Przez długi czas japońskie gry były złotym standardem, jeśli chodzi o gry wideo, co może nie było zaskakujące, biorąc pod uwagę, że to głównie Nintendo i Sega (a później Sony) dostarczały konsole. Jednak gdzieś w okolicach premiery Xboksa w 2001 roku zaczęło się to zmieniać, a zachodnie gry stały się znacznie bardziej popularne kosztem japońskich.
To skłoniło wielu japońskich deweloperów do rozpoczęcia tworzenia gier dla zachodniej publiczności, często z dość mieszanymi wynikami, ale od wielu lat japoński świat gier ponownie staje na nogi. Niemniej jednak w ostatnich latach pojawił się nowy konkurent, a mianowicie Chiny.
Chiński przemysł gier rozwija się jak szalony dzięki grom takim jak Genshin Impact i Black Myth: Wukong, a w wywiadzie dla Entax (via Automaton), twórca Smash Bros., Masahiro Sakurai, został zapytany, co jego zdaniem japońscy deweloperzy powinni z tym zrobić, aby pozostać na czasie. Jego odpowiedź była czymś, z czym zgadujemy, że wielu będzie sympatyzować:
"To nie jest mój własny pomysł, ale myślę, że Japończycy powinni nadal dążyć do rzeczy, które lubią Japończycy".
A ci, którzy kupują japońskie gry poza granicami kraju, chcą ich specyficznie japońskich, mówi:
"Myślę, że poszukują wyjątkowości i zabawy w japońskich grach".
Jak to widzisz, czy japońscy twórcy gier powinni się dostosować, czy nadal tworzyć gry po swojemu?