Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Lemnis Gate

Lemnis Gate - zapowiedź

Ciekawa strzelanka o niszowym uroku.

HQ
HQ

Podobnie jak Quantum League, która zadebiutowała zaledwie rok wcześniej, Lemnis Gate to strzelanka taktyczna, w której walczymy z przeciwnikami przez serię pętli czasowych. Wymaga szybkiego i taktycznego myślenia, ponieważ w każdej rundzie mamy tylko 25 sekund na wykonanie celów i pokrzyżowanie planów przeciwników. Przed tegorocznym E3 spędziłem z grą około godziny, aby sprawdzić, czy warto w nią wskoczyć, kiedy w końcu trafi na PC i konsole w sierpniu tego roku.

Podczas praktycznej demonstracji grałem w dwie różne misje w trzech różnych typach meczów. Pierwsza misja nazywała się Seek & Destroy i skupiała się na niszczeniu rezystorów na mapie, a obie drużyny na przemian atakowały i broniły. Drużyna wygrała rundę, gdy była w stanie zniszczyć przynajmniej jeden z dwóch rezystorów na końcu sześciu pętli czasowych. Ten tryb był dla mnie wyzwaniem, ponieważ zawsze musiałem myśleć o krok do przodu. Jeśli na przykład byłem w drużynie broniącej, musiałem zapobiec zniszczeniu rezystorów przez poprzednie pętle, ale nie mogłem też zostawiać siebie w pozycji, w której zostałbym usunięty w następnej rundzie.

Drugi tryb nazywał się Retrieve XM (chwytliwa nazwa, wiem). Tutaj zbierałem małe obiekty w kształcie kul, znane jako XM (materia egzotyczna) i umieszczałem je w bramie swojej drużyny, aby zdobyć punkt. Podobnie jak poprzedni tryb, ten również wymagał dużo strategicznego myślenia i nie mogłem po prostu liczyć na wygraną, skupiając się na głównym celu. Musiałem uważać na to, które XM zostało już złapane, ponieważ można je podnieść tylko raz i trzeba uważać na przeciwnika, który próbuje wymazać nasze poprzednie postępy.

To jest reklama:

Gdy czekamy na odrodzenie po śmierci, gra daje nam kontrolę nad dronem, dzięki któremu patrolujemy arenę. Szybowanie po niebie z dronem sprawiło mi dużo frajdy i rozwiązało problem wielu gier turowych, w których po prostu siedzimy i czekamy na swoją kolej. Ta część meczu jest również fazą planowania, ponieważ warto wówczas uważnie monitorować działania rywali i opracować plan działania.

Lemnis Gate

Na początku swojej tury musimy także starannie wybrać pomiędzy siedmioma różnymi klasami postaci. Każda z nich ma swoją indywidualną broń i specjalne zdolności i nie ma trzymania się ulubionego, ponieważ możemy użyć postaci tylko raz w każdej rundzie. Rush i Toxin okazały się być moimi ulubionymi podczas sesji praktycznej. Rush może szybko eliminować wrogów dzięki swoim podwójnym pistoletom, a jego umiejętność doskoku jest idealna do nadgonienia dodatkowych kilku sekund. Z drugiej strony Toxin ma przydatną zdolność wyrzucania toksycznych odpadów na ziemię, które mogą zaszkodzić wrogom. To, co naprawdę mi się podobało, to to, że każda z tych postaci wydawała się wyjątkowa i miała swoje własne zastosowania, więc zawsze było naprawdę trudno zdecydować, kim chcę grać następnym razem.

Jedyny prawdziwy problem Lemnis Gate dotyczy designu map. Udało mi się wypróbować dwie mapy. Obie wydawały się dość nijakie, ale też źle zaprojektowane. Z perspektywy rozgrywki były bardzo różnorodne, ale trudno się po nich poruszać i nie mają nic, co przyciągnęłoby moją uwagę.

To jest reklama:

Podobnie jak w przypadku wielu innych gier stricte sieciowych, obawiam się również o długowieczność Lemnis Gate. Ponieważ mechanika oparta na czasie jest dość dogłębna i wymaga myślenia taktycznego, należy do dość niszowej kategorii i oczywiście potrzebuje stałego napływu graczy, aby móc utrzymać się na powierzchni. Patrząc również na demo, nie widziałem żadnych trybów, które byłyby wyłącznie offline i przeciwko botom poza treningiem, ale mogło to wynikać z faktu, że nie jest to ukończona produkcja. Gra będzie jednak dostępna w usłudze Xbox Game Pass pierwszego dnia i obsługuje cross-play, więc przynajmniej w pierwszych kilku miesiącach powinna pojawić się mocna społeczność.

Lemnis Gate wydaje się być inteligentnie zaprojektowaną strzelanką taktyczną, która oferuje graczom niezliczone sposoby manipulowania czasem i zdobywania przewagi nad przeciwnikami. Naprawdę podobało mi się, jak charakterystyczna była każda z siedmiu klas postaci, a studiowanie ruchów moich przeciwników i opracowywanie planu ataku zawsze było zabawne. To powiedziawszy, uważam, że projekt poziomów jest dość mdły i jestem zaniepokojony, czy gra może przyciągnąć wystarczającą bazę graczy ze względu na swoją niszową naturę. Koniecznie zajrzyjcie do naszych pełnych przemyśleń, gdy Lemnis Gate pojawi się na PC, PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series 3 sierpnia 2021 r.

Lemnis GateLemnis Gate
Lemnis Gate

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości