Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Park Beyond

Lepsze niż prawdziwe kolejki górskie? Graliśmy w Park Beyond w Europa-Park

Niedawno pojechaliśmy do niemieckiego miasta Rust, aby zagrać w nadchodzącą grę parkową Park Beyond i porównać ją z prawdziwą ofertą.

HQ
HQ

Dzięki grom takim jak RollerCoaster Tycoon, Theme Park, a później Thrillville, lata 90. i wczesne 00. były świetnym czasem dla fanów symulatorów parków rozrywki. Niestety, gatunek jakby wysechł, ale wkrótce Limbic Entertainment zamierza to zmienić za pomocą Park Beyond. Z tej okazji wydawca Bandai Namco zaprosił nas do wypróbowania gry w Europa-Parku, prawdziwym parku rozrywki w południowych Niemczech, w pobliżu granic Francji i Szwajcarii.

Park Beyond

Spacer po tętniących życiem uliczkach Europa-Parku skłonił mnie do zastanowienia się, dlaczego ten gatunek zanikł. Powodów jest zapewne wiele, ale jednym z nich z pewnością musi być to, że niewielu grom w ostatnich latach udało się uchwycić klimat prawdziwych parków rozrywki pomimo zaawansowania grafiki. W rezultacie często czujesz się nieco oderwany, jakbyś był jakimś funkcjonariuszem w służbie zabawy, której celem jest uszczęśliwianie ludzi, a nie dzielenie się radością.

To jest reklama:

Jeśli rozejrzysz się po parku, są tam wszystkie podstawowe przejażdżki, które sprzedają fantazję ludziom, którzy na nią idą. Z Park Beyond chcieliśmy urzeczywistnić tę fantazję.

Rozumiem, że bardziej abstrakcyjne aspekty są również częścią apelu. W końcu są to gry menedżerskie, aw Park Beyond nadal masz wiele zaawansowanych funkcji do dostosowania i dostosowania. Ale deweloper Limbic Entertainment wyraźnie próbował wzmocnić atmosferę, w pełni wykorzystując specjalne korzyści, jakie można uzyskać, prowadząc cyfrowy park rozrywki w porównaniu do prawdziwego - głównie fakt, że bezpieczeństwo nie jest już czynnikiem, a prawo fizyki, choć nadal w pewnym stopniu stosowane, jest o wiele bardziej wybaczające niż w prawdziwym życiu.

"W Park Beyond projektowanie parku rozrywki jest sercem tego doświadczenia. Ale chcieliśmy dodać coś do tego. Wprowadzamy graczy w "impossyfikację" przejażdżek", wyjaśnia producent Marco Huppertz, kierując naszą uwagę na otaczającą atrakcję na ruchliwym placu w Europa-Parku. "Tak więc, jeśli rozejrzysz się po parku, są tam wszystkie podstawowe przejażdżki, które sprzedają fantazję ludziom, którzy na nią idą. Z Park Beyond chcieliśmy uczynić tę fantazję prawdziwą i zaimponować przejażdżkom w coś, czego nie byłbyś w stanie doświadczyć w prawdziwym życiu. "

Park Beyond
To jest reklama:
Park BeyondPark Beyond

Podczas gry stwierdziłem, że wyniki tej impossyfikacji są dość zróżnicowane. Na zjeżdżalni wodnej możesz spotkać prawdziwego Krakena lub na kolejce górskiej wózek może zostać wystrzelony z prawdziwego działa. Funkcja ta obejmuje również członków personelu, którzy w razie niemożności mogą korzystać z mnóstwa zaawansowanych gadżetów, aby przekształcić swoje przyziemne zadanie w rozrywkę. Nie jest to w żaden sposób przełomowe, ale tchnie wiele życia w to, co jest nieco ogólnym stylem artystycznym z bardzo jasnymi kolorami i kreskówkowymi postaciami, które wyglądają przerażająco lalkowo w swoim wyglądzie.

Podczas gdy imposyfikacja pozostaje kluczowa dla atmosfery gry, nie była głównym celem rzeczywistej zapowiedzi, w której grałem w dwie misje i bawiłem się w trybie piaskownicy. Po zbudowaniu ogromnej kolejki górskiej w pierwszej misji, zostałem rzucony bezpośrednio do budowy własnego parku od podstaw. Zaczyna się dość łatwo, gdy buduję płaskie przejażdżki, takie jak diabelskie młyny i karuzele, a następnie układam ścieżki pomiędzy. Umieszczenie jest łatwe w obsłudze, a Ty masz dużą precyzję pod względem regulacji obrotu i dokładnej lokalizacji.

W przypadku kolejki górskiej lub innej atrakcji musisz najpierw pomyśleć o gościach.

Po ułożeniu fundamentów jestem gotowy otworzyć park, ale niestety goście przynoszą ze sobą wiele problemów, a ja staram się budować ławki, toalety i stoiska z jedzeniem, zatrudniając czterech lub pięciu pracowników sanitarnych, ponieważ główna nastoletnia publiczność, do której dążę, wydaje się niezdolna lub niechętna do korzystania z pojemników na śmieci, które umieściłem na każdym kroku parku. Pod szaloną i kolorową powierzchnią kryje się mnóstwo przyziemnych problemów, z którymi trzeba się zmierzyć, a sim nerdowie prawdopodobnie będą mieli dzień polowy z zaawansowanymi funkcjami, takimi jak mapy ciepła pokazujące możliwe ulepszenia i możliwość dostosowania cen poszczególnych przedmiotów w sklepach.

Jestem tu głównie dla kolejek górskich. Ostatnim wyzwaniem drugiej misji gry będzie zbudowanie ogromnej kolejki górskiej z kilkoma unikalnymi "haczykami". Najwyraźniej w ten sposób podchodzisz również do wyzwania budowy prawdziwych kolejek górskich, dowiaduję się później, rozmawiając z Mathisem Gullonem, kierownikiem projektu w firmie budowlanej Mach NeXT: "Dla kolejki górskiej lub jakiejkolwiek innej atrakcji, musisz najpierw pomyśleć o gościach. Co chcesz, aby robili, co chcesz, aby czuli. A potem musisz sprawdzić, jaką przestrzeń masz do dyspozycji, jaki budżet również, a następnie możesz zrobić z tego projekt. Ale tak naprawdę, to gość, przestrzeń, budżet".

Park Beyond

Ponieważ jest to dopiero druga misja, budżet nie stanowi tak naprawdę problemu (późniejsze misje będą jednak trudniejsze) i istnieje niewielka szansa, że zabraknie mi miejsca. Ponieważ publiczność była wtedy moją jedyną prawdziwą uwagę, postanowiłem wybrać szalone krople i szalone zwroty, aby powstrzymać znudzonych nastolatków przed zaśnięciem. W przeciwieństwie do RollerCoaster Tycoon, nie możesz pozwolić swoim gościom jeździć na niezłobionej przejażdżce, usiąść wygodnie i czekać na chaos. W końcu jest to niemiecka gra i przed otwarciem jakiejkolwiek przejażdżki należy przeprowadzić kontrolę bezpieczeństwa. Ponadto należy wziąć pod uwagę takie czynniki, jak prędkość i pęd, które można kontrolować za pomocą specjalnych odcinków toru, które ciągną, zwalniają lub wspomagają wózek na zakrętach.

Może się wydawać, że ogranicza to twoje opcje, ale tak nie jest, co staje się dość oczywiste, gdy patrzę na gracza na ekranie obok mnie. Podczas gdy moja kolejka górska jest nieco bezpieczna i stonowana pomimo moich ambicji, jej jest naprawdę szalona, wznosi się kilkaset metrów w niebo i jest wspierana tylko przez coś, co wydaje się długimi pałeczkami spaghetti, ponieważ algorytm wyraźnie walczy o autogenerację wiązek podtrzymujących dla budowy tej absurdalnej wysokości. Po agonicznie powolnym czołganiu się w kierunku błękitnego nieba następuje nagły upadek, a następnie prawdziwie wymiotny wir szalonych skrętów, których z jakiegoś powodu nie mogę pojąć, nadal kończy się przejściem przez kontrolę bezpieczeństwa i zostaje zatwierdzony dla gości. Krótko mówiąc, możesz zbudować naprawdę wyjątkowe przejażdżki, a my musieliśmy wypróbować tylko niewielki ułamek z wielu narzędzi podczas tej wersji zapoznawczej.

Park BeyondPark BeyondPark Beyond

Cechy impossifictation, zaskakująco duża liczba opcji zarządzania i dostosowywania oraz, co nie mniej ważne, narzędzia do budowy kolejek górskich. Wszystko to wydaje się bardzo obiecujące. Mimo to, grając w Grę na Europa-Parku, trudno nie porównać gry nieco niekorzystnie z prawdziwą ofertą.

Park jest ogromną krainą czarów o różnych stylach, z 18 obszarami tematycznymi, z których większość opiera się na krajach europejskich. Dla porównania, Park Beyond ma pięć różnych motywów, a wiele z nich jest dość ogólnych, takich jak Western lub Candyland, które wypróbowałem podczas podglądu.

Być może jest to niesprawiedliwe porównanie. Europa-Park powoli rozwija się od pięćdziesięciu lat, podczas gdy Limbic Entertainment zakończyło produkcję swojej ostatniej gry, znakomitego Tropico 6, trzy lata temu. Mamy nadzieję, że ostatnie kilka miesięcy rozwoju jeszcze bardziej udoskonali i tak już solidne funkcje, a kiedy w końcu będą gotowe do pokazania pełnej gry, pozostałe motywy i wszystkie niemożliwe przejażdżki zaowocują symulatorem parku rozrywki, którego wszyscy pragnęliśmy, odkąd konkurenci wyczerpali się dekadę lub dwie temu.

HQ

Powiązane teksty

0
Park BeyondScore

Park Beyond

RECENZJA. Przez Johan Vahlström

Chcesz zbudować park rozrywki? Johan zagłębia się w nowo wydany tytuł Namco Park Beyond.



Wczytywanie następnej zawartości