Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Payday 3

Payday 3 Impresje: Szybki kurs przestępczości ze Starbreeze Studios

Czy szwedzkiemu deweloperowi uda się dokonać kolejnego zamachu stanu?

HQ

Ochroniarz nie widzi nas, gdy rozbijamy zamek i zakradamy się na podwórko. Udajemy się na dach i podważamy okno. Po cichu schodzimy po schodach, a każdy krok powoli przybliża nas do dobrze strzeżonego sejfu, który jest naszym celem. Wszystko idzie gładko. Ale nagle przez zestaw słuchawkowy dobiega drapiący głos: "O kurwa, przypadkowo rzuciłem granat!" Sekundę później ekran wypełnia się światłem. Klienci i pracownicy zaczynają krzyczeć. Ochroniarze otwierają ogień. Teraz tylko deszcz kul może zapewnić dobry wynik.

Payday 3

Pojechałem do Sztokholmu, aby spróbować swoich sił w Payday 3 - czteroosobowej grze wieloosobowej, w której współpracujesz nad popełnieniem napadów z bronią w ręku, które w prawie wszystkich przypadkach zamieniają się w dramatyczne strzelaniny z niekończącą się liczbą policjantów. Jeśli formuła brzmi znajomo, prawdopodobnie znasz Payday: The Heist i jego kontynuację Payday 2. Ten ostatni sprzedał się w ponad 30 milionach egzemplarzy i wygenerował ponad 300 milionów dolarów przychodu. Po tym, jak obecni dziennikarze otrzymali mniej więcej takie samo krótkie podsumowanie, zostajemy wrzuceni w napad na bank z fachową pomocą jednego z deweloperów.

Nigdy nie ukradłem więcej niż batonik i długopis tu i tam, więc w żadnym wypadku nie jestem specjalistą od napadów na bank. Wiem jednak, że wymaga to więcej niż pięciu minut przygotowań, a nasza pierwsza próba kończy się trochę porażką.

To jest reklama:

Aby włamać się do skarbca, musimy zrobić dziurę w podłodze na drugim piętrze za pomocą jakiejś palnika przemysłowego. Jednak system tryskaczowy banku grozi stłumieniem pożaru, dlatego musimy upewnić się, że go wyłączymy i znajdziemy dodatkowy materiał do spalania w wybranych lokalizacjach. Spore wyzwanie, gdyż w tym momencie ledwo możemy znaleźć główną klatkę schodową, która pozwala nam poruszać się po brzegu. Wreszcie w skarbcu nie udaje nam się na czas dezaktywować eksplodujących kolorowych kartridży, niszcząc część naszych łupów, a podczas ucieczki napotykamy nowe problemy. Policja zablokowała nasz samochód pachołkami i podczas gdy my desperacko próbujemy je podnieść, w końcu ulegamy.

Payday 3

Chciałbym, aby nasza początkowa porażka została przypisana ulepszonej sztucznej inteligencji, którą programiści wielokrotnie chwalili się podczas początkowej prezentacji. Niestety, nie było to łatwe do zauważenia i to nie tylko dlatego, że połowa NPC leżała na podłodze drżąc ze strachu, co oczywiście utrudnia okazanie jakichkolwiek oznak inteligencji. Nie, problemem jest raczej policja, która, podobnie jak w poprzednich grach, szybko pojawia się w komicznie nadmiernej liczbie. Proste taktyki, takie jak oskrzydlanie wroga lub ukrywanie się pod ostrzałem, najwyraźniej nadal nie są częścią programu nauczania w akademii policyjnej i odbiegają nieco od fantazji o napadzie na bank, że wrogowie mają tak niski instynkt przetrwania.

Zabawny moment miał miejsce, gdy zrobiliśmy dziurę w skarbcu bankowym. Wrogowie, niczym samobójcze lemingi, skakali jeden po drugim i oczywiście nie było dla nas problemu z ich zaoraniem. Ale okej, może nie jestem odpowiednią osobą, by wskazywać palcem. Strzelanie nigdy nie było moją największą siłą, a fakt, że kilka razy udało mi się przetrwać, zawdzięczam głównie moim kolegom z drużyny i niezwykle hojnemu paskowi życia. I trzeba przyznać, że to ja też przypadkowo rzuciłem granat podczas naszego następnego, znacznie lepiej wykonanego napadu.

To jest reklama:
Payday 3

Mój mniej imponujący występ ilustruje wyzwanie polegające na zaprojektowaniu taktycznej strzelanki dla maksymalnie czterech graczy. Wystarczy jeden niezdarny lub bezgłowy gracz, aby najlepiej ułożone plany się nie powiodły, a to stanowi szczególne wyzwanie, jeśli chodzi o bardziej ostrożne podejście. Mimo to Starbreeze Studios położył większy nacisk na skradanie się gry. Na przykład istnieje więcej opcji uniknięcia możliwych konfrontacji, ponieważ strażnicy będą szukać dalej na własną rękę, zanim podniosą alarm i wezwą posiłki.

Mieliśmy dobrą okazję przetestować to na drugim poziomie tego podglądu - spektakularnej kradzieży dzieł sztuki w nowoczesnej i dobrze strzeżonej galerii. Powiedzmy, że i tym razem nie udało nam się dotrzeć do łupu niezauważonym. Ponownie, jest to prawdopodobnie spowodowane głównie naszym brakiem czasu na poprawę - i być może brakiem umiejętności z naszej strony. Ale mimo to wydawało się, że brakuje narzędzi do infiltracji, pomimo dużej liczby punktów umiejętności i praktycznie nieograniczonego dostępu do pełnego arsenału gry (który musi być powoli odblokowywany w pełnej grze). Mieliśmy jednak okazję grać z zamontowaną kamerą taktyczną i mieliśmy kilka pasywnych bonusów, które nieco ułatwiły poruszanie się niezauważone.

Chociaż nasza noc w muzeum szybko przerodziła się w kolejną rozgrywkę między rabusiem a policją, wciąż mieliśmy o wiele więcej do zrobienia niż tylko przytrzymanie spustu. Obrazy, które musieliśmy ukraść, były tylko pośrednio opisywane na komputerze, co dawało nam nieoczekiwaną okazję do zabawy w krytyków sztuki. Aby znaleźć odpowiednie obrazy, musieliśmy również użyć skanerów UV, latarek gazowych i wszelkiego rodzaju innego sprzętu. Wiele małych aktywności, takich jak wybieranie zamków i panele hakerskie, jest teraz zaprojektowanych jako małe mini-gry i wydaje się, że twórcy starali się zachować lepszą równowagę między początkową fazą skradania, w której interaktywność jest ograniczona, a dziką i chaotyczną akcją po powiadomieniu policji i założeniu masek.

Payday 3

Podczas około dwugodzinnego podglądu odkryłem, że tęsknię za bardziej zaawansowanymi opcjami infiltracji Thief lub kolorowymi poziomami wypełnionymi twórczym potencjałem wybitnego Hitman 3. Ale to są niesprawiedliwe porównania, ponieważ w swojej istocie Payday 3 wciąż jest czystą akcją i to tutaj gra naprawdę przoduje. Połączenie konieczności zachowania zimnej krwi i podejmowania decyzji taktycznych, podczas gdy siły specjalne rozbijają się przez okna i w każdym otworze, jest nadal tak cudownie wciągające i napędzane adrenaliną, jak w Payday 2. I po raz kolejny doświadczeniu towarzyszy intensywna i dudniąca ścieżka dźwiękowa.

Co więcej, twórcy dostosowali także cel strzelankowej części gry. Sposób poruszania się i broń mają większą wagę, a wszystko to wydaje się bardziej precyzyjne i responsywne niż jego poprzednik. Krótko mówiąc, Payday 3 sprawia wrażenie nowoczesnej i dobrze funkcjonującej strzelanki konsolowej w stylu Call of Duty, a to nie przypadek, ponieważ gra jest wydawana jednocześnie na konsolę i PC po raz pierwszy.

Grafika została również poddana bardzo potrzebnemu remontowi. NPC nadal wyglądają nieco surowo i poruszają się niezdarnie, ale może to dobrze, że nie widać horroru w oczach biednych zakładników. Zamiast tego brutalność przychodzi przede wszystkim w środowiskach, które są teraz bardziej destrukcyjne, pozostawiając po sobie ślad rzezi. Nie oczekuj jednak, że użyjesz kreatywnej destrukcji, aby powstrzymać policję, na przykład wysadzając ścianę. To czysto kosmetyczne, wyjaśniają twórcy.

Payday 3

Payday 3 wydaje się być bardziej dopracowaną wersją Payday 2. Opierając się na moim czasie spędzonym z grą, nie ma żadnych zabójczych funkcji ani przełomowych innowacji. Ale może nie jest to konieczne, ponieważ oryginalna koncepcja jest nadal tak zabawna i intensywna, jak zawsze. Pytanie brzmi, czy to wystarczy, aby miliony rabusiów bankowych przeszły na nową wersję? Przekonamy się 21 września, kiedy Payday 3 ukaże się na PC, Xbox Series S/X i PlayStation 5.

Powiązane teksty

0
Payday 3Score

Payday 3

RECENZJA. Przez Kieran Harris

Gang Payday powraca, ale czy jest to godny sequel, czy też powinien pozostać za kratkami?



Wczytywanie następnej zawartości