Cookie

Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.

Polski
Gamereactor
artykuły
Grand Theft Auto V

GTA V na Xbox Series i PS5 jest fajne, ale kosztuje za dużo

Rzucamy okiem na najnowszą edycję Grand Theft Auto V. Czy jest wart swojej ceny?

HQ

Pamiętaj, że ponieważ Grand Theft Auto V jest teraz podzielone na tryb fabularny i online, piszemy dwa artykuły, po jednym na każdy. Na przykład Online oferuje teraz nowe narzędzie Career Builder, które omówimy bardziej szczegółowo jutro.

Grand Theft Auto V jest dziś ponownie udostępniany. Jeszcze raz. Gra zaczęła się od premiery na PlayStation 3 i Xboksie 360, potem trafiła na PC, potem na PlayStation 4 i Xbox One, a teraz na PlayStation 5 i Xbox Series. W związku z tym nie ma w tym nic dziwnego, a sam fakt, że gra jest aktualizowana, aby ułatwić konsumentom utrzymanie zainteresowania, też mi nie przeszkadza.

Ale teraz spędziłem kilka godzin z tą nową wersją, przeglądając różne ustawienia graficzne, testując zarówno funkcje DualSense, jak i czasy ładowania, a dzięki temu opowiem ci trochę o moim doświadczeniu.

Grand Theft Auto V
To jest reklama:

Przede wszystkim warto wyjaśnić, co dokładnie tu dostajesz. Nie ma nie tak zwanej „ścieżki aktualizacji", co oznacza, że ​​nie ma znaczenia, czy posiadasz starą wersję Grand Theft Auto V, czy nie. Jest to uważane za nową premierę, nawet jeśli możesz przenieść swoje postępy, powiedzmy, z GTA Online ze starej wersji do nowej.

Bycie na PlayStation ma wiele zalet, ponieważ Rockstar podpisał umowę z tą platformą. Co więcej, warto zaznaczyć, że Rockstar dzieli teraz grę na Story Mode i GTA Online, ale jak dotąd wydaje się, że na Xbox Series X (gdzie testowałem grę najwięcej) wymaga obu, aby faktycznie uruchomić.

Jeśli masz PlayStation Plus, tryb fabularny zostanie wprowadzony za 9,99 USD, a ta oferta będzie obowiązywać przez kilka następnych miesięcy. Ponadto GTA Online jest bezpłatne na PlayStation. Jeśli nie masz PlayStation Plus, cena za tryb fabularny wynosi 39,99 USD.

W serii Xbox jest to również 39,99 USD za tryb fabularny, ale trwająca do czerwca oferta obniży go do 19,99 USD. Ale GTA Online nie jest darmowe na Xbox, więc musisz wydać trochę gotówki na dodatkowy zakup 9,99 $ na tej platformie. Jeszcze raz; nadal nie jest jasne, czy te dwie gry potrzebują się nawzajem do uruchomienia, nie miałoby to logicznego sensu, ponieważ są one uważane za oddzielne na Xboksie, ale kiedy pobrałem je obie za pomocą dwóch wysłanych wczoraj kodów, tak właśnie było.

To jest reklama:
Grand Theft Auto V

Więc co dokładnie otrzymujesz? Nie ma tu żadnej nowej zawartości, a zamiast tego są to trzy ustawienia graficzne, a mianowicie tryb wierności, wydajność i wydajność RT. Tutaj nie ma nic nowego pod maską, a będziesz mógł kiwać głową wraz z rozgrywką przy 4K/30 fps z Ray Tracingiem, 1080p/60 fps i wreszcie przeskalowanym do 4K/60 fps z Ray Tracingiem w tym drugim.

I... tak jest w trybie fabularnym. Jasne, krótko przetestowałem funkcjonalność DualSense i zauważyłem, że czasy wczytywania są znacznie, ponieważ są znacznie krótsze, ale wciąż mówimy o stosunkowo powierzchownych ulepszeniach technicznych, które są ukryte za zakupem zupełnie nowej gry, zniżką lub brakiem zniżki.

Więc czy robią dużo dla doświadczenia GTA V? Chociaż wybór jest oczywiście fajny, faktem jest, że Performance RT jest prawie jedynym oczywistym z trzech. Ponowne granie w Grand Theft Auto V w 30 klatkach na sekundę wydaje się niemal absurdalne, mimo że jest zauważalnie ładniejsze. Ma to głównie związek z faktem, że chociaż jest ray tracing, ładniejsze cienie, więcej antyaliasingu - cóż, wszystko, czego można się spodziewać, zasoby graficzne wciąż były rozwijane ponad 10 lat temu i mają po prostu pewne wbudowane wiek. Nie do końca jest to kwestia „nie można wypolerować gówna", to świadectwo wzajemnego oddziaływania grafiki między kreskówkowym bogactwem a ugruntowanym realizmem, które wciąż mogą pozostawić pod wrażeniem zachodu słońca w Los Santos dziewięć lat po pierwotnej premierze. Co więcej, 1080p wydaje się po prostu zbyt niskie teraz, gdy gra została wydana na konsole, które łączą się głównie z telewizorami 4K i zwykle z 40-calowymi ekranami. Więc to jest Performance RT, prawda?

Dobrą wiadomością jest to, że Performance RT na Xbox Series X sprawia, że ​​gra świeci. Zwłaszcza przez pierwsze kilka godzin jako Michael, kiedy grasz przez niektóre z bardziej bombastycznych scen, które oferuje pierwszy akt. Oświetlenie, cienie, poziom szczegółowości, kontrast, GTA V wygląda po prostu dobrze, gdy sprawy są nieco mocniejsze i trzeba powiedzieć, że tak jest. Jeśli już zdecydowałeś się w nią zagrać, bez wątpienia uzyskasz znacznie bardziej współczesne wizualnie wrażenia z Performance RT, a ja widziałem tylko chwilowe spadki z 55-60 klatek na sekundę.

Ale chodzi o to, że tak imponująca, jak Performance RT z zaledwie 10 sekundami ładowania i płynnym przełączaniem między postaciami, wszystko to wydaje się aktualizacją, która powinna była zostać rozdana za darmo konsumentom, którzy już posiadają grę na PS4 i Xbox One . Wiesz, tak jak CD Projekt RED zrobił z Cyberpunk 2077 i planuje zrobić z Wiedźmin 3: Dziki Gon. Tak jak Techland zrobił z oryginalnym Dying Light. I moglibyśmy w zasadzie kontynuować; Doom Eternal, Marvel's Avengers, No Man's Sky, The Elder Scrolls V: Skyrim i wkrótce Resident Evil 2 i Resident Evil 3. Chociaż istnieje kilka wyjątków, większość programistów na szczęście zgodziła się, że dodając kilka trybów graficznych, prawdopodobnie nie powinni pobierać więcej pieniędzy za tak marne ulepszenia.

Grand Theft Auto V

Ta aktualizacja powinna być bezpłatna. Nie chodzi o to, że Rockstar nie ma prawa pobierać dowolnej ceny, ale teraz, gdy Grand Theft Auto: The Trilogy - Definitive Edition w szczególności pozostawili zagorzałych fanów z gorzkim posmakiem i Red Dead Online, na przykład, kulejąc tylko przez ostatni rok, bez znaczącego wsparcia ze strony Rockstar, mogli tutaj wykorzystać solidną wygraną PR. To nie to.

To, co to jest, jest nową warstwą farby dla najlepszego produktu rozrywkowego w historii, i w pewnym sensie to pozytywne, że gra może zrobić skok do najnowszej generacji. Ale dzieje się to w sposób, który można uznać prawie tylko za skok, zrobiony przez przypadek, z którego droga jest tak absolutnie ciężka.

Jeśli już zdecydujesz, ciesz się kolejną rozgrywką w Performance RT — jest wspaniały. Ale zastanów się dwa razy, czy warto.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości