Polski
Gamereactor
artykuły
Deathloop

GOTY 2021: #4 - Deathloop

FPS Arkane Lyon z pętlą czasu prezentował mistrzowski poziom w projektowaniu poziomów, płynnej rozgrywce i wciągającej narracji.

HQ

Nie ma zbyt wielu gier wideo, o których na krótko przed premierą nie wiemy praktycznie nic. Ale tak właśnie było w przypadku FPS studia Arkane Lyon, Deathloop. Zaprojektowana i znana jako gra naprawdę nowej generacji, ta pełna narracji produkcja dostarczyła oszałamiającego świata, w którym system pętli czasu w centrum działał jako główny sposób na rozwikłanie zagmatwanej fabuły i złożoności wyspy inspirowanej latami 60., Blackreef.

Obracając się wokół przeplatającego się bohatera i antagonisty, Colta i Julianny, Deathloop zlecił graczom udanie się do wielu regionów Blackreef, aby odkryć wskazówki, które pomogą Coltowi poskładać utraconą pamięć i rozwiązać zagadkę, jak przerwać pętlę, która resetuje się co 24 godziny. To projekt, który na pierwszy rzut oka wydawał się skomplikowany i trudny do zrozumienia, ale w praktyce był prosty dzięki szczegółowemu i obszernemu dziennikowi zadań i systemowi zbierania wiedzy.

HQ
DeathloopDeathloop
To jest reklama:

Podczas gdy narracja i fabuła są jednymi z największych atutów Deathloop, ta gra po raz kolejny posłużyła jako obszerny pokaz doskonałości Arkane w projektowaniu poziomów oraz świeżej i płynnej mechanice rozgrywki. Każdy region Blackreef był wypełniony ogromną ilością możliwych do zbadania możliwości, z których wiele służyło do dostosowania podstawowej narracji osiągnięcia pozornie niemożliwego: ustawienia ośmiu unikalnych i dobrze chronionych postaci, aby pozbyć się ich w ciągu jednego dnia, zanim pętla się zresetuje. Ale Blackreef był również czymś znacznie więcej i zawierał szeroki zakres celów do wykonania, aby pomóc Coltowi zbudować swój ekwipunek i stać się bardziej wszechstronnym i zdolnym wojownikiem.

Jeśli chodzi o samą rozgrywkę, Deathloop po raz kolejny zawierał nutę Arkane i oferował kombinację ciasnych systemów FPS, zmieszanych z szeroką gamą nadprzyrodzonych zdolności, aby umożliwić graczowi podejście do rozgrywki w sposób, który mu odpowiada. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się podejść pod kątem, metodycznie i precyzyjnie eliminując cele, czy raczej wolisz bardziej bezpośredni atak, używając śmiercionośnej broni palnej i potężnych umiejętności do przeżuwania kultystów, którzy nazywają domem Blackreef, Deathloop ma zasięg, który może pomieścić wszystkich style.

Pomimo oferowania jednej z najbardziej wyjątkowych i imponujących historii, jakie kiedykolwiek widzieliśmy, Arkane postanowił jeszcze bardziej ulepszyć wrażenia związane z Deathloopem, dodając element gracz kontra gracz. Napięta relacja Colta i Julianny była już ogromną częścią narracji, ale Arkane uczynił ją jeszcze ważniejszą, wysyłając rzeczywistych graczy do kampanii innych graczy jako najeźdźców. Napastnik miał za zadanie wkroczyć w buty Julianny i za wszelką cenę wyeliminować Colta, a obrońca miał albo uchylać się przed najeżdżającą Julianną, albo raczej podjąć walkę z nią, by usunąć z gry wymagającego, prawdziwego przeciwnika. Jest to projekt, który widzieliśmy już wcześniej w grach Soulslike, ale podejście Arkane do systemu oferowało więcej zabawy w kotka i myszkę niż typowa runda rytualnej walki 1 na 1.

Deathloop
To jest reklama:

Chociaż mocno wierzymy, że gry na wyłączność na konsole powinny być na wyciągnięcie ręki, charakter Deathloopa po raz kolejny pokazał mocne strony i korzyści płynące z opracowania gry na flagową konsolę Sony. Ta gra dała obfity pokaz tego, co sprawia, że ​​​​kontroler DualSense jest tak niezwykłym urządzeniem, z haptycznym sprzężeniem zwrotnym, wewnętrznym głośnikiem i adaptacyjnymi wyzwalaczami, dzięki którym Deathloop wydaje się nieco bardziej wciągający. Dodaj do tego mocne strony systemu audio Tempest 3D, który ożywia nawet najdrobniejsze dźwięki Blackreef, a otrzymasz grę, która ma głębię i wciągające cechy, jakich nie widzieliśmy na konsolach przed premierą PS5 w listopadzie ubiegłego roku.

Niezależnie od tego, jak na to spojrzysz, Deathloop jest niezbędnym i jednym z najlepszych pokazów tego, czym może być gra wideo z najwyższej półki. Bez względu na to, czy grasz na PC, czy PS5, Arkane Lyon po raz kolejny pokazał mistrzowski poziom w projektowaniu poziomów, ciasnej mechanice rozgrywki oraz fascynującej i wciągającej narracji, która może zostać uznana za najlepszą fabułę w 2021 roku. Chociaż nie wiemy, co przyniesie przyszłość Deathloopowi czy Arkane Lyon, możemy mieć tylko nadzieję, że studio utrzyma poziom jakości produkcji, który widzieliśmy od nich w ciągu ostatnich kilku lat.

HQ
DeathloopDeathloopDeathloop

Powiązane teksty

0
GOTY 2021: #4 - Deathloop

GOTY 2021: #4 - Deathloop

PUBLICYSTYKA. Przez Redakcja

FPS Arkane Lyon z pętlą czasu prezentował mistrzowski poziom w projektowaniu poziomów, płynnej rozgrywce i wciągającej narracji.



Wczytywanie następnej zawartości