Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Super Mario Bros. Wonder

Praktyczne wrażenia z Super Mario Bros. Wonder na Nintendo Switch

Oczekiwany powrót Nintendo do precyzyjnej platformówki 2D był długo oczekiwany, ale teraz mogę powiedzieć, że to dużo, dużo więcej niż na pierwszy rzut oka.

HQ

Któregoś dnia na Gamescomie miałem wspaniałą okazję zagrać na niektórych poziomach w nadchodzącym Super Mario Bros. Wonder w sesji wieloosobowej za zamkniętymi drzwiami wraz z dwoma dodatkowymi użytkownikami kooperacji: przedstawicielem Nintendo (który wyraźnie był weteranem Mario) i innym dziennikarzem z innego punktu sprzedaży (który wyraźnie nie był). Uważam siebie, który z dumą reprezentował Gamereactor, za jednego z tych pierwszych, więc przypadkowa kombinacja okazała się idealna, aby ocenić, jak ta gra ponownie próbuje zaspokoić zarówno hardkorowych fanów precyzyjnych platformówek z jednej strony, jak i nowicjuszy lub po prostu graczy, którzy zbierają się, aby cieszyć się swobodną grą imprezową z drugiej.

Krótko mówiąc, byłem mile zaskoczony dodaną różnorodnością, głupią zabawą i dbałością o szczegóły Wonder wnoszącą do stołu pochodzącego z serii New!, ale być może łatwiej jest przejść punkt po punkcie poziom po poziomie:

HQ

Znacząca poprawka w fizyce gry

Dla tych, którzy, podobnie jak ja, spędzają niekończące się godziny ze znajomymi na konsolowych odsłonach New! Super Mario Bros. (mianowicie NSMB Wii i NSMB U / Deluxe), jest pierwsza poważna zmiana, która na nowo definiuje zasady gry i którą Nintendo sprytnie ukryło w zwiastunie: już się nie zderzacie i nie skaczecie na siebie. Tak, jest interakcja, gdy grasz jako Yoshi i możesz zamontować przyjaciela na plecach, ale zapomnij o trampolinach postaci, rzutach i pchnięciach. To mechanicznie przesuwa twoją uwagę z oczywistych powodów, podczas gdy aspekty rywalizacji i współpracy również mają wpływ.

To jest reklama:

A jakie to uczucie? Przekonująco dobrze. Naturalnie brakowało mi tej nowoczesnej podstawy serii, ale jednocześnie nabierało to coraz większego sensu, im więcej grałem, biorąc pod uwagę nowy styl i sposób działania Badges (który wyjaśnię później). Nie możesz też kraść przedmiotów, a zebrane power-upy układają się na liście FIFO w lewym górnym rogu, gotowej do użycia przez każdego, kto może być w potrzebie.

Poza tym w kwestii fizyki, nie oczekujcie Super Mario Bros. 2 lub Super Mario 3D World traktowania jego postaci: wszystkie siedem mainów zachowuje się tak samo, bez szybowania przez Peach, bez wyższego skoku Luigiego lub bez szybszego biegu przez Toad.

Zaraz, ile znaków jest w Super Mario Bros. Wonder?

Wspomniałem o siedmiu sieciach , ale na razie naliczyłem do dziewięciu na ekranie wyboru postaci. Oto lista grywalnych postaci:


  • Mario

  • Luigi

  • Brzoskwinia

  • Stokrotka

  • Czerwona ropucha

  • Niebieska ropucha

  • Żółta ropucha

  • Yoshi

  • Nabbit •

To jest reklama:

Teraz, od Mario aż do Toads wszystko zależy od tego, jak wyglądają na ekranie (i mam przez to na myśli wiele, co również rozwinę później), podczas gdy Yoshi i Nabbit zostali zaprojektowani jako pomocne postacie dla początkujących, ponieważ nie umierają od trafień.

Poza Mario i Peach grałem tylko w dinozaura, a haczyk polega na tym, że postacie dla nowicjuszy nie mogą używać power-upów, ponieważ prawdopodobnie byłoby to zarówno trochę za dużo, jak i trochę zbyt dziwne. Zamiast tego, poza tym, że jest prawie niezwyciężony, Yoshis może wykonać każdy ruch, tak jak reszta (w tym skok po ścianie, uderzenie w ziemię, obrót lub ruchy Badge), a następnie własne ruchy charakterystyczne, takie jak trzepotający skok lub umiejętność chwytania pocisku językiem (nawet w powietrzu, jak chełpliwie pokazano w mojej rozgrywce), aby następnie wypluć go z powrotem.

Super Mario Bros. WonderSuper Mario Bros. Wonder

Tak, możesz grać w SMB Wonder online i to jest interesujące

Część naszej sesji niespodziewanie zwróciła się w stronę gry online. Przedstawiciel Nintendo poszedł z ręki na przełączniku OLED, aby następnie połączyć się z naszą trwającą sesją telewizyjną. Firma do tej pory niechętnie próbowała tego na swojej najlepiej sprzedającej się platformówce ze względu na potencjalne problemy z opóźnieniami i ograniczeniami infrastruktury, ale teraz w końcu jest tutaj i jest bardzo mile widziana, a także z kilkoma interesującymi pomysłami. Zastanawiam się jednak, czy to jest powód, dla którego postacie już się nie zderzają...

W każdym razie, interesującym akcentem w trybie online Super Mario Bros. Wonder jest to, że dana mapa świata może pomieścić do 11 dodatkowych graczy dla grupy w sumie 12, działając jak żywe lobby. Następnie użytkownicy wchodzą na różne poziomy (te z aktywnymi graczami w obrębie znaków) i teleportują się tam, gdzie dzieje się akcja, ale oczywiście jest to nadal ograniczone do maksymalnie 4 graczy. Inne są reprezentowane przez sylwetki duchów, istnieją różne emotikony dla działań i możesz zostawić posty dla innych, aby cię uratować (działa to również w trybie offline).

Oczywiście jest to dla losowych graczy, ale możesz zrobić prawie to samo ze znanymi użytkownikami, tworząc pokój dla znajomych Switch i być może ustawiając hasło, a następnie, jeśli masz więcej niż cztery pełne grupy, możesz zbierać się online, ale grając na różnych polach.

Jednak jeszcze bardziej interesujący jest fakt, że możesz zamienić daną sekcję poziomu w wyścig na czas, uderzając w blok w kratkę, co z pewnością spowoduje ciasne konkurencyjne spotkania.

Super Mario Bros. Wonder
Super Mario Bros. WonderSuper Mario Bros. Wonder

Kwiaty, odznaki i ulepszenia: słoń w pokoju

Ale Nintendo przeniosło wszystkich z Mushroom Kingdom do Flower Kingdom z dobrego powodu: w tym świecie jest wiele nowych ulepszeń i transformacji.

Najpierw masz swoje tradycyjne ulepszenia, a oprócz tych, których można się spodziewać (grzyby, kwiat ognia itp.), wypróbowaliśmy również Słonia i Wiertło.

Słoń jest nie tylko większy, silniejszy i niesamowicie zabawny: pozwala także używać trąby do odbijania nadlatujących pocisków (takich jak żołędzie), łamania twardszych bloków, kołysząc nim, i, marzeniem każdego hydraulika, wchłaniania płynów, aby następnie podlewać wrogów lub, wygodnie, kwiaty.

Wiertło było miłą niespodzianką również dla poziomów podziemnych, ale wydaje się, że jest to bardziej znajomy powrót jako adaptacja Spin Drill Super Mario Galaxy 2. Pozwala penetrować powierzchnie zarówno w górę, jak iw dół, zakradać się do mniejszych otworów i pęknięć oraz przebijać się przez klejnoty. Aha, kapelusz wiertła chroni również przed niebezpieczeństwami upadku.

Potem przyjść Badges. Są to specjalne zdolności przyznawane wszystkim graczom przez Prince Florian i są odblokowywane przez ukończenie specjalnych poziomów Badge Challenge, które działają również jako samouczek odblokowanego Badge.

Aby to zrozumieć, pomyśl o tym jak o sposobie nadania dodatkowych właściwości postaciom oprócz typowych ruchów Super Mario. Dwa wyraźne przykłady to jedna odznaka pozwalająca na wykonanie pionowego skoku po ścianie (zgrabnie połączona ze skokami po ścianie bocznej) lub druga, która aktywowała super naładowany skok wzwyż podczas kucania. A ponieważ moc Badge jest taka sama, zmienia podejście każdego poziomu dla całej grupy. Oto lista niektórych Badges:


  • Czapka spadochronowa (do szybowania z czapką z ZR nawet w trybie słonia)

  • Skok po ścianie

  • Pływający skok wzwyż

  • Przykucnięty skok wzwyż

  • Kopnięcie delfina (przydatne pod wodą)

  • Auto super grzyb

  • Czujnik (wykrywa przedmioty i wpisy tajne)

To ostatnie dlatego, że ta gra wydaje się pełna tajemnic, widząc, jak musisz wypróbować kilka biegów na niektórych poziomach, aby zebrać każde cudowne ziarno, ponieważ po to tu jesteś.

A ostatnia rzecz? Efekty Wonder Flower oznaczają najbardziej szalone transformacje zarówno postaci, jak i otoczenia.

Widzieliście zwiastun z pierwszym zwiastunem, w tym wężopodobne lub pchane rury, stampedes i wiele innych, ale podczas naszej sesji dosłownie zobaczyliśmy, jak postacie zamieniły się w ... goombas. Dla sekcji ukrycia. Naprawdę. A goombas nie potrafi skakać, prawda? Ale mogą chować się za drzewami i krzakami. I mogą poruszać oczami w kółko w jednym z najbardziej zabawnych momentów w historii Mario. A te oczy, gdybyście byli Peach, cóż, te oczy mają piękne rzęsy.

HQ

Wygląda cudownie

Wreszcie wygląda na to, że ta gra, trzymając się schematycznego charakteru serii, odejdzie od prostszych elementów i tekstur, których Nintendo nadużywało przez dziesięciolecia. Więcej głębi, lepsze efekty, ale przede wszystkim mnóstwo animacji z niesamowitą dbałością o szczegóły tchną życie w serię i nie możemy się doczekać, aby cieszyć się wszystkimi tymi drobnymi szczegółami.

Wreszcie, wygląda na to, że utrzymają wyzwanie i zabawę, których wymagam od serii, biorąc pod uwagę, jak bardzo starają się teraz pomóc nie-weteranom z dodatkowymi wskazówkami i pokazując poziom trudności przed wejściem na kurs.

I nawet jeśli nie będziesz w stanie podróżować po świecie ze znajomymi, spodziewam się, że stanie się to bardzo, bardzo techniczne z różnymi Badges, dziwacznymi transformacjami w Flower Kingdom i możliwościami, jakie gra online przynosi do stołu. 20 października nie może nadejść wystarczająco szybko.

Powiązane teksty

0
Super Mario Bros. WonderScore

Super Mario Bros. Wonder

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Mario i jego przyjaciele powracają w świeżej i ekscytującej platformówce 2D, która zabiera załogę do bujnego, tętniącego życiem i fantastycznego Królestwa Kwiatów.



Wczytywanie następnej zawartości