Wczoraj późnym wieczorem Eirik poinformował o wiadomościach, że SAG-AFTRA uderzy po raz kolejny, tym razem szczególnie w sektorze gier wideo, starając się walczyć ze sposobem, w jaki sztuczna inteligencja (i kilka innych rzeczy) jest wykorzystywana w branży.
Ponieważ tworzenie gier zajmuje znacznie więcej czasu niż filmy czy programy telewizyjne, wyszliśmy z założenia, że jeśli to się przeciągnie na długo, nie będzie to miało wpływu na świat gier aż do kilku lat, kiedy zaczniemy widzieć gry, które są w głosie i ujmują część procesu tworzenia w tej chwili. To oczywiście skłoniło wielu do zastanowienia się nad Grand Theft Auto VI.
W oświadczeniu przekazanym Kotaku Take-Two, firma macierzysta Rockstar, zostało potwierdzone, że GTA VI jest zwolnione ze strajków i nie będzie miało na nie wpływu.
Rzecznik prasowy Take-Two mówi: "Mogę potwierdzić, że GTA VI jest zwolnione z tego obowiązku".
Niekoniecznie jest to spowodowane tym, że wszelkie prace z personelem SAG-AFTRA nad projektem zostały już zakończone, ponieważ potwierdzono również, że w bazie danych SAG-AFTRA GTA VI jest nadal wymienione jako gra, nad którą ludzie mogą pracować, ponieważ wspomniano, że "każda gra już opracowana przed wrześniem 2023 r. jest również zwolniona z tego obowiązku".
Wydaje się to sugerować, że nawet wiele gier, które zobaczymy w 2025 i 2026 roku, a być może nawet w 2027 roku i później (co oznacza, że The Witcher 4 i Cyberpunk 2.0 mogą być nadal bezpieczne, ponieważ są rozwijane w pewnym stopniu w CD Projekt Red już od jakiegoś czasu) nie zostaną dotknięte tymi strajkami, co sugeruje, że wpływ ten może być widoczny jeszcze dalej.