Być może mam duży sentyment do mrocznych uniwersów stworzonych przez takie firmy jak FromSoftware, mogę być znany jako największy nerd Warhammera wśród redaktorów, ale nadal uwielbiam przytulność. słodka gra. Spore i Viva Piñata to dwie z moich nostalgicznych ulubionych gier wszech czasów i chociaż wiem, że w dużej mierze będę miał te same niechlujne doświadczenia z każdą nową grą Pokémon, i tak będę ładować swój talerz tym pomyjem.
Od dłuższego czasu mam na oku Flock Hollow Ponds. Kolorowe, przesiąknięte niebem doświadczenie, w którym Twoim celem jest po prostu znalezienie jak największej liczby dziwnych i wspaniałych stworzeń unoszących się i trzepoczących w świecie Wyżyn w grze.
W Flock jest pewna namiastka narracji. Jesteś Ptasim Jeźdźcem i jesteś w drodze, aby odwiedzić swoją ciocię i wujka, aby pomóc tej pierwszej w jej badaniach nad Wyżynami. Będziesz musiał nie tylko znaleźć stworzenia, ale także oczarować je, aby dołączyły do twojego Flock. Robisz to za pomocą kolekcji gwizdków, z których każdy został skradziony przez jakieś nikczemne stworzenia, które zakopały siebie i skradzione towary w różnych kopcach na mapie. Oprócz trzech specjalnych stworzeń, które musisz ścigać i zaklinać, aby odblokować inne obszary mapy, to wszystko, jeśli chodzi o jakikolwiek główny cel.
Oczywiste jest, że Flock nie jest grą opartą na celach ani misjach. Chodzi bardziej o atmosferę i doświadczenie, które tworzy, a mimo to wydaje się dość krótki, zajmuje tylko kilka godzin, aby pojawiły się napisy końcowe. Mapa jest również dość mała, co oznacza, że tak naprawdę zostajesz z przewodnikiem po stworzeniach do wypełnienia, zanim skończysz z tym, co Flock stanowi jego historię.
To dobrze, że Flock udaje się być tak zachęcającym w swojej rozgrywce i świecie gry. Latanie w Flock jest bardzo dobrze obsługiwane i chociaż możesz napotkać pewne drobne irytacje związane z automatycznym pionowym sterowaniem, ponieważ może ono ustawić cię tuż poza zasięgiem latającego stworzenia powyżej, sprawia, że ogólne wrażenia z latania po mapie są znacznie płynniejsze i kinowe. Nie natknąłem się na nic podczas jazdy przez Wyżyny i nawet kiedy powiedziałem sobie, że zamierzam skupić się i przeszukać konkretny obszar w poszukiwaniu stworzenia, którego brakuje mojemu przewodnikowi, nie mogłem się powstrzymać, aby nie rzucić się do tunelu aerodynamicznego i przez chwilę szybować po wspaniałym świecie.
Wyżyny to urocze miejsce, do którego można uciec. Świat, w którym wszystko jest urocze, przytulne i zdolne do latania. Nawet owce, które okazują się najbardziej użytecznymi członkami twojego Flock, dostarczając walutę gry w wełnie i przeżuwając kopce, w których mieszkają złodziejskie Burgling Bewls. Oprawa wizualna wspaniale komponuje się ze ścieżką dźwiękową w Flock, dzięki czemu świat gry od razu staje się przyjemny. Latanie dookoła, słuchanie ćwierkania pobliskich stworzeń i nawoływań twojego Flock ciągnącego się za tobą to wspaniałe doświadczenie, wspierane przez pomysłowy projekt stworzeń.
Stworzenia w Flock są podzielone na różne rodziny i za każdym razem, gdy zauważysz nowe, musisz zagrać w minigrę, aby określić, do jakiej rodziny należą i jakiego są gatunku. Od maleńkich, bezskrzydłych Sprugs po Cosmets w kształcie banana, każda rodzina ma co najmniej jeden projekt, w którym na pewno się zakochasz. Moim osobistym faworytem jest Gormless Skyfish, którego szerokie, nieruchome oczy i stale otwarte usta sprawiły, że poczułem się, jakby mój ekran nagle zamienił się w lustro. Oprawa dźwiękowa stworzeń jest również doskonała, dzięki czemu możesz słuchać unikalnych nawoływań stworzenia, którego możesz nie być w stanie zobaczyć. Co dziwne, ustawienie, które pozwala wykryć, skąd pochodzą te połączenia, jest automatycznie wyłączone. Dziwna decyzja, biorąc pod uwagę, że niektóre stworzenia są zaprojektowane tak, aby idealnie wtapiać się w otoczenie, niewidoczne gołym okiem.
Warto zauważyć, że Flock został zaprojektowany jako gra wieloosobowa w trybie współpracy, ale tak naprawdę nie możemy mówić o tym stylu gry, ponieważ mieliśmy do czynienia tylko z sesjami solo. W tym solowym doświadczeniu Flock okazało się, że jest to gra, która tworzy takie samo ciepłe i rozmyte uczucie, jak zakładanie swetra po całym dniu spędzonym na mrozie. To przytulna, wygodna gra, która zachwyca stylem wizualnym i szybującą rozgrywką, ale warto zauważyć, że ogólny czas, który spędzisz w Flock, jest zaskakująco krótki. Bez prawdziwej nici łączącej wszystko razem, czasami może wydawać się pusty. Ale ogólnie rzecz biorąc, jego rozgrywka, grafika i dźwięk sprawiają, że jest to warte zachodu.