Polski
Gamereactor
recenzje
Knockout City

Knockout City

Gra w zbijaka jeszcze nigdy nie była tak ekscytująca.

HQ
HQ

Gry sportowe zawsze były dominującą siłą w naszej branży, ale jednym szczególnym sportem, któremu nigdy nie udało się osiągnąć światowego sukcesu, był zbijak. Velan Studios chce zmienić ten smutny stan rzeczy za sprawą Knockout City - konkurencyjnej gry w zbijaka, która łączy ten sport z mechanikami trzecioosobowej strzelanki. Tytuł jest już dostępny na wszystkich współczesnych platformach, a ponadto do 30 maja zagramy w niego za darmo.

Konkurencyjne gry online nie są moją mocną stroną, ale w Knockout City bawiłem się wyśmienicie dzięki temu, jak dobrze zaprojektowano tu gameplay. Każdy gracz ma dwa życia, które traci po trafieniu piłką. Podstawy są banalnie proste, zupełnie jak klasyczny zbijak, ale cały kunszt rozgrywki opiera się na szczegółach i sztuczkach. Gracze skaczą wokół siebie i oszukują, udając, że zaraz rzucą piłką. Mechanika doskoku potrafi być potężnym narzędziem, jeśli zostanie odpowiednio wymierzona w czasie.

Równie ważna w Knockout City jest praca zespołowa i zachęcałbym wszystkich do grania z mikrofonem. Zgrana grupa łatwo przytłoczy przeciwników i zmusi ich do popełniania błędów. A jeśli nasz kumpel z drużyny nie ma czym rzucić, możemy sami przezabawnie zamienić się w "piłkę".

To jest reklama:

Oprócz zwykłych piłek do rzucania, które znajdziemy rozrzucone na arenie, napotkamy także kilka specjalnych typów, z których każdy ma swój własny efekt. Moon Ball pozwala szybować w powietrzu, Sniper Ball służy do namierzania wrogów, a Bomb Ball eksploduje, gdy skończy się jej tykający czas. Zwykle ogranicza się to do jednej specjalnej piłki na mecz, choć w trybie Party KO obecny jest każdy typ. W chwili premiery dostępnych jest sześć rodzajów piłek, ale twórcy planują wprowadzać kolejne w przyszłych sezonach.

Knockout City

W dniu premiery Knockout City zawiera również cztery różne tryby gry (piąty Ball-Up Brawl pojawi się 25 maja). Kolejne pojawią się w nadchodzących sezonach, podczas gdy inne będą znikać. Z obecnie dostępnych najbardziej podobały mi się Diamond Dash i Ball-Up Brawl (recenzenci otrzymali do niego dostęp przed premierą), ponieważ odbiegają od typowej formuły deathmatchu i są bardzo kreatywne. Pozostałe tryby, Team KO, Face-Off i Party Team KO, charakteryzowały się tą samą uzależniającą rozgrywką, ale były nieco bardziej przewidywalne.

W Ball-Up Brawl nie ma żadnych piłek i musimy polegać na rzucaniu kolegami z drużyny. Bardzo podobało mi się poczucie zagrożenia w tym trybie. Szybko dało się wpaść w kłopoty, jeśli przeciwnik złapał nas w formie piłki. W Diamond Dash naszym celem jest zebranie 30 diamentów od drużyny przeciwnej, a trzy z nich upuszczane są przy każdym nokaucie. Musimy być zatem czujni i działać szybko, ponieważ z łatwością możemy zostać trafieni w tył głowy, zbierając rozsypane na podłodze diamenty.

To jest reklama:

W grze dostępnych jest pięć map (kolejna pojawi się 25 maja) i każda z nich wyróżnia się zarówno pod względem układu, jak i projektu. Na przykład Concussion Yard to plac budowy, pośrodku którego znajduje się śmiercionośna kula, burząca wszystko na swojej drodze, z kolei w Knockout Roundabout musimy unikać nadjeżdżających samochodów na ulicach. Wszystkie areny zapewniają wyjątkowe wrażenia, mają świetny level design i wiele wyskoczni, które wystrzeliwują nas w powietrze i zapewniają przewagę wysokości.

Poza meczami gracze mogą całkowicie spersonalizować wygląd swojego sportowego bohatera, kupując elementy kosmetyczne za zarobioną w grze walutę. Znajdziemy tu setki różnych skórek, a poza wyglądam możemy nawet dostosować drwiny czy wygląd lotni. Cenię również, że Knockout City nie oferuje żadnych loot boxów ani mikropłatności. Wszystko w grze odblokowujemy poprzez progresję.

Aby utrzymać zaangażowanie graczy, stworzono system Street Rank. Za zbieranie punktów doświadczenia lub wykonywanie określonych zadań (np. zdobycie 100 nokautów lub pokonanie 100 km w formie piłki) zdobywamy nagrody, w tym ekskluzywne przedmioty i elementy kosmetyczne. Najbardziej w Street Rank podoba mi się to, że nagrody dla każdego gracza są całkowicie losowe, więc cała społeczność nie musi podążać z góry ustaloną ścieżką rozwoju.

Podejście Velan Studios do gry w cyfrowego zbijaka jest godne podziwu i mam nadzieję, że w przyszłości inni deweloperzy wezmą przykład z Knockout City w swoich tytułach sieciowych. Gra jest całkowicie wolna od uciążliwych mikropłatności i oferuje pełen cross-play, jednocząc graczy na wszystkich platformach. Jej koncepcja wydaje się świeża, a gameplay głęboki. Wprost nie mogę doczekać się nowych map, specjalnych piłek i trybów, które zadebiutują w przyszłych sezonach.

Knockout CityKnockout City
Knockout City
08 Gamereactor Polska
8 / 10
+
Rozgrywka jest przystępna i jednocześnie głęboka; brak mikropłatności; świetne tryby i specjalne piłki; gra będzie rozwijana w sezonach.
-
Niewiele zawartości na premierę.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości