Polski
Gamereactor
recenzje
Bayonetta 3

Bayonetta 3

Yusuke Miyata udowadnia, że czary Cerezy mogą stać się jeszcze bardziej przesadne, przyjmując trend multiwersu i składając najlepszy hołd grom wideo Kaiju, jakie kiedykolwiek widzieliśmy.

HQ

Setki wrogów do rozbicia i przecięcia? Sprawdzić. Niektóre z najbardziej szalonych gówna, które zobaczysz i zagrasz w tym roku? Sprawdzić. Prawdziwa apoteoza zakończenia zarówno gry, jak i trylogii? Sprawdzić.

Można powiedzieć, że po zaznaczeniu tych pól nie ma mowy, aby nowy wpis do serii Bayonetta mógł pójść nie tak, ale musimy pamiętać, że jest to dość wyjątkowa seria autorstwa naprawdę specjalnego studia, które uparcie trzyma się dobrej formuły hack-and-slash, którą kiedyś udoskonaliła, mimo że obejmuje kilka pokoleń. Innymi słowy, minęło dokładnie 13 lat, odkąd oryginał Hideki Kamiya wylądował na PS3 i Xbox 360, i osiem lat, odkąd sequel Yusuke Hashimoto zadebiutował wyłącznie na Wii U. Przy tak dużej stawce dla pozornie kłopotliwego PlatinumGames i ciszy otaczającej projekt przez kilka lat sugerującej jakąś formę piekła rozwoju (choć być może sformułowanie oznaczałoby tutaj inaczej), Yusuke Miyata musiał sprostać zadaniu na Nintendo Switch, biorąc pod uwagę reputację serii i wymagania fanów.

A on i jego Drużyna Małych Aniołków byli, mogę wam powiedzieć. Musieli być bardzo ostrożni, aby nie zadzierać z podstawową mechaniką rozgrywki, która zbudowała całe doświadczenie, które zawsze opierało się na wyczuciu czasu i precyzji zgodnie z zasadami gatunku. Ale jednocześnie musieli się rozwijać i wprowadzać innowacje, co w zasadzie oznaczało rozerwanie gorsetu czarownicy. Ryzyko, jakie zespół podjął w obu aspektach, sprawia, że gra jest lepsza i inna, ale także kilkakrotnie spycha ją na skraj przepaści.

Zaczynając od tej podstawowej rozgrywki, co w zasadzie oznacza walkę. Główny strzał, cios, kopnięcie, skok i uniki, których można się spodziewać, są dostępne bez względu na wyposażenie, więc poczujesz się jak w domu dla fanów serii. Przybij uniki, a aktywujesz czas czarownic w zwolnionym tempie, a następnie łączysz różne ataki i odblokowujesz nowe ruchy, aby zmieniać i rozszerzać swoje kombinacje. To bayonetta dla ciebie, prawda? Cóż, kluczem tutaj i główną innowacją jest potencjalne wyposażenie na poziomach i grywalne postacie, które będziesz zmieniać między poziomami. Ponieważ nie kupujesz już nowej broni w Rodin's Gates of Hell, zdobywasz ją od napotkanych Piekielnych Demonów, które będziesz musiał również przywołać w bitwie jako spektakularnych Demonicznych Niewolników.

To jest reklama:
Bayonetta 3

W związku z tym pary broni i demony łączy więź, ale to nie znaczy, że musisz trzymać się określonej kombinacji, dając niesamowitą liczbę możliwości w ostatecznej ewolucji formuły. Myślisz, że twoje zwykłe pistolety Colour My World muszą współpracować z Madama Butterfly, podczas gdy mikrofon Ribbit Libido BZ55 jest dostarczany ze śpiewającą ropuchą Baal? Nie do końca, możesz przełączać się między dwiema broniami, ale przywołujesz od maksymalnie trzech demonów, a zarówno broń, jak i demony mają własne drzewka umiejętności. A jeśli powiem wam, że obecna broń z wyboru zmienia sposób, w jaki Bayonetta porusza się po scenie (pomyśl o lataniu jak motyl lub skakaniu jak żaba), może to brzmieć zbyt skomplikowanie na papierze, ale uwierzcie mi, że zapoznacie się z systemem i nie mogę sobie wyobrazić wielu gier dających tę swobodę w zakresie dostosowywania stylu gry. Co jest niesamowite, ponieważ istnieją dziesiątki typów wrogów i setki wrogów, z którymi trzeba sobie poradzić, z których wielu jest tak dużych, że zobaczysz tylko ich stopy. I mogę dziś mówić tylko o sześciu broniach i demonach...

Pierwszą opłatą, jaką płaci gra, biorąc pod uwagę dodaną mechanikę, jest to, że musi poświęcić kilka wcześniej odwzorowanych skrótów. Nie możesz już szybko skonsumować lizaka z D-Padem, a konieczność przerwania gry wśród gorączkowej walki wydaje się być kulminacyjnym przerwaniem, jeśli wiesz, co mam na myśli. Naciśnięcie prawego drążka, aby zablokować wrogów, również nie jest optymalne, ale mógłbym z tym żyć. Muszę jednak powiedzieć, że cały interfejs został przebudowany i teraz wygląda niesamowicie czysto i użytecznie, zarówno menu w pauzie, jak i elementy takie jak informacje podobne do tryptyku przed wyzwaniami pobocznymi, na przykład.

Innym problemem związanym z gigantycznymi stworzeniami jest to, że mogą sprawić, że niektóre walki będą nieco zbyt mylące, i tak, wiem, że Bayonetta polega na tańcu z chaosem. Czasami w zasadzie nie widzisz, gdzie jesteś ty lub niektórzy wrogowie, kiedy te bestie są przywoływane, lub jeśli wykonujesz właściwe ataki, zamiast po prostu miażdżyć przyciski (choć staje się coraz lepiej od momentu, w którym możesz ich używać w ramach trwającej kombinacji). Jednak i to jest największe, cały aspekt demonów zmienia doświadczenie Bayonetta 3 całkowicie na dłuższą metę, stając się epicentrum niesamowitych bitew i sekwencji. Nie chcę ich tutaj psuć, ale wystarczy powiedzieć, że PlatinumGames z powodzeniem zrealizowało prawdopodobnie najlepszy hołd dla japońskiej kultury Kaiju, honorując potwory i ich bitwy w zadziwiający, grywalny sposób.

To jest reklama:
Bayonetta 3Bayonetta 3

Potrzeba czasu, aby dotrzeć do miejsca, w którym wszystko płynie tak płynnie i gdzie różne sytuacje naprawdę zaskakują, pamiętając o wszystkich pomysłowych rzeczach, które poprzednie gry przyniosły do stołu. Bardziej ogólne środowiska miejskie nie pomagają w tym (szare szczątki w Nowym Jorku lub Tokio mogą być ukłonem w stronę poprzednich gier, ale ostatecznie wyglądają jak Metal Gear Rising: Revengeance), a jest jedna konkretna próba bardziej otwartego, pustynnego środowiska w Egipcie, które nie działa na zewnątrz, szczególnie z irytującymi sekcjami ruchomych piasków, a tym bardziej pochodzącymi z epickich Chin.

Ogólnie rzecz biorąc, projekt poziomów jest dość klasyczny i staromodny z niewidzialnymi ścianami i wszystkim, ale udaje mu się utrzymać w poszukiwaniu wielu różnych tajemnic ukrytych na mapie, w tym wspomnianych wyzwań bojowych, Umbran Tears of Blood (Crow, Cat, Toad tym razem) i innych rodzajów prób platformowych. Zarówno w przypadku Łez, jak i sekcji platformowych musisz wybrać najlepszą broń lub Slave Demon, ponieważ ten pierwszy zmienia sposób, w jaki przemierzasz, a ci drudzy są w stanie poradzić sobie z blokami i mechanizmami w swojej formie stworzeń. Ale niektóre z nich są po prostu zbyt irytujące w sposobie, w jaki zostały zaprojektowane, ponieważ czujesz, że jesteś trochę zbyt niezdarny lub polegasz na oszałamiającej kamerze.

Jednak i jest to drugi co do wielkości jednak dzisiaj, bez względu na to, jak bardzo jesteś wściekły na jeden z tych biedniejszych projektów, gra szybko odwraca sytuację, aby nie tylko cię rozbawić, ale także zaimponować ci raz za razem wieloma gwiezdnymi momentami, a skończysz próbując ukończyć grę tak bardzo, jak to możliwe. Historia mówi, że gra się w pierwszy bieg tytułu PlatinumGames jako sesję treningową tylko po to, aby przejść do rzeczywistości podczas drugiej rozgrywki, kiedy wiele systemów zostało opanowanych. Nie jest to tak prawdziwe w przypadku Bayonetty 3, ponieważ jest dość długa i pełna zawartości na pierwszy bieg (spędziłem 20 godzin z zaledwie kilkoma ponownymi próbami), a liczba sposobów na jej ukończenie jest po prostu przytłaczająca, w tym medale każdej misji (są tablice wyników online) lub trzy waluty do odblokowania umiejętności, przedmioty kolekcjonerskie, personalizacja i kosmetyki.

Bayonetta 3Bayonetta 3Bayonetta 3

Wspomniałem wcześniej o grywalnych postaciach i przez nie miałem na myśli samych Demon Slaves, gdy przejmiesz nad nimi kontrolę w niektórych sekcjach, ale w rzeczywistości uczennicę czarownic Violę i pomocnika czarownic Jeanne. Ta pierwsza jest dość interesująca, tym bardziej, gdy odblokujesz niektóre z jej bardziej wymyślnych umiejętności, ponieważ wydaje się bardziej ugruntowana i bliższa bardziej tradycyjnemu hack-and-slashowi, ponieważ opiera swój ruch zarówno na katanie, jak i parowaniu zamiast unikać, podczas gdy jej demon Cheshire jest bardziej autonomiczny. Rosła na mnie w miarę upływu czasu, co również dobrze współgra z fabułą.

Następnie Jeanne przyjęła całkowicie nieszablonowe podejście z własnymi przewijanymi z boku poziomami akcji szpiegowskiej, które są zaskakująco dobrze wykonane i wraz z Violą dodają mile widzianą zmianę tempa i stylu pochodzącą z już multi-style'owej Bayonetty. W rzeczywistości gra flirtuje z kilkoma gatunkami w sprytny i humorystyczny sposób, co sprawia, że myślę, że zajmuje stronę lub dwie z książki Grasshopper Manufacture. Ponownie, nie mogę wchodzić w szczegóły, jak szalone jest to w drugiej połowie.

Mówiąc o samej historii, która jest o losie i współczuciu, i widząc jej wieloświatowe założenie (które jest przecież środkiem do tworzenia różnych postaci, broni, historii, wrogów, światów, projektów, a nawet fantastycznej muzyki), jak na ironię okazuje się łatwiejsza do naśladowania niż jej przeskakujące w czasie prequele. Nawet jeśli jest nieco przewidywalny, wie, jak wyciągnąć głupie żarty, ma kilka niezapomnianych sekwencji i kończy się naprawdę wysoką nutą zarówno dla gry, jak i trylogii, w tym poważną obsługą fanów i obciążeniem emocjonalnym. Nawiasem mówiąc, aktorstwo głosowe jest na najwyższym poziomie, co pomaga niektórym z najlepszych modeli postaci, które zobaczysz na Nintendo Switch, ożyć w oszałamiających choreografiach. Wydaje się również, że popycha sprzęt do granic możliwości (wygląda nieco rozmyty i pełen postrzępionych urządzeń przenośnych), ponieważ zachowuje spójną, płynną liczbę klatek na sekundę bez względu na to, ile rzeczy i efektów jest na ekranie naraz, co jest koniecznością dla gatunku.

Biorąc to wszystko pod uwagę, Bayonetta 3 to po prostu świetna wiadomość. PlatinumGames musiało dostarczyć tak znakomitą grę, a to po prostu niesamowita wartość dodana do wcześniej owocnego gatunku. Na początku nie zniechęcaj się niektórymi z jego starożytnych lub przytłaczających projektów, ponieważ reszta szybko zrekompensuje się stylowymi, seksownymi rozwiązaniami, a ostatnia trzecia część gry opłaci się absolutną przejażdżką kolejką górską. Innymi słowy, Bayonetta 3 sprawia, że zarówno gatunek, jak i franczyza są lepsze, jest po prostu niesamowite pod względem czystej swobody walki i jest to śmieszna ilość zabawy.

Bayonetta 3Bayonetta 3Bayonetta 3
09 Gamereactor Polska
9 / 10
+
Oznacza to, że możliwe były nowe innowacje w podstawowej rozgrywce. Kończy trylogię na wysokim poziomie. Udaje mu się zaskoczyć i bawić dokładnie pomimo iteracji. Flirtuje z gatunkami w najlepszy sposób. Szalony wysiłek artystyczny z wrogami.
-
Jaggies przecina więcej niż miecz Violi, gdy jest w ręku. Kilka środowisk jest nudnych. Wyzwania platformowe mogą być denerwujące. Piekielne demony mogą wprowadzać w błąd.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
Bayonetta 3Score

Bayonetta 3

RECENZJA. Przez David Caballero

Yusuke Miyata udowadnia, że czary Cerezy mogą stać się jeszcze bardziej przesadne, przyjmując trend multiwersu i składając najlepszy hołd grom wideo Kaiju, jakie kiedykolwiek widzieliśmy.



Wczytywanie następnej zawartości