samej licencji i pomijają genetycznie ulepszonych superżołnierzy Space Marines. To była przyjemność śledzić więcej śmiertelników z różnych środowisk. Możesz grać jako zwykły żołnierz, osoba o potężnych zdolnościach (zastępująca magię z poprzednich tytułów), fanatyk religijny i co najlepiej opisać jako duży troll z granatnikiem. Ta ostatnia nazywa się Ogryn i jest bardzo potężną klasą, która może wytrzymać wiele obrażeń. Zelot może używać swoich mocy, aby wspierać drużynę i jej zdolność do dominacji w zwarciu. Psykerzy, jak się ich nazywa, są bardzo delikatną, ale ofensywną klasą, która używa "magii", aby zdominować pole bitwy. Wreszcie mamy weterana, który jest zarówno dobry w walce wręcz, jak i z bronią do nokautowania wrogów. Klasy mają wielką synergię, coś, w czym Fatshark wyraźnie stał się lepszy przez lata.

To jest reklama:

Te postacie, których wygląd można zaprojektować, są zrzucane do miasta, aby wykonywać misje. Może to obejmować hakowanie komputerów, zabijanie ważnych celów i podobne rzeczy - nie uważam, że zadania różnią się zbytnio od poprzednich prac Fatsharka. Zajęcia działają jednak nieco inaczej, a sceneria znacznie różni się od poprzednich tytułów. Podobają mi się szczegóły we wszystkim, od kanałów, dworców kolejowych i kościołów, a kiedy cztery osoby pracują razem, jest to świetna zabawa.

Warhammer 40,000: DarktideWarhammer 40,000: Darktide

Muzyka i dźwięk naprawdę pomagają sprzedać całą rzeź. Wydaje mi się, że Darktide został dobrze dopracowany w większości obszarów i nie żartuje z hordami wrogów. Możesz zostać zaskoczony przez zainfekowane, specjalne potwory i nie tylko, i podobnie jak w Vermintide, wymaga to współpracy zespołu, aby przetrwać, co staje się jeszcze bardziej jasne, gdy próbujesz nieco trudniejszych misji. Chociaż podobały mi się moje mecze z nieznajomymi, od razu zrozumiałem, że współpraca z przyjaciółmi jest właściwą drogą. Można grać samotnie i z botami jako towarzyszami, ale nie popełnij błędu, boty nie mogą zastąpić ludzi i rzadko odnoszą sukcesy w swojej misji. Jeśli chcesz doświadczyć gry dla jednego gracza, jeszcze jej nie ma.

Chociaż uwielbiam estetykę, muzykę, przerywniki filmowe i kadrowanie, napotkałem mnóstwo problemów technicznych. Przez pierwsze kilka dni gra zawiesiła się o tonę. W czasie poprzedzającym premierę sytuacja poprawiła się, nawet jeśli nadal występuje kilka awarii i błędów, które nękają rozgrywkę.

To jest reklama:

Podobnie jak w poprzednich pracach Fatsharka, powtórzenie pojawia się dość wcześnie, a doświadczenie szybko staje się monotonne. Chociaż możesz zwiększyć poziom trudności (poprzez trudniejsze misje), ukończenie wyzwań w celu odblokowania kostiumów nie wystarczy. Mówiąc o kostiumach, uważam, że czasami zbyt długo trwa między odblokowaniem nowych strojów, jednak można to obejść, płacąc prawdziwe pieniądze za ubrania w sklepie w centrum.

Warhammer 40,000: Darktide
Warhammer 40,000: DarktideWarhammer 40,000: DarktideWarhammer 40,000: Darktide

Oczywiste jest, że Fatshark dba o markę. Szkoda tylko, że technologia była tak poniżej standardów. W tej chwili jestem zadowolony z oferowanych treści. Na szczęście zauważyłem również poprawę od strony technicznej. Jest ciemno, wrogowie groteskowi, a świat jest niesamowicie dobrze zrobiony. Myślę, że doświadczenie bazowe jest silniejsze niż to, co wniosły zarówno Vermintide 1, jak i 2. Pomimo ewolucji ich koncepcji, sesje mogą po pewnym czasie stać się nieco powtarzalne i monotonne, ale powiem, że jestem pod wrażeniem, że twórcy zbudowali poczucie wagi za bronią. Tradycyjnie wielu programistów tęskni za nim w gatunku strzelanek, ale nie tutaj. Darktide udowadnia mi, że koncepcja, którą Fatshark miał na myśli, jest lepsza w futurystycznej scenerii, niż w poprzednim scenariuszu fantasy.

08 Gamereactor Polska
8 / 10
+
Piękny. Jakość dźwięku. Doskonały design. Świetna mechanika. Dobre zajęcia. Fantastyczna ścieżka dźwiękowa.
-
Nieco powtarzalny. Kosmetyki są ukryte za strukturą pay-wall.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości