Polski
Gamereactor
artykuły o sprzętach

Moza Racing Mbooster Active Pedal

Moza Racing naciska, wypuszczając teraz swój gorąco oczekiwany aktywny pedał z silnikiem z siłowym sprzężeniem zwrotnym i absurdalną ceną.

Do 1,000 GBP za pojedynczy pedał. Cóż to za szaleństwo? W porównaniu z fińskim Simucube ActivePedal Pro w szczególności, jest to prawdziwa okazja, ponieważ może kosztować dwa razy więcej, ale jest to również super niszowy segment w sim-racingu, który wydaje się być trochę szalony, jeśli o mnie chodzi. Nie zamierzam tutaj wybiegać w przyszłość, a zamiast tego zamierzam trochę przewinąć taśmę, a właściwie cofnąć samochód...

Prace nad Moza Racing Mbooster Active Pedal trwają już od ponad roku i po raz pierwszy został pokazany na Sim Racing Expo 2024 w Niemczech, gdzie przyciągnął wiele uwagi, ponieważ podobnie jak drogi model Simucube, może emulować ABS w sposób, w jaki pasywny pedał oczywiście nie może. Dzieje się tak, ponieważ mBooster zawiera standardowy w branży serwomotor o pojemności dziewięciu niutonometrów przymocowany do rodzaju kulowej, która umożliwia wsuwanie i wysuwanie ramienia pedału z silnika elektrycznego, oferując w ten sposób wibracje, reakcję zarówno na wejście przepustnicy, jak i aktywację ABS oraz wszystko pomiędzy. mBooster można szybko i łatwo ustawić jako pedał przyspieszenia lub hamulca, a dla tych, którzy mają więcej czasu, dostępny jest również profil sprzęgła, który można aktywować za pomocą paska przewijania. Możliwe jest dokupienie zestawu trzech aktywnych pedałów oraz samej płytki na pedały od Moza, która kosztuje rękę i nogę i obciąża Twój sim-rig o nieco ponad 30 kilogramów.

Moza Racing Mbooster Active Pedal

To porządna sprawa. Moza naprawdę nie szczędził tutaj pieniędzy i zbudował niesamowicie solidny pedał, który może wytrzymać do 200 kilogramów ciśnienia w hamulcu i może odpychać się i wibrować na tyle mocno, że jest to nieprzyjemne dla kierowcy. Bardziej podoba mi się tutaj forma niż w ActivePedal firmy Simucube, a wersja Moza jest płynniejsza, mniej postrzępiona, a przynajmniej bardziej bezstopniowa pod względem faktycznego wyczucia hamulca (ponieważ to właśnie w hamulcu ten rodzaj wibracji jest najważniejszy).

mBooster jest sterowany za pomocą własnego oprogramowania Moza Pit House, które dzisiaj jest absolutnie genialne (ogólnie rzecz biorąc) z ładnym, łatwym do zrozumienia, przejrzystym interfejsem, inteligentnym wykorzystaniem przejrzystych ikon i wieloma naprawdę dobrymi opcjami ustawień z pedagogicznie kapryśnymi szybkimi wyjaśnieniami wszystkiego, co można osiągnąć. Pit House jest po prostu genialny, a nowa strona ustawień mBooster z pewnością nie jest wyjątkiem. Możesz ustawić, czy chcesz, aby pedał działał jak przepustnica, hamulec czy sprzęgło, możesz aktywować wstępnie ustawione profile, które najlepiej naśladują samochód Formuły 1, samochód GTWC i samochód WRC za pomocą jednego kliknięcia myszką, a także możesz wybrać krzywą oporu hamowania, początkowe ciśnienie hamowania i zdecydować, czy chcesz emulować zanikanie hamulców. Jeśli chodzi o funkcje FFB, są one również prosto i płynnie rozmieszczone i w zależności od gry, w którą grasz, możesz aktywować kilka różnych funkcji, takich jak obracanie kół, blokada hamulców, ABS, a także podnoszenie symulowanej prędkości obrotowej silnika zarówno w przyspieszeniu, jak i hamulcu, jeśli chcesz.

To jest reklama:

Podobnie jak w przypadku Simucube ActivePedal i jak wspomniałem w pierwszym akapicie, myślę, że ten aktywny pedał trochę zboczył z szyn i powiem ci dlaczego. W Gamereactor przewidzieliśmy, że jakiś rodzaj siłowego sprzężenia zwrotnego w naszych pedałach do wyścigów simracingowych będzie przyszłym trendem w 2021 roku i od tego czasu używaliśmy prostych silników dudniących zamontowanych z tyłu naszych podnóżków (które są sterowane przez Simhub). Te silniki i ich funkcjonalność wiele znaczyły dla wrażenia z jazdy prawdziwym samochodem w naszym zestawie wyścigowym, a dziś mamy je ustawione tak, aby wibrowały w zależności od prędkości obrotowej silnika, kiedy odblokowujemy koła, kręcimy się na czworakach i gdy włącza się ABS, szczególnie w Assetto Corsa Competizione.

To jest coś, czego musi spróbować każdy, kto kocha simracing. Zapewnia tak duże zanurzenie przy tak niewielkich środkach, ponieważ ilość wibracji, które aktywujemy za naszymi podnóżkami, jest zazwyczaj bardzo, bardzo mała. W Gamereactor wszyscy simujemy wyścigi w skarpetkach, co oznacza, że silniki muszą generować tylko niewielkie wibracje, aby były bardzo wyraźnie odczuwalne w naszych stopach. Budowanie 10-kilogramowych pojedynczych pedałów z dziewięcioma serwomotorami N⋅m w każdym pedale, aby emulować ciśnienie hamowania 200 kilo, wydaje mi się trochę jak strzelanie do glinianych gołębi z miniguna. To przesada do tego stopnia, że jest głupia i chociaż uczucie FFB jest świetne, nadal jestem sceptycznie nastawiony do tych w pełni aktywnych pedałów, tak jak czują się dzisiaj.

Moza Racing Mbooster Active Pedal
Każdy pedał jest absolutnie gigantyczny, waży 10 kilogramów i wymaga przedłużenia płyty przedłużającej Moza CRP2.

Problem z drogą alternatywą Simucube'a, która również nęka wersję Mozy (choć na różne sposoby), polega na tym, że wydaje się tak wyraźnie, że wpycham rozpórkę do serwomotoru, który następnie powinien zostać wepchnięty z powrotem w kierunku mojej stopy. W pedale Moza śruba kulowa jest również wyczuwalna, co oznacza, że nigdy tak naprawdę nie czuje się hamulca w samochodzie wyścigowym, niezależnie od ustawień. Wyraziłem tę krytykę Simucube ActivePedal i podtrzymuję go, i myślę, że wystarczy minuta w samochodzie torowym, aby zdać sobie sprawę, że "aktywna" część tych aktywnych pedałów sprawia, że samo odczucie hamowania jest odłączone od części siłowego sprzężenia zwrotnego, a zatem wydaje się bardziej pasywne niż kiedykolwiek. Jest małe opóźnienie wynoszące maleńką dziesiątą część, w którym amortyzator, który jest wciskany do silnika, ma ponownie wyjść, co wydaje się sztuczne i nienaturalne zarówno w tym pedale, jak i w wersji Simucube i prawdopodobnie najbardziej chciałbym porównać to do uczucia, gdy masz powietrze w układzie hamulcowym w swoim samochodzie sportowym. Nie jest to również możliwe do przycięcia za pomocą ustawień w Pit House, ponieważ dotyczy to podstawowej konstrukcji.

To jest reklama:
Moza Racing Mbooster Active Pedal
Podnóżki są super stylowe, wyraźnie inspirowane wariantami Simucube, ale te aktywne pedały są trochę jak strzelanie do glinianych gołębi z miniguna.

Dwa mBooster Active Pedals plus płyta podstawy będą kosztować 1,000 funtów, a wydajność, którą oferują, i uczucie, które wywołują, można uzyskać łatwiej i taniej w pedale hamulca, który bardziej przypomina prawdziwy hamulec z prawdziwego samochodu wyścigowego, jeśli mnie pytasz. Heusinkveld Ultimate Plus (z dwoma pedałami kosztuje około 980 funtów) pozostaje najlepszymi pedałami w świecie sim-racingu, a jeśli uzupełnisz je o "Pedal Rumble Motor Kit" od brytyjskiego Sim 3D (100 GBP wraz z wysyłką), otrzymasz rozwiązanie, które zapewnia ten sam rodzaj sprzężenia zwrotnego opartego na wibracjach i pedały, które są bardziej naturalne, a przede wszystkim bardziej "bezpośrednie". Teraz może się to zmienić, gdy pojawią się gry wyścigowe, w których telemetria pozwala na pełną symulację prawdziwego ABS, który Moza może wtedy zinterpretować w inny sposób niż dzisiaj, ale do tego czasu trudno mi polecić mBooster zamiast powyższych opcji.

06 Gamereactor Polska
6 / 10
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości