Coraz więcej dużych gier jest obecnie darmowych gier, z modelami płatności, które są bardziej kosmetycznymi gadżetami i przepustkami bojowymi niż dobrymi staromodnymi dodatkami i miesięcznymi opłatami. Spójrz na przykład na grę fabularną online Genshin Impact, która zarabia na tym ogromne pieniądze.
Jednak w nowym wywiadzie dla Eurogamer, dyrektor gry Naoki Yoshida zapewnia nas, że nie jest to trend, który ma zostać wdrożony w hicie Final Fantasy XIV, ale okres próbny prawdopodobnie wydłuży się i wydłuży, aby ciekawscy gracze nie kupili przypadkowo czegoś, co im się nie podoba:
"Wierzę, że bezpłatny okres próbny będzie nadal rozszerzany, ale w tej chwili nie planujemy uczynić klienta darmowym [...] Ponieważ w pakiety rozszerzeń zainwestowano ogromną ilość czasu i pieniędzy, przychody ze sprzedaży samego pakietu rozszerzeń są nadal bardzo ważne, aby kontynuować ekspansję na taką skalę. Chcielibyśmy stale dążyć do tego, co najlepsze również po stronie biznesowej, aby nadal tworzyć wiele treści, które mogą się cieszyć. "
Przyszłoroczny dodatek Dawntrail zapoczątkuje wersję 7.0 Final Fantasy XIV, przynosząc ze sobą nie tylko nową zawartość fabularną, ale także nowy, zaktualizowany graficznie wygląd - pierwszy od czasu ponownego wydania gry dziesięć lat temu.