Polski
Gamereactor
artykuły
Halo Infinite

Opinia: Xbox powinien dać szansę komuś innemu w Halo

A 343 Industries powinno mieć szansę na coś innego.

HQ

Ostatnie dni były naprawdę burzliwe dla Xbox, 343 Industries i Halo. W pewnym momencie opublikowano raport, w którym stwierdzono, że 343 nie będzie już twórcą Halo i że przejmie rolę producenta wykonawczego, podczas gdy inni deweloperzy faktycznie stworzą nowe gry z serii. Wkrótce potem raport ten został obalony, a 343 wydało oficjalne oświadczenie, które zapewniło fanów, że będą kontynuować jako jedyny twórca Halo, teraz i w przyszłości. Nie wyglądało to dobrze, ale mimo wszystko było potwierdzeniem. Ale w krótkim czasie między tym oświadczeniem a pierwszym opublikowaniem raportu fani odczuwali niesamowitą ulgę, którzy nie mogli się doczekać, aż ktoś inny zajmie się flagową serią gier Microsoftu, a patrząc wstecz na ostatnie dziesięć lat Halo, można zrozumieć dlaczego.

Nie powiem wam, że Halo było katastrofą od czasu przejęcia władzy przez 343, ale nie było też wspaniałe. Halo 4 był w najlepszym razie przeciętny, ale mógł być traktowany w tamtym czasie jako przyzwoity pierwszy krok dla 343 po przejęciu ukochanej serii Bungie. Halo 5: Guardians zaczął jeszcze bardziej pokazywać pęknięcia w pancerzu, a potem Halo: Master Chief Collection w żadnym sensie nie pomogło argumentacji 343. Dzisiejsze MCC to bardzo kompletna i kompetentna gra wideo Halo, ale nie zaczęła się w ten sposób - w rzeczywistości zajęło lata, zanim dotarła do miejsca, w którym jest dzisiaj.

A potem jest Halo Infinite. Gra, która miała tak, tak, tyle jazdy. Tytuł startowy dla nowej generacji sprzętu Xbox, którego brakowało. Napędzany szalenie drogim silnikiem gry stworzonym i zbudowanym specjalnie dla Halo, z którego pozornie się odchodzi. Opracowany w jednym z największych studiów gier należących do Microsoftu, które doświadczyło zwolnień i niezliczonych zmian kadrowych. Aha, i nie zapominajmy o słoniu w pokoju; była to kolejna główna odsłona serii Halo. Jednak po bardzo krytykowanym ujawnieniu rozgrywki, po którym nastąpiło długie opóźnienie, a następnie naprawdę całkiem zabawna premiera, w ciągu prawie 18 miesięcy ograniczonych, nudnych i płaskich dodatków po premierze, naprawdę trudno powiedzieć, że kadencja 343 z marką Halo była mniej niż rozczarowująca.

To jest reklama:

Tak więc, kiedy pojawiła się wiadomość, że 343 może przekazać Halo innemu deweloperowi, mogę przyznać, że byłem częścią tłumu, który odetchnął z ulgą, nie dlatego, że uważam, że 343 jest złym deweloperem, ale po prostu dlatego, że relacja 343-Halo była w najlepszym razie chwiejna. Chociaż trudno to przyznać i trudniej wprowadzić w życie, myślę, że oboje muszą się rozwieść i podążać własną drogą w życiu, aby mogli rozkwitnąć w większe i lepsze rzeczy.

HQ

Kto powinien spróbować swoich sił w Halo?

Jeśli 343 odsunął się na bok i pozwolił komuś innemu spróbować Halo, kto powinien to być? Myślę, że mądrze byłoby przyjąć podejście, w którym kilku programistów pracuje ręka w rękę; Jeden skupiał się na zawartości fabularnej i fabularnej dla jednego gracza, a drugi na aspekcie multiplayer. Zakładając, że przejęcie Activision Blizzard dojdzie do skutku, myślę, że byłoby interesujące zobaczyć, jak Infinity Ward przygotowuje prawdziwą kinową historię AAA Halo, lub alternatywnie, jeśli pomysł polega na utrzymaniu rzeczy w rodzinie Xbox Game Studios, ale jest więcej motywu narracyjnego, który należy ścigać, dlaczego nie pozwolić The Outer Worlds ' Obsidian Entertainment bierze Halo na przejażdżkę.

Jeśli chodzi o stronę multiplayer, chociaż są tylko niezależnym studiem, 1047 Games może być idealną perspektywą. Deweloper stworzył Splitgate i twierdzę, że była to jedna z lepszych strzelanek arenowych gracz kontra gracz, jakie widzieliśmy od czasu Halo 3. W przeciwnym razie dobrym pomysłem może być spojrzenie wstecz na dewelopera, który stworzył Perfect Dark, jedną z najbardziej kultowych strzelanek wszechczasów: Rare. To prawda, że to studio ma teraz wiele na głowie, a ostatnią rzeczą, której potrzebuje, jest Halo, o które musi się martwić, więc dlaczego nie spojrzeć w stronę samego studia "AAAA", które spędziło lata na przygotowywaniu rebootu Perfect Dark: The Initiative.

To jest reklama:

Jak być może zauważyłeś, istnieje tu ogólnie trend Xbox Game Studios, i to z założenia. Halo musi pozostać wiodącą franczyzą gier Microsoftu i Xboxa, więc jego rozwój idealnie musi pozostać w rodzinie Xbox, ale gdziekolwiek się skończy, staje się coraz bardziej jasne, że musi zostać przekazany komuś innemu niż 343 Industries.

Halo Infinite

Co dalej z 343 Industries?

Biorąc pod uwagę ostatnie dziesięć lat, trudno jest wierzyć w to, co 343 Industries może zrobić z Halo, ale wciąż jest to zespół z potencjałem, zespół, który powinien mieć szansę na zrobienie czegoś świeżego i ekscytującego. Niezależnie od tego, czy jest to zupełnie nowy projekt od samego początku, czy może krótki epizod jako programista wsparcia, pomagający w innych, większych projektach, podczas gdy porządek w domu.

Tak czy inaczej, chciałbym, aby 343 dostarczyło coś innego, coś bez piętna Halo, ponieważ nie sądzę, żebym mógł znieść kolejną grę Halo, która jest po prostu rozczarowująca. Master Chief zbyt długo był w odwrocie i nadszedł czas, aby Microsoft przejął kontrolę nad sprawami, ponieważ w erze znanego Call of Duty, pozbawionych pól bitewnych i w przeważającej mierze strzelanek na żywo, potrzebujemy Halo, aby być czymś, na co wszyscy możemy patrzeć jak na światło w ciemności.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości