Polski
Gamereactor
wiadomości
Middle-earth: Shadow of Mordor

Patent systemu Nemesis pod ostrzałem

Josh Sawyer z Obsidianu nie przebiera w słowach.

HQ

Josh Sawyer jest game designerem, który do tej pory pracował w studiu Obsidian m.in. nad grami Fallout: New Vegas czy Pillars of Eternity. Twóca bardzo mocno skrytykował pomysł opatentowania przez WB Games systemu Nemesis z Middle-earth: Shadow of Mordor.

System Nemesis wykorzystany był do tej pory w marce Śródziemia i trzeba uczciwie powiedzieć, że jest to jeden z najlepszych systemów wymyślonych na potrzeby gier wideo. Nic więc dziwnego, że pomysłodawcy starają się, by należał tylko do nich.

Sawyer ostro skrytykował pomysł opatentowania jakiejkolwiek mechaniki. Deweloper uważa, że systemy rozgrywki nie powinny do nikogo należeć, bo nie będą mogły ewoluować, a możliwość ich usprawniania sprawia, że jako branża idziemy do przodu. Żartobliwie dodał, że jeśli kiedykolwiek wpadnie na tak głupi pomysł, ma nadzieję, że zostanie stracony.

Warner Bros. Interactive Entertainment prawdopodobnie zdania nie zmieni i zamierza szerzej wykorzystywać system Nemesis w nadchodzących tytułach wydawcy.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Podziękowania dla Eurogamera.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości