Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Marvel's Guardians of the Galaxy

Marvel's Guardians of the Galaxy - ostatnie spojrzenie przed premierą

Spędziliśmy trochę czasu z piątym rozdziałem gry przed jej październikową premierą.

HQ
HQ

Gry Marvela to wieczna niewiadoma. Oczywiście od Insomniac Games otrzymaliśmy znakomity duet gier o Spider-Manie, ale tytuły takie jak Marvel's Avengers i Ultimate Alliance 3 nie spełniły oczekiwań fanów. Skala jakości jest zmienna, ale wydaje się, że Guardians of the Galaxy może być jedną z bardziej udanych produkcji - to znaczy, jeśli moja godzina spędzona z piątym rozdziałem gry jest jakimkolwiek wyznacznikiem.

W piątym rozdziale Marvel's Guardians of the Galaxy tytułowy gang udaje się do pobliskiej bazy Nova Corps, aby spłacić zaległy dług. Kiedy nasi bohaterowie przybywają na miejsce, zauważają, że zwykle silnie uzbrojona baza jest całkowicie pusta i próbują dowiedzieć się, co mogło się stać. Nie mija dużo czasu, zanim napotykają dziwnych, świecących na fioletowo żołnierzy Nova Corp, którzy zbuntowali się i zastrzelili kilku swoich ludzi. Oczywiście to od nas zależy, czy zlikwidujemy zagrożenie i spróbujemy dowiedzieć się, co wpłynęło na ich dziwne zachowanie.

Ten krótki fragment historii naprawdę mnie wciągnął, ponieważ zawierał tak wiele pytań. Co zrobili Strażnicy, żeby zasłużyć na grzywnę? Co opętało żołnierzy Nova Corps? I dlaczego Strażnicy zachowują się wobec siebie wrogo? Zaoferowanie nam podglądu na tak późnym etapie gry początkowo wydawało się dziwnym wyborem, ale prawdopodobnie celowe było zbudowanie tego rodzaju intrygi.

To jest reklama:

Z pewnością zrobiło to kuszące pierwsze wrażenie i ucieszyło mnie, że narracja zawiera również elementy wyboru gracza. Podczas mojej gry natknąłem się na hełm Nova Corps i mogłem go zignorować lub użyć go, aby spróbować skontaktować się z niektórymi żołnierzami (to było przed ich spotkaniem). Głupio wyciągając rękę, znalazłem się w zasadzce, ale mogłem zdecydować się na zignorowanie tego, a to pozwoliłoby mi zaatakować wrogów z zaskoczenia. Mówi się, że gra jest wypełniona takimi momentami na skrzyżowaniach, aby urozmaicić wszystko, ale ostatecznie historia nadal zmierza do tego samego zakończenia dla wszystkich.

Miło było również zobaczyć, że Eidos Montréal wykorzystało twórczą swobodę w zakresie tradycji franczyzy i przyczyniło się do powstania historii wielu jej postaci. Dodatkowo jest tu mnóstwo opcjonalnych dialogów, które opisują pochodzenie każdego Strażnika i można uzyskać do niego dostęp poprzez interakcję z obiektami w ich pokojach w Milano.

Jeśli chodzi o walkę, grasz wyłącznie jako Star-Lord, ale udało mi się wywołać specjalne ataki ze strony innych Strażników. Te różne zdolności specjalne można zsynchronizować, aby zadać poważne obrażenia, ale mają one czas odnowienia, więc należy ich używać mądrze. Na przykład Rocket ma wybuchowy atak obszarowy, Groot może unieruchomić wrogów, ściskając ich pnączami, a Drax może przynieść ból, rzucając się na wrogów swoimi podwójnymi nożami. Istnieją również specjalne ataki środowiskowe, które mogą być wywołane tylko przez określonych Strażników. Drax może rzucać wybuchowymi beczkami, a Mantis może ciąć wiszące palety wypełnione przedmiotami.

Marvel's Guardians of the GalaxyMarvel's Guardians of the Galaxy
To jest reklama:

Każdy Strażnik ma tutaj swoje własne drzewko umiejętności i może uczyć się nowych umiejętności, przy czym cztery można wyposażyć w tym samym czasie. Możesz także ulepszać ruchy Star-Lorda i odblokowywać nowe talenty, zbierając złom i odwiedzając warsztaty, gdzie Rocket pobrudzi sobie ręce. Na przykład jedna odblokowana przeze mnie umiejętność pozwalała mi skanować wrogów w celu wykrycia ich słabości, a inna pozwalała mi unosić się w powietrzu przez dłuższy czas. Twórcy wyjaśnili, że te ulepszenia są czysto opcjonalne i nie ma poczucia kary dla tych, którzy chcą jak najszybciej przejść przez fabułę.

Huddle System to kolejna interesująca opcja do walki, w której próbujesz zmotywować swoich sojuszników za pomocą tekstów z tandetnych piosenek z lat 80. Aby móc zainspirować swój zespół, musisz przeczytać ich reakcje i albo dać im linijkę, aby podnieść ich na duchu, albo obniżyć ich fałszywe poczucie pewności siebie. Pomyślne wykonanie tego pozwoli ci ożywić poległych członków drużyny i przywrócić czasy odnowienia wszystkich ich umiejętności. Jednak częściowa wygrana zadziała tylko na ciebie i nie będzie tak korzystna. Osobiście spodobała mi się ta mechanika, ponieważ łączy w sobie dwa podstawowe elementy serii: zwariowany humor i świetne wykorzystanie muzyki.

Gdy będziesz strzelał i przebijał się przez wrogów, nabierasz również rozpędu, co pozwala ci uruchamiać całkiem efektowne sekwencje QTE. Twoje wyniki w walce są nieustannie krytykowane, a rozpęd zyskujesz, zmieniając ruchy i wykonując kombinacje bez otrzymywania obrażeń. Podczas jednej z tych sekwencji Rocket wskoczył na plecy ciężkiego wroga i wyłączył jego tarczę, co uczyniło go bardziej podatnym na ataki. Przyznam, że sekwencje QTE w 2021 roku wydają się trochę przestarzałe, ale ciekawie było zobaczyć, że ich wpływ różni się w zależności od sytuacji, w której się znajdujesz.

Jeśli chodzi o projekt poziomu, rzeczy są dość liniowe, gdy poruszasz się po oskryptowanych lokacjach, zamiast swobodnie eksplorować w otwartym otoczeniu. Baza Nova Corps zawierała garść łamigłówek i blokad drogowych, które wymagały ode mnie wybrania odpowiedniego Strażnika, aby się rozwijać. Te sekcje podobały mi się najmniej, ponieważ bardziej przypominały wypełnienie oraz sztuczny i nieciekawy sposób na urozmaicenie. Na przykład jedna zagadka, w którą grałem, była w dużej mierze naśladowcą mini-gry hakerskiej w Watch Dogs, ponieważ musiałem po prostu dopasować elementy w zepsutym obwodzie, aby otworzyć drzwi, które zostały zamknięte.

Oczywiście będziemy musieli poczekać do premiery, aby zobaczyć, czy piąty rozdział jest reprezentatywny dla produktu jako całości, ale mogę przynajmniej powiedzieć, że moje początkowe przemyślenia są dość pozytywne. Wydaje się, że zespół z Eidos Montréal utrwalił ton i humor serii, a nawet podjęli inicjatywę, aby w znaczący sposób przyczynić się do rozwoju uniwersum. Walka również jest świetna, ponieważ element strategii można zastosować do synchronizacji specjalnych umiejętności, a system Huddle jest zarówno wyjątkowy, jak i zabawny. Koniecznie zajrzyjcie do naszych pełnych przemyśleń, gdy Marvel's Guardians of the Galaxy pojawi się 26 października na Nintendo Switch, PC, PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series.

Marvel's Guardians of the GalaxyMarvel's Guardians of the Galaxy
Marvel's Guardians of the Galaxy

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości