Polski
Gamereactor
wiadomości
Under the Waves

Jak Firewatch zainspirował podwodną narrację w Under the Waves: "Czujesz się naprawdę połączony".

Jego reżyser, Ronan Coiffec, opowiada o źródłach do stworzenia tej przygody pod wodą i o tym, jak wykorzystuje środowisko do budowania historii.

HQ

Po raz pierwszy usłyszeliśmy o Under the Waves francuskiego studia Parallel na zeszłorocznym Gamescomie. Wtedy jego dyrektor, Ronan Coiffec, opowiadał nam już o pasji i głębokich osobistych konotacjach, jakie ten projekt ma dla niego i całego jego zespołu programistów. Under the Waves to narracyjna przygoda, w której eksplorujemy głębiny oceanu, szukając sposobu na uratowanie go przed zniszczeniem.

Teraz, w 2023 roku, po jego nowej zapowiedzi podczas Summer Game Fest w czerwcu, spotkaliśmy Coiffeca ponownie i skorzystaliśmy z okazji, aby zagłębić się w korzenie Under the Waves i źródła inspiracji, z których czerpie. Chociaż na początku można by pomyśleć, że podwodny sukces Subnautica będzie jednym z filarów tej przygody, Coiffec wkrótce wyrzucił ten pomysł z głowy pod inną nazwą: Firewatch.

HQ

"Naprawdę chcielibyśmy, aby w tej grze stworzyć połączenie z oceanem, ze światem, wiesz trochę jak w Firewatch, gdzie naprawdę jesteś połączeniem z tłem wokół ciebie, więc powiedziałbym, że jest to bardziej gra inspirowana tego rodzaju grą, taką jak Firewatch, bardzo narracyjna gra bardziej niż gra akcji Subnautica. Jest to więc głównie narracja, ale naprawdę powiązana z otaczającym światem. "

Jeśli mówimy o ochronie oceanów i jej związku z oceanami, nie możemy pominąć prawdziwej postaci historycznej, która również kierowała, w znacznie głębszy sposób, rozwojem Under the Waves, a mianowicie Jacques Cousteau. W tym przypadku Ronan Coiffec przyznaje, że postać Cousteau była osobistą siłą napędową w rozwoju przygody.

Właściwie to była to osobista inspiracja, ponieważ dorastałem z dokumentem Jacques-Yves Cousteau, mój ojciec był żeglarzem, więc dorastałem na tego rodzaju łodzi.

Opowiadamy też o nostalgii, o wspomnieniach, więc dla nas wygląd i styl tego rodzaju starego dokumentu jest sposobem na stworzenie tego rodzaju nostalgii w ponownym renderowaniu z ziarnem, z tego rodzaju filmowym uczuciem. Dla nas jest to więc sposób na stworzenie czegoś wzruszającego, związanego z przeszłością i wspomnieniami. "

Pomimo tego, że jest to przygoda oparta na tajemnicy, istnieją pewne elementy, które mogą tworzyć sytuacje, które rozwijają tę narrację, takie jak brak tlenu, coś, co również wywołuje bardzo specyficzną reakcję wizualną w grze.

"Powiedziałbym, że naprawdę chcielibyśmy stworzyć jakąś metaforę w grze, ponieważ wiesz, że bycie Under the Waves w samym oceanie jest czymś naprawdę silnym, Stan ma kilka rzeczy do rozwiązania z własną przeszłością i powierzchnią.

Czyli przebywanie w oceanie bez wystarczającej ilości tlenu itp. jest sposobem na zmniejszenie strachu, niektórych skomplikowanych rzeczy, więc Stan będzie musiał zostać skonfrontowany z pewnymi rzeczami z własnej przeszłości itp. Pomysł polegał na tym, aby umieścić Stana w taki sposób, aby niektóre rzeczy pochodziły z głębin w nowy sposób, aby bawić się tego rodzaju realistycznymi rzeczami, ale aby usprawiedliwić fantastyczne rzeczy, więc powoli gra będzie grać i czasami upadać. "

Datę premiery Under the Waves wyznaczono obecnie na 29 sierpnia 2023 r.

Powiązane teksty

0
Under the WavesScore

Under the Waves

RECENZJA. Przez Petter Hegevall

Czteroletnia córka Sama zmarła, a jego żal jest na dobrej drodze do zabicia go, co prowadzi go do odwiedzenia dna morza, gdzie izolacja reprezentuje jego stratę...



Wczytywanie następnej zawartości