Duże firmy mogą być tymi, które trafiają na pierwsze strony gazet, ale siła napędowa branży gier leży w rękach twórców niezależnych. To może nie być najlepszy czas dla branży, ale program ID@Xbox Microsoftu wydaje się trafiać w sedno z projektami niezależnymi, które planuje wydać. W zeszłym tygodniu mieliśmy sesję za zamkniętymi drzwiami, podczas której program ID@Xbox zaprezentował nową ofertę akcji dla wielu graczy o nazwie Jump Ship, ze szwedzkiego Keepsake Games, i po prostu nas to zaskoczyło.
Ale nie wybiegajmy zbyt daleko w przyszłość. Prezentacja, w której uczestniczyliśmy, a następnie Q&A z reżyserem Filipem Coulianosem były obszerne i rozpoczęły się od interesującego zwiastuna, w którym zobaczyliśmy, jak czteroosobowa drużyna eksploruje tę kosmiczną strzelankę akcji z kontrolą statku, pierwszoosobowymi misjami chodzenia i zarządzaniem zasobami. Celem jest wykonywanie misji w kosmosie i na powierzchni planet oraz struktur takich jak platformy kosmiczne, gdzie zbieramy zasoby i zbieramy broń, aby ulepszyć naszą postać i nasz statek, który można również pilotować jako zespół. Pierwsze wrażenie z pierwszoosobowej akcji było nieco podobne do trybu kooperacji No Man's Sky, ale wkrótce zarówno rozgrywka, jak i szybkość znacznie bardziej przypominały niedawne Helldivers 2, tylko znacznie bardziej otwarte.
Jump Ship, jak już wspomniałem, ma również element podróży i walki statków kosmicznych. To było najmniejsze z tego, co pokazano nam w prezentacji, ale wygląda na to, że każdy z czterech członków drużyny będzie kontrolował jeden z systemów statku, gdy będziemy walczyć ze sztuczną inteligencją. Ulepszanie statku będzie sercem postępu, a twórcy porównali to do systemu budowania postaci w serii Diablo, z różnymi poziomami/kolorami dla każdego elementu pod względem rzadkości i atutów.
Ale najbardziej zaskakujące było to, jak wyglądała rozgrywka. Film przedstawiał grę dla czterech graczy z otwartym mikrofonem, w której gracze dawali sobie nawzajem wskazówki, aby rozwiązać proste kooperacyjne łamigłówki i quizy, a także koordynowali, gdy na ekranie pojawiały się zagrożenia. To było naprawdę zabawne, a wszystko na ekranie pokazywało szybkość i pewność, że poświęcili dużo uwagi temu, jak wyglądają tego rodzaju gry wieloosobowe. Chociaż wspomniałem wcześniej o innych tytułach jako pierwsze odniesienie, które przyszło mi do głowy, reżyser gry powiedział, że główna inspiracja dla rozgrywki została zaczerpnięta z Left 4 Dead, więc możesz również uzyskać przybliżone wyobrażenie o tym, jak wyglądają strzelaniny Jump Ship. Niestety, nasze pytanie do zespołu o to, czy istnieje ogień sojuszniczy, nie zostało rozwiązane, ale mam nadzieję, że teraz, gdy gra jest w domenie publicznej, dowiemy się o niej więcej.
Chociaż Keepsake Games składa się tylko z dziesięciu osób, tytuł, który pokazali, świadczy o wartościach produkcyjnych niemal godnych AA. I chociaż Microsoft zajmuje się publikacją, nadal nie ma potwierdzenia, kiedy gra się pojawi ani potwierdzonych platform. Spodziewajcie się, że Xbox (i Game Pass ) znajdą się na liście oprócz oczywistego PC, ale jesteśmy pewni, że ten zostanie również wbity do paszportu na PlayStation 5 i Nintendo Switch 2.