Gamereactor



  •   Polski

zaloguj się
Gamereactor
recenzje
King of Meat

King of Meat

Glowmade chce przejąć fale radiowe w tej kooperacyjnej platformówce imprezowej skoncentrowanej na UGC, stylizowanej na brutalny teleturniej.

Jeszcze dziesięć lat temu pomysł grania w gry, których głównym celem było zbieranie kosmetyków i budowanie kolekcji opcji, był prawie nie do pomyślenia. Jasne, istniały opcje odblokowywania kamuflaży w strzelankach i tak dalej, zabawne sposoby na urozmaicenie doświadczenia, ale w tamtym czasie głównym sosem była sama rozgrywka. Potem przyszedł Fortnite i wszystko się bardzo zmieniło, do tego stopnia, że żyjemy w świecie napędzanym przez kosmetyki. Wspominam o tym, ponieważ podczas gdy King of Meat jest grą polegającą zasadniczo na pokonywaniu torów przeszkód, jest to również gra, która żyje i umiera dzięki swoim postępom i wpływom kosmetycznym.

W poprzednich zapowiedziach King of Meat wspominałem, że jest to swego rodzaju ewolucja Little Big Planet i systemów treści generowanych przez użytkowników (UGC), które Media Molecule zaprojektowali dla tej ukochanej serii. Warto o tym pamiętać, ponieważ deweloper Glowmade, twórca King of Meat, składa się z różnych Media Molecule weteranów, więc można powiedzieć, że jest to studio napędzane dużym doświadczeniem w projektach UGC.

W każdym razie, teraz wyobraźcie sobie świat z funkcjami UGC inspirowanymi LBP, tyle że osadzony w brutalnym, stylizowanym na fantasy teleturnieju w stylu Takeshi's Castle. Na papierze jest to zaskakujący zestaw składników, które zostały tutaj wrzucone do kotła, ale w praktyce ma to sens pod względem rozgrywki i założenia.

King of MeatKing of Meat

Wcielasz się w nienazwanego rywala, który musi zwiększyć swoją sławę, wskakując na poziomy stworzone przez programistów lub społeczność w świecie King of Meat, gdzie pokonywanie poziomów i jednoczesne gromadzenie najlepszego wyniku przyczynia się do otrzymanych nagród. A nagrody te mają postać trofeów, które służą do odblokowywania bardziej wymagających "lig" (zasadniczo dywizji, w których dostępne są trudniejsze poziomy) oraz w postaci dość typowych wyzwań - czy to pokonywania wrogów, ożywiania sojuszników, przechodzenia poziomów - wszystko po to, aby zarobić walutę, którą można wydać na kosmetyki o bardzo szerokim charakterze.

To jest reklama:

King of Meat nie jest grą, która tak naprawdę skupia się na głównej narracji, nie ma prawie żadnej historii, na którą warto zwrócić uwagę, a rozgrywka istnieje tylko w tych ręcznie wykonanych "lochach" i w obszarze centralnym, w którym możesz komunikować się z innymi graczami i kupować przedmioty od sprzedawców. Jest to skandaliczny przykład tego, gdzie poszły gry na żywo, ponieważ jest to projekt, w którym głównie musisz kierować się poczuciem zdobywania nowych przedmiotów kosmetycznych, aby ujawnić jakąkolwiek formę znaczącego postępu. Chyba, że masz na tyle dojrzałości, by po prostu rozkoszować się rozgrywką i docenić lochy oraz mechanikę UGC, którą zaprezentował Glowmade.

I w tym miejscu chciałbym zwrócić uwagę, że chociaż prawdopodobnie można wyczuć, że nie jestem do końca na pokładzie z ogólną ideą King of Meat, projekt poziomów i lochy, które są w ofercie, są w rzeczywistości bardzo dobrze połączone. Mówimy o poziomach, które można ukończyć w 10-30 minut, w zależności od ich złożoności i tego, ile chcesz zbadać, i które są opracowane z głębokim systemem logicznym, który pozwala im ukryć wiele dodatkowych sekretów. Jeśli LBP był prekursorem systemów UGC, King of Meat jest wyraźną ewolucją. Nie oczekuj jednak niczego w stylu Dreams, ponieważ ten system UGC jest stworzony do budowy lochów, a nie do urzeczywistniania twoich najśmielszych marzeń. Mimo to system, który stworzył Glowmade jest początkowo łatwy do zagłębienia się i trudny do opanowania, ostatecznie zapewniając społeczności wspaniały sposób na szalenie i dalsze rozwijanie i rozwijanie tej gry w miarę upływu czasu.

King of Meat
King of MeatKing of Meat
To jest reklama:

Ale to jest kicker i czynnik decydujący o tym, czy przełamuje się z King of Meat. Czy społeczność będzie chciała zostać na dłużej? W tym miejscu nie jestem pewien, ponieważ podstawowa rozgrywka działa - nawet lepiej w trybie kooperacji - ale nie jestem do końca przekonany, że gracze będą chcieli wracać raz za razem. Nie ma w niej ducha rywalizacji, polegającego na chęci pokonania 99 innych graczy w twoim lobby w taki sam sposób, jak robi to kosmetycznie napędzany battle royale, ani intensywnej natury strzelanki na arenie z głupimi kosmetykami, na które warto polować. Jest to w większości platformówka kooperacyjna z dość prymitywną mechaniką rozwiązywania zagadek i walki, a dla mnie rozgrywka nie jest wystarczająco silna, aby zachęcić mnie do wykonywania przepustek bojowych i wyzwań, aby zarabiać waluty i kupować skórki, emotikony, sztandary i tak dalej...

Glowmade zapewnił, że istnieje wiele opcji dotyczących użytecznej broni, wrogów do pokonania i dodatkowych mechanik do opanowania w postaci umiejętności Glory Moves. Poza tym kierunek artystyczny jest piękny i kolorowy, sposób, w jaki animowane filmy w postaci fragmentów telewizyjnych są wykorzystywane jako samouczki i do rozbijania rozgrywki jest fantastyczny, HUD zaprojektowany tak, aby wyglądał jak nakładka transmisyjna, to świetna koncepcja, a humor jest rozkoszą i bardzo pasuje do marki studia z siedzibą w Guildford. Ale czy to wszystko wystarczy, aby chcieć wracać do King of Meat ? Nie jestem przekonany.

Wydaje się to dziwną rzeczą, ale kwestionuję pomysł, aby pobierać nieco ponad 20 funtów za tę grę, nie dlatego, że jest zbyt droga w stosunku do tego, co dostajesz, ale ze względu na fakt, że opłata za wejście ograniczy liczbę graczy, którzy ją sprawdzą, w porównaniu do gdyby zadebiutowała jako projekt "free-to-play". A także dlatego, że struktura progresji King of Meat krzyczy o strukturze, którą i tak zwykle widzimy w grach free-to-play.

King of MeatKing of Meat
King of Meat

Jest coś nie tak ze sposobem, w jaki King of Meat jest połączone i chociaż nie zaprzeczę, że rozgrywka ma swoje momenty i że Glowmade ma tutaj wizję, która może się udać i prowadzić do dużej zabawy dla graczy na całym świecie, nie mogę też pozbyć się wrażenia, że King of Meat będzie walczyć o utrzymanie uwagi gracza na dłuższą metę. Mam nadzieję, że się mylę, ale po godzinach, które spędziłem na tej recenzji, nie mam ochoty wracać po więcej...

06 Gamereactor Polska
6 / 10
+
Systemy UGC są doskonałe. Zabawna i łatwa do zrozumienia rozgrywka. Wspaniałe poczucie humoru. Fantastyczny kierunek artystyczny i wizja.
-
Postęp jest męczący. Jawne skupienie się na kosmetykach i systemach przypominających usługi na żywo. To kucyk z jedną sztuczką.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

King of Meat Score

King of Meat

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Glowmade chce przejąć fale radiowe w tej kooperacyjnej platformówce imprezowej skoncentrowanej na UGC, stylizowanej na brutalny teleturniej.



Wczytywanie następnej zawartości