Polski
Gamereactor
recenzje
Orcs Must Die: Deathtrap

Orcs Must Die: Deathtrap

Wygląda na to, że kolejny rozdział serii tower defense dostarczy klasycznego Orcs Must Die! uczucie, ale z większym naciskiem na grywalne postacie.

HQ

Jedną z najlepszych serii gier wideo typu tower defense, opartych na rundach, zabijających hordy, jest Robot Entertainment 's Orcs Must Die! Ta seria oferuje bardziej przyjazny rodzinie sposób na przeżycie dreszczyku emocji z serii takich jak Killing Floor i Call of Duty Zombies, ale w sposób, w którym większy nacisk kładzie się na strategię i wykorzystanie pułapek. Przez długi czas ta seria była napędzana i rozpoznawana przez ten element jej konfiguracji, ale twórcy chcą pójść w nieco innym kierunku w Orcs Must Die! Deathtrap, sequelu, który w większym stopniu obraca się wokół kontrolowanych przez gracza postaci War Mage. Ale czy to działa na korzyść gry, czy nie? Gram w ten nowy rozdział serii od tygodnia i mam mnóstwo przemyśleń.

HQ

Na początek mogę pominąć zwykłą narracyjną część recenzji z prostego powodu, że Orcs Must Die! Deathtrap tak naprawdę nie ma żadnej godnej uwagi historii. Istnieje podstawowy postęp, w którym celem jest ukończenie poziomów i map, aby zyskać szansę na pokonanie bossów. Ale szczerze mówiąc, jest to drobny i nie jest to obszar, na który w grze kładzie się szczególny nacisk. W rzeczywistości posunąłbym się nawet do stwierdzenia, że przemyślane elementy narracyjne są jednymi z najsłabszych części Deathtrap, ponieważ sprawiają, że świat wydaje się odrobinę pozbawiony życia, a postacie i sprzedawcy, z którymi rozmawiasz, są jeszcze mniej ważne. Trochę więcej, ściślejsze skupienie się na tym froncie znacznie przyczyniłoby się do ulepszenia Śmiertelnej Pułapki o jeden lub dwa oczka.

Ale tak czy inaczej, mięso na kościach tego projektu: sama rozgrywka. Podstawowa i dobrze znana idea wrzucenia na poziom, a następnie zaprojektowania zestawu systemów obronnych do ochrony celu, po raz kolejny wysuwa się na pierwszy plan i działa naprawdę płynnie i dobrze. Tak naprawdę nie potrzebujesz wielu wyjaśnień, jak działa ta gra lub co robić, ponieważ jest bardzo intuicyjna i prosta, a jednocześnie z dużą głębią i kreatywnymi ścieżkami, które pozwalają graczowi odcisnąć na niej własne piętno. Za pomocą Barricades możesz przekierować strumień Orcs, aby upewnić się, że atakują tylko z kierunków, których możesz skutecznie bronić, a następnie, korzystając z kolekcji niezwykle unikalnych i stylizowanych pułapek, możesz pokonać setki tych dzikich potworów bez wysiłku. Głównym wyzwaniem jest lokalizacja celu, który chronisz, liczba celów i sposób, w jaki możesz umieścić wokół niego pułapki, ponieważ poszczególne pułapki są przeznaczone do umieszczania tylko na podłodze, ścianach lub suficie. Mając na uwadze tę filozofię, chodzi o stworzenie planu defensywnego, który nie załamie się pod presją i który może działać bez udziału gracza, dzięki czemu może on wędrować po mapie i pokonywać maruderów i inne typy Orc, które po prostu ignorują lub omijają twoje plany.

To jest reklama:

Pułapki po raz kolejny są jednymi z największych atutów Śmiertelnej Pułapki, ponieważ otwierają drzwi do różnych rodzajów obrażeń od żywiołów, a także zadają poważne obrażenia Orcs lub zamiast tego działają w bardziej wspierający sposób, ogłuszając je lub spowalniając, aby łatwiej było paść ofiarą dla innych pułapek. Sposób, w jaki możesz łączyć pułapki i fakt, że prawie każda pułapka może współpracować z każdą inną pułapką w grze, wszystko to składa się na to, że Deathtrap jest naprawdę kompetentnym i zróżnicowanym doświadczeniem w obronie wieży, które będzie nadal kreatywnie rzucać wyzwanie graczowi, ale także utrzymywać go w zaangażowaniu w porywającą akcję.

Orcs Must Die: Deathtrap
Orcs Must Die: DeathtrapOrcs Must Die: Deathtrap

To, co mnie mniej przekonuje, to większy nacisk na War Mages. Chociaż sześć dostępnych opcji jest zróżnicowanych i ma bardzo różne ataki i umiejętności, najlepszą częścią Deathtrap nie jest wędrowanie po mapie ani wdawanie się w drobiazgową akcję typu hack 'n' slash, rzucając się na głowę w hordę Orcs, ale czekanie i obserwowanie, jak twoje pułapki rozrywają na strzępy setki wrogów pędzących w twoją stronę. Owszem, wspaniale jest mieć bardziej wpływowe postacie, ale nie każda z nich jest tak wpływowa, że zawsze czujesz się potężny i naprawdę niezrównany w porównaniu z Orcs. Posunąłbym się nawet do stwierdzenia, że pomimo tego większego nacisku na War Mages, większość z nich nadal wydaje się być trochę refleksją, która podąża za pułapkami, do tego stopnia, że wiele z ich umiejętności nie zapada w pamięć lub nie wydaje się szczególnie istotnych dla szerszego doświadczenia.

To jest reklama:

Być może wynika to po części z faktu, że Orcs nie można żartować w Deathtrap. Oczywiście, są szeregowi wrogowie, którzy nie stanowią żadnego zagrożenia, ale jest też ogromna lista innych wrogów, czy to twardy gigant Trolls, powietrzny Cyclops Mages, szybki Kobolds, wybuchowy Grenadiers, frustrujący Skeleton Orcs i ponad 30 innych typów. Nigdy nie będziesz się nudzić wrogami, z którymi się zmierzysz, ponieważ mimo że wielu podąża przewidywalnymi ścieżkami, które dla nich wytyczysz, niezliczone inne stanowią inne, bardziej wymagające zagrożenia, które sprawiają, że twoje War Mage wydają się małe w porównaniu z nimi.

HQ

Jedną z moich głównych obaw związanych z Orcs Must Die! Deathtrap do tej pory jest jednak trudność. Nie, mówię o Orcs mechanikach, które są zbyt trudne do pokonania lub o czymś, co podekscytowałoby wściekłego fana Soulslike, mam na myśli wzrost wyzwań między misjami i to, że pierwsza misja jest zwykle dziecinnie prosta, a druga często dodaje brutalne modyfikatory, które sprawiają, że twoje życie staje się koszmarem. Może to być korupcja, która uniemożliwia ci umieszczanie pułapek w określonych obszarach, zmuszając cię do walki na frontach, których nie chcesz bronić, lub zamiast tego skalowanie kosztów pułapek, co oznacza, że każda pułapka musi być niezwykle skuteczna, jeśli chcesz odnieść sukces. Niektóre z początkowych pozycji defensywnych są również bezwzględne, przy czym niektóre mapy są szczerze mówiąc łatwe do obrony, a inne są koszmarem. Wydaje się, że równowaga jest teraz trochę nie w porządku, prawdopodobnie częściowo ze względu na większy nacisk na rozgrywkę kooperacyjną, ponieważ Deathtrap naprawdę chce, abyś połączył siły ze znajomymi, aby doświadczyć akcji, co często sprawia, że gra w pojedynkę jest znacznie bardziej wymagająca.

Jeśli chodzi o mapy, chociaż jest kilka do sprawdzenia w chwili obecnej, myślę, że wszystkie są odrobinę zbyt podobne pod względem stylu wizualnego, co jest krytyką, która może odnosić się do gry jako całości. Wygląda na to, że Robot Entertainment mieli okazję kreatywnie prężyć muskuły w tej grze, ale zamiast tego wpadli w nieco zbyt przewidywalną i znajomą konfigurację, która sprawia, że każda mapa wygląda trochę zbyt bezpiecznie i standardowo. Nie oznacza to jednak, że Deathtrap nie jest świetnie wyglądającą grą, ponieważ graficznie użycie Unreal Engine 5 oznacza, że ta gra jest oszałamiająca i gra się jak marzenie, z tylko sporadycznymi spadkami liczby klatek na sekundę, gdy na ekranie pojawia się jednocześnie zbyt wiele Orcs. Tak więc, chociaż uważam, że w kierunku artystycznym brakuje trochę charakterystycznego akcentu, wizualnie i wiernie, jest to piękno.

Kiedy nie ma akcji i znajduje się w centrum gry, myślę, że jest trochę pracy, którą trzeba wykonać również po stronie postępów w Deathtrap, ponieważ obecnie zajmuje to zbyt dużo czasu, aby naprawdę poczynić znaczące postępy. Koszty ulepszeń pułapek i nowych umiejętności gracza rosną z każdym zakupem, co oznacza, że tak naprawdę tylko dodawanie nowych pułapek do twojej kolekcji ostatecznie nie kosztuje fortuny. Gdyby ceny zostały obniżone o około 50%, prawdopodobnie nadal byłoby to wymagające i czasochłonne, ale w tym momencie mówimy o ludziach, którzy włożą dziesiątki godzin w tytuł. A jeśli mam być pedantyczny, nienawidzę używania menu kursora dla graczy na kontrolerze, ponieważ po prostu nie rozumiem, dlaczego przyciski nie mogą być używane do nawigacji po menu, zwłaszcza że przyciski działają całkowicie dobrze podczas przewijania interfejsu użytkownika w walce. Kursory na kontrolerach zawsze wydawały się okropne i myślę, że tutaj też po prostu prowadzą do frustracji.

Orcs Must Die: Deathtrap

Mimo to, jeśli chodzi o grę akcji typu tower defense opartą na rundach, Orcs Must Die! Deathtrap dobrze radzi sobie z zadaniem. Jest zabawna, wysoce regrywalna, dobra jako doświadczenie dla jednego gracza i lepsza jako kooperacja, a także ma oszałamiającą grafikę. Po kilku godzinach może wydawać się nieco jednowymiarowa i powtarzalna ze względu na brak narracji i stałego postępu, ale jeśli chodzi o łatwą i intuicyjną grę, którą można odebrać i cieszyć się nią ze znajomymi, jest wiele rzeczy, które można pokochać i docenić w tym najnowszym rozdziale serii.

07 Gamereactor Polska
7 / 10
+
Wizualnie. Wysoce regrywalny. Świetne jako doświadczenie kooperacyjne. Niesamowite i zróżnicowane pułapki. Szerokie możliwości defensywne i kreatywne. Różnorodność orków jest imponująca. Zabawna walka.
-
Brakuje narracji. Kierownictwo artystyczne może wydawać się nieco zbyt bezpieczne. Postęp jest zbyt stały. Magowie wojenni nie są tak wpływowi, jak można by się spodziewać. Menu kursora na kontrolerze...
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

Orcs Must Die: Deathtrap Score

Orcs Must Die: Deathtrap

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Wygląda na to, że kolejny rozdział serii tower defense dostarczy klasycznego Orcs Must Die! uczucie, ale z większym naciskiem na grywalne postacie.



Wczytywanie następnej zawartości