Polski
Gamereactor
artykuły o sprzętach

Razer Moray

Przyjrzymy się bliżej IEM do gier.

Razer przez lata nie wyprodukował wielu IEM-ów, a ostatnie, które pamiętam, miały neonowe zielone, ale teraz z Moray chcą zrobić bardziej profesjonalny produkt i przeszli na IEM, monitory douszne, które w większości mają znacznie bardziej anatomicznie poprawną konstrukcję, niektórzy mogą nawet nazwać to ergonomicznym, i siedzą głębiej w uchu niż tradycyjne słuchawki douszne - ale cena jest zdecydowanie również czynnikiem, gdy nazywamy coś "monitorem".

Jest więcej tego, co uważam za podstawowe dla tego typu produktów:

Jest przewodowy, a w połączeniu z dousznym zapewnia lepszą jakość dźwięku dla pasywnej redukcji szumów. Wykorzystuje podwójną konstrukcję, w której tradycyjna jednostka dba o bas, podczas gdy bardziej wyrafinowany przetwornik Balanced Armature Driver dba o wysokie i średnie tony. BA jest nieco droższy w produkcji niż tradycyjna jednostka dynamiczna, więc cena ma pewien sens, ale nadal można go znacznie taniej.

Ma formowaną obudowę, z plecionym ekranem (aby zapobiec promieniowaniu akustycznemu), a przewód w jest wykonany z czystej miedzi.

Razer Moray
To jest reklama:

Dodatkowo Razer otrzymał certyfikat THX, co oznacza... Er... dużo testów. Trudno mi się dowiedzieć, co to konkretnie oznacza, poza tym, że spełnia pewne wymagania dotyczące pasma przenoszenia i zniekształceń, ale jakie są te wymagania, jest najwyraźniej tajemnicą - ale utrzymują wysokie standardy i przeprowadza się wiele testów, możemy to zobaczyć.

Marketing Razera sugeruje, że jest on przeznaczony do użytku strumieniowego i ma to sens, pasywna redukcja szumów jest wystarczająca nawet w przypadku hałaśliwego kolegi, unikasz rozwoju bakterii podczas korzystania ze słuchawek przez długi czas, istnieje połączenie przewodowe, dzięki czemu masz lepszą jakość dźwięku i nigdy nie zabraknie Ci baterii - i jest po prostu znacznie bardziej dyskretny niż para dużych słuchawek z kocimi uszami. Dodatkowo, mały, haczykowaty kształt przy uchu sprawia, że jest on naprawdę dobrze dopasowany.

Cena wynosi 130 funtów, ale gdzie indziej jest nieco tańsza.

Jakość jest zaskakująco wysoka, nie tylko jest zgodna ze zwykłymi standardami MMCX dotyczącymi połączeń, ale samo urządzenie jest również klasycznie uformowane i faktycznie dobrze pasuje. Dołączone końcówki są również dobre, zarówno piankowe, jak i silikonowe, a w zestawie znajduje się również ładne małe etui. Wydaje mi się, że gdzieś czytałem, że piankowe końcówki tłumią do 36 dB, co czyni je lepszymi niż nawet najgłośniejsze słuchawki do gier na rynku z aktywną redukcją szumów.

To jest reklama:

Impedancja wynosi 32 Ohm, więc należy mocno założyć, że Razer zlecił ich produkcję w istniejącej gdzieś fabryce, w przeciwnym razie byłby to nieproporcjonalnie wysoki koszt, a dopasowanie, wykończenie i tym podobne pasują naprawdę dobrze do wielu IEM już dostępnych na rynku. Moim zdaniem uczciwiej jest więc traktować go jako prawdziwy produkt HIFI niż produkt do gier, a podczas testu użyto HIFI Audio iDSD Black Label, który jest połączeniem wzmacniacza słuchawkowego i przetwornika cyfrowo-analogowego do konfiguracji stacjonarnych.

Razer Moray

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z dźwięku, jest bardzo otwarty, przewiewny i dobrze rozdzielczy w porównaniu do tego, do czego przyzwyczaiłeś się z dźwiękiem gamingowym, ale słychać też, że nie jest super liniowy, jest co najmniej 10dB różnicy między najwyższą a najniższą częścią krzywej częstotliwości, a góra jest wyraźnie zmanipulowana. Mowa jest bardzo wyraźna, co każe podejrzewać, że jest dobrze podkręcona od 1500-2000Hz i więcej, ale to tak, jakby góra miała nadmierny akcent w spotkaniu ze średnicą, a potem "zanika", i choć zapewnia dobre rozpoznawanie mowy, to też sprawia, że dźwięk jest jasny, ale bez naturalnych alikwotów. Być może nie jest zaskakujące, że mowa jest faworyzowana w ten sposób i że Razer może twierdzić, że nie ma zmęczenia słuchowego, zjawiska, które zwykle występuje, gdy jest wystawiony na zniekształcone wysokie tony przez długi czas. Ale oznacza to również, że chociaż są naprawdę dobre do swojego celu; Są one mniej imponujące dla muzyki, ponieważ skrzypce i inne instrumenty o wysokiej częstotliwości nie są odtwarzane optymalnie.

To fajny produkt, niezły, ale być może nieco niższy przedział cenowy, ponieważ znajduje się na niezwykle zatłoczonym rynku, a bardziej przyjazny dla HIFI profil byłby bardziej optymalny.

08 Gamereactor Polska
8 / 10
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
Razer Moray

Razer Moray

ARTYKUŁ O SPRZĘCIE. Przez Kim Olsen

Przyjrzymy się bliżej IEM do gier.



Wczytywanie następnej zawartości