![Polecane: Relacja z CES 2025](/lay/themes/CES2025_LeftTopSplash.png)
Znakomita Indiana Jones and the Great Circle to kinowa gra przygodowa, dzięki której MachineGames zrzuciło etykietę "szalonego studia strzelanek".
To nie jest Wolfenstein (choć są naziści) w żadnym wypadku, co oznacza, że oprócz scen typu FPS jest mnóstwo eksploracji, śledztwa i rozwiązywania zagadek. Doktor Jones, dla przyjaciół Indy Indy, jest w końcu profesorem archeologii i choć musi wziąć na spacer pejcz, rewolwer czy pięści, by rozprawić się z faszystami, musi też korzystać ze swojego dziennika, szkła powiększającego, wiedzy i intuicji.
Odkrycie zadania "Zagadki Starożytnych" jest pierwszym z nieco zawiłych zadań związanych z kolekcją przedmiotów kolekcjonerskich i rozgrywa się w pierwszym prawdziwym, otwartym obszarze gry: pięknym i fascynującym Watykanie .
Pierwszą rzeczą, którą powinieneś wiedzieć, jest to, że nawet jeśli chcesz ukończyć określone zadanie poboczne za pierwszym razem, czasami nie jest to możliwe. MachineGames sprawiło, że gra jest mniej liniowa, z dużymi, półotwartymi środowiskami, a zatem pozwala na powrót do nich, aby osiągnąć wszystkie cele. Opcja Podróże w menu dziennika odblokowuje precyzyjnie, podążając główną linią w Watykanie, i już pozwala wrócić na Uniwersytet Marshalla w Connecticut w USA, gdy tylko go odblokujesz.
Z tego właśnie powodu, gdy otworzysz zadanie "Zagadki Starożytnych", przekonasz się, że bez względu na to, jak bardzo starasz się znaleźć starożytne relikty, które zaznaczyłeś na mapie (odbywa się to poprzez wybranie Odkryć z menu dziennika), wydaje się, że nie możesz ich znaleźć. Nie rozpaczaj, gdy widzisz, że twój licznik "Znajdź starożytne relikwie w Watykanie: X/10" się nie sumuje i nie myśl, że gra jest zepsuta. Nie ma znaczenia, ile razy spacerujesz po Kaplicy Sykstyńskiej, Wykopaliskach, Dziedzińcu Belwerdery, Pałacu Apostolskim, Wieży Mikołaja V... Można nawet odnieść wrażenie, że... Są pod twoimi stopami!
Tak więc naszą drugą radą jest podążanie za przygodą nieco dalej, a uzyskasz dostęp do Podziemia, kanałów i katakumb, co jest niemożliwe bez uzyskania pozwolenia lub określonych kluczy od niektórych postaci. Innymi słowy, będziesz musiał poczynić postępy w głównym zadaniu przygody, a mianowicie Skradziona mumia kota.
Indy: "Muszę lepiej przyjrzeć się tym obiektom."
Mając to na uwadze, pomyśl, że większość z tych starożytnych relikwii znajduje się między Podziemiem (dostęp z pomieszczenia Wieży Mikołaja V) a Nekropolią, zanim spotkasz dziennikarkę Gina "Ginetta" Lombardi przebraną za zakonnicę, skąd zobaczysz Emmerich Voss' sterowiec i jego spotkanie z Ojcem Venturą .
W rzeczywistości te relikwie przypominają to naczynie przyjemności, o którym myślisz i tak, jak powiedziałby Jamiroquai: "Schodzę głębiej pod ziemię", aby je znaleźć. I przy każdym z nich zobaczysz potwierdzenie "-SECRET FOUND- " Zaczynamy.
Pierwsza z nich jest również najłatwiejsza ze wszystkich relikwii, ponieważ prawie niemożliwe jest jej pozostawienie, gdy Antonio Morello towarzyszy ci w tajnych piwnicach warsztatu bibliotecznego, otwierając przejście za pomocą wisiorka, który, jak podejrzanie, olbrzym zostawił na uniwersytecie. Leży na stole przed wyjściem z pokoju.
Ten jest dość późniejszy. Rozwiąż zagadkę Świętych Ran w katakumbach (wiesz, ta, w której dopasowujesz fragmenty biblijne do fresków, przelewasz krew Chrystusa, a następnie aktywujesz rzymskie cyfry odsłonięte wokół krucyfiksu), a następnie spraw, aby faszysta i buldożer zawalili się w grobowiec kolosalnego wojownika. Będziesz wtedy musiał wpaść do dołu, odczepiając się batem. Jeśli jednak zauważysz, zamiast naciskać B, możesz lekko się rozhuśtać, aby uzyskać dostęp do półki przed upadkiem. Na końcu kącika znajduje się relikwia.
Jest to chyba najfajniejsze, ponieważ ma swoją własną dedykowaną łamigłówkę. W północno-wschodniej części mapy dolnej nekropolii , kierując się na południe i zaczynając słyszeć faszystów sprawdzających, co się stało, a po zmoknięciu ubrania zmokniesz nieco bardziej. Prawdopodobnie będziesz miał latarkę w ręku i prawdopodobnie zobaczysz dość wyraźne pęknięcie w ścianie. Jeśli spróbujesz ją przekroczyć z pochodnią w ręku, zostaniesz zalany w połowie drogi przez nieustanny strumień wody, który zgasi twoją pochodnię (mówimy o tej części mapy, która wygląda jak filiżanka obok Space Invadera).
"Ciekawy, ręcznie rzeźbiony kamienny przedmiot o prehistorycznym pochodzeniu."
Jeśli jednak obejdziesz prawy górny róg mapy, znajdziesz wysoką dziurę w ścianie. Możesz tam przerzucić zapaloną pochodnię, odtworzyć swoje kroki i na koniec spalić tylną ścianę, aby uzyskać dostęp do relikwii - cóż za zeldyczna łamigłówka!
Wkrótce potem trafiasz do większego pokoju, w którym roi się od czarnych koszul. W centrum ogromny żyrandol, na którym można powiesić się z batem, by huśtać się między rozpadającymi się balkonami. Z jednej strony zobaczysz kilka dość bezczelnych postumentów obok równie skromnych biustów. Kładąc ten na podłodze na brakującym, otworzysz drzwi do pokoju z relikwiami. Jest to jeden z łatwiejszych do zlokalizowania reliktów.
Z tym samym biustem możesz otworzyć wyjście. Kiedy nie możesz iść dalej, musisz wspiąć się na górę z biczem. Jeśli zrobisz to przez kilka poziomów, zobaczysz Nike, boginię zwycięstwa (tak, jeśli nie wiesz, marka sportowa została nazwana na cześć tej greckiej bogini). Zrób zdjęcie pięknego posągu i schowaj się w ossuarium po prawej stronie, aby znaleźć swoją starożytną relikwię.
Ten jest łatwy do znalezienia, ale może to zająć kilka prób. Jego lokalizacja jest dość oczywista, ponieważ natkniesz się na kolejną zagadkę z popiersiami i postumentami, tylko tym razem nie możesz przejść do pokoju z relikwiami. Jest tam osłabiony ceglany mur, ale prawdopodobnie niesiesz tylko pochodnię... A my mówimy wam, że nie, nie możecie tego zepsuć. To, co musisz zrobić, to obejść oświetloną ścianę, a w ciemniejszym pomieszczeniu znajdziesz kilka tych kandeli z berłem, które zrobią więcej niż wystarczająco, aby zburzyć ścianę. Wiesz, co robić.
W tym celu musisz aktywować Prace terenowe Tajemnica Gigantów , związane z Nefilim. Ponownie, jak zalecaliśmy na początku, dobrym pomysłem jest zrobienie pewnego postępu w głównym zadaniu, aby móc ukończyć zadania poboczne, a to jest kolejny przykład.
"Na Crescenzo' s mapie znajdowało się dziesięć inskrypcji. Jestem pewien, że Antonio byłby zainteresowany zobaczeniem zdjęcia ich wszystkich".
Pierwsze cztery odblokowują misję, z dziesięcioma możesz wrócić do kwatery Antonio i umieścić dziesięć zdjęć na tablicy korkowej w biurze. Następnie znajdziesz antyczną relikwię na jego biurku jako nagrodę.
Wróćmy do podziemi, ale tym razem w poszukiwaniu sekretnego klasztoru, w którym kryje się Fontanna Spowiedzi . Najpierw rozwiąż fantastyczną łamigłówkę smoków, mechanizmów wirujących, chrztu i obrotów trzcinowej arki (spacer Mojżesza po wodach Nilu), niewątpliwie jednej z najlepszych w grze. Następnie, schodząc po spiralnych schodach w głębiny, przygotuj się, bo gdyby łamigłówka z pochodnią i wodą wydawała się podobna do Zeldy, będziesz miał dwie racje żywnościowe ze ścieżkami Srebrną i Złotą.
Pierwszy relikt znajduje się przed wejściem do dużego, bogato zdobionego pomieszczenia z bramą, w którym będziesz wykuwać klucze, w platformowym wyzwaniu zwanym Trials of Augur. Przejdź przez pierwszą sekcję pułapek wahadłowych, a na drugiej sekcji, przed skrzyżowaniem wahadłowych ostrzy, wpadnij do fosy wodnej. Czeka tam na ciebie twoja starożytna relikwia.
Dziewiąty relikt znajduje się niedługo potem, w środku Złotej Ścieżki Wyzwania. Najlepiej wyciągnąć mapę i zaznaczyć Zagadki Odkrycia Starożytnych, aby zobaczyć, że idąc Złotym Szlakiem przed dotarciem do pomieszczenia z kolumną, powinien istnieć sposób na zakradnięcie się do sąsiedniego pomieszczenia. W ten sposób przechodzi się przez małą szczelinę u podstawy ściany. Chodzi o to, aby przykucnąć i postawić popiersie z powrotem na piedestale.
W końcu, jeśli wyciągniesz podziemną mapę fontanny, zobaczysz, że przed wyjściem z kryjówki tajnych służb watykańskich pozostała jedna starożytna relikwia. Gdy dotrzesz do bajecznej komnaty skarbca, w której znajduje się skradziona mumia kota z głównej przygody, nie próbuj otwierać drzwi po lewej stronie (prawej na mapie), ponieważ Gina nie zwróci na ciebie uwagi.
To, co powinieneś zrobić, to aktywować następną scenę, walczyć z olbrzymem Locus i rzucić okiem na genialną sekwencję między Mussolinim, Vossem i ojcem Venturą. Dopiero po tym będziesz mógł uzyskać dostęp do ostatniego pomieszczenia, w którym relikwia znajduje się na półce.
Nawiasem mówiąc, jako fajne jajko wielkanocne, obok relikwii, na bucie znajduje się dokument zatytułowany " Raport z wykopalisk zigguratu", datowany na wrzesień 1922 roku. Jest to mistrzowski ukłon w stronę René Emile'a Belloqa , ale na wiele lat przed tym, jak stał się czarnym charakterem Poszukiwaczy Zaginionej Arki , kiedy dzielił ekspedycję w Iraku z młodym Indianą Jonesem (określanym jako Henry Jones Jr. ).
Powinieneś również wiedzieć, że podobnie jak Lekarstwo na wszystko, misja Riddles of the Ancients Discovery jest powtarzana w późniejszych rozdziałach. Na przykład w Gizie musisz również znaleźć starożytne relikwie, w tym przypadku do 15.