Polski
Gamereactor
wiadomości

Masahiro Sakurai uważa, że japońscy deweloperzy powinni skupić się na typowo japońskich grach

"Myślę, że Japończycy powinni nadal dążyć do rzeczy, które Japończycy lubią".

HQ

Przez długi czas japońskie gry były złotym standardem, jeśli chodzi o gry wideo, co może nie było zaskakujące, biorąc pod uwagę, że to głównie Nintendo i Sega (a później Sony) dostarczały konsole. Jednak gdzieś w okolicach premiery Xboksa w 2001 roku zaczęło się to zmieniać, a zachodnie gry stały się znacznie bardziej popularne kosztem japońskich.

To skłoniło wielu japońskich deweloperów do rozpoczęcia tworzenia gier dla zachodniej publiczności, często z dość mieszanymi wynikami, ale od wielu lat japoński świat gier ponownie staje na nogi. Niemniej jednak w ostatnich latach pojawił się nowy konkurent, a mianowicie Chiny.

Chiński przemysł gier rozwija się jak szalony dzięki grom takim jak Genshin Impact i Black Myth: Wukong, a w wywiadzie dla Entax (via Automaton), twórca Smash Bros., Masahiro Sakurai, został zapytany, co jego zdaniem japońscy deweloperzy powinni z tym zrobić, aby pozostać na czasie. Jego odpowiedź była czymś, z czym zgadujemy, że wielu będzie sympatyzować:

"To nie jest mój własny pomysł, ale myślę, że Japończycy powinni nadal dążyć do rzeczy, które lubią Japończycy".

A ci, którzy kupują japońskie gry poza granicami kraju, chcą ich specyficznie japońskich, mówi:

"Myślę, że poszukują wyjątkowości i zabawy w japońskich grach".

Jak to widzisz, czy japońscy twórcy gier powinni się dostosować, czy nadal tworzyć gry po swojemu?

Masahiro Sakurai uważa, że japońscy deweloperzy powinni skupić się na typowo japońskich grach


Wczytywanie następnej zawartości