2 000 € (z VAT) i wysyłka za kierownicę do sim-racingu to absurdalne pieniądze. Prawie 2,200 € za kierownicę, która nie jest dostarczana ani z podstawą kierownicy, pedałami, ani innymi częściami wymaganymi do prowadzenia samochodu wyścigowego w grach takich jak Assetto Corsa lub Automobilista 2. Nie ma wątpliwości, że gorąco oczekiwana kierownica Bentley firmy Fanatec jest czystym luksusowym produktem dla bardzo niszowej grupy docelowej, a ja jestem jednym z tych fanatycznych głupców simracingowych, którzy od prawie dwóch lat tęsknią za tym, aby tego spróbować. Ponieważ, podobnie jak kierownica Fanatec Podium BMW Motorsports M4 GT3, ta kierownica nie jest żadnym plastikowym chwytem, żadną repliką, która "wygląda" jak prawdziwa kierownica z samochodu wyścigowego. To jest prawdziwa kierownica, pochodząca z prawdziwego samochodu Bentley Continental GT3, który był używany w GTWC (Bentley od tego czasu się wycofał). Jest to kierownica, której używali Steven Kane i Andy Meyrick w samochodzie, który ścigał się na torach takich jak Spa i Imola, i jest to natychmiast zauważalne, gdy wyjmiesz ją z gigantycznego pudełka, w którym się znajduje.
Fanatec Podium Bentley GT3 jest zbudowany z magnezu, włókna węglowego i aluminium, mierzy 31 centymetrów szerokości i waży 1,9 kilograma. W jego centrum znajduje się okrągły ekran dotykowy LCD o rozdzielczości 800 x 800 pikseli zamontowany na żyroskopie (sterowanym przez mikroprocesor ARM Cortex A53 ), który pozwala mu wyśrodkować się w czasie rzeczywistym bez względu na to, jak obracasz kierownicą, tak jak w przypadku Vision GS Steering Wheel Moza. Wokół ekranu znajduje się rama z kompozytu węglowego, a nad nią znajduje się dziewięć programowalnych przycisków, dwa zabawne przełączniki i dwa większe aluminiowe pokrętła, aby łatwo wybrać żądane balans hamulców i kontrolę trakcji bez utraty przyczepności do kierownicy. Z tyłu znajdują się wzmocnione wersje popularnych łopatek Podium (oczywiście magnetycznych), w tym dwie mniejsze, w pełni analogowe łopatki (z wbudowanymi czujnikami Hall ) do sterowania sprzęgłem, między innymi.
Nie ma wątpliwości, że jest to bardzo, bardzo wystawny produkt. "Nie szczędź wydatków", jak powiedział kiedyś twórca Jurassic Park John Hammond. Fanatec zrobił wszystko, co w jego mocy, i to widać. Zaraz po wyjęciu z pudełka ta kierownica wydaje się bardzo trwała, droga i wypełniona wytrzymałymi przyciskami i funkcjami, a jej forma też jest dobra. Dla mnie, kogoś z dużymi dłońmi, wydaje się trochę mały w porównaniu z Fanatec Podium BMW Motorsports M4 GT3, ale autor sprzętu Gamereactor, Fredrik Lindman, który ma bardziej "normalne" dłonie, uważa, że jest po prostu idealny pod względem chwytu i szerokości/rozmiaru. Gdybym miał wybór, nowe podświetlane przyciski, które są na górze, umieściłbym gdzieś indziej. Wolałbym, aby chwyty były wyżej, a moje ręce schodziły nieco niżej w stosunku do reszty zestawu. Jest to również drobny zarzut z mojej strony dotyczący między innymi Asetek Invicta Formula Steering Wheel gdzie manetki są zdecydowanie za nisko w kierownicy jak na mój gust.
Poza tym uchwyty, które są pokryte Alcantarą, są super wygodne i mają odpowiednią grubość. Łopatki zmiany biegów są genialne, chociaż uważam, że nieco cieńsze łopatki na kierownicy BMW w tym samym przedziale cenowym są lepsze. Podoba mi się też ekran LCD na środku. Fajnie jest mieć, podobnie jak w Koenigseggu Jesko, stale wyśrodkowany wyświetlacz na środku kierownicy, pokazujący wybór biegów, prędkość obrotową silnika i czasy okrążeń, ale chciałbym mieć możliwość dostosowania własnej grafiki w tym, ponieważ elementy projektu Bentleya inspirowane Verdaną tak naprawdę nie pasują do mojej osobowości grafika, który ma obsesję na punkcie czcionek. Jednak ogólnie rzecz biorąc, ekran jest w porządku. Nie jest super użyteczny, ponieważ rzadko masz czas na patrzenie w dół na kierownicę i odczytywanie małych cyfr podczas jazdy, ale działa bardzo dobrze i niesamowicie szybko reaguje na obrót kierownicy i zawsze centruje ekran z dobrymi wynikami.
Na odwrocie znajdziemy absolutnie genialne szybkie wydanie QR2 firmy Fanatec, które (jak zawsze) bazuje na Krontec QR i moim zdaniem jest najlepsze w świecie sim-racingu. W Fanalab bardzo łatwo jest również zobaczyć, co można ustawić, a w pudełku znajduje się mały adapter, który pozwala zaktualizować oprogramowanie kierownicy przez USB-C. Otrzymujesz również uchwyt ścienny dla tych, którzy chcą ozdobić swój pokój simracingowy tą luksusową kierownicą, oraz przemyślaną podstawkę stołową, która sprawia, że ta kierownica jest stylowym elementem wnętrza. Ponadto, jeśli podłączysz USB-C, który jest w zestawie, możesz używać kierownicy jako bardzo drogiego zegara biurkowego z efektowną (i oficjalną) tarczą zegara Bentley.
Oczywiście, jako miłośnik GT3 i fanatyk simracingu, nie sposób nie poczuć prawdziwego sentymentu do tej bardzo drogiej kierownicy klasy premium. Prawdziwy sprzęt wyścigowy, który można wykorzystać do sim-racingu, zawsze mi się podoba, mimo że nigdy nie będę miał nawet okazji dotknąć samochodu Bentley Continental GT3. Prawdopodobnie wynika to głównie z idei "udawania", że prowadzi się samochód wyścigowy, ale prawdziwa kierownica wyścigowa nadal mnie pociąga. Fanatec Podium Bentley GT3 jest bardzo dobry, dobrze przemyślany, bogaty i bardzo dobrze radzi sobie podczas testów, które przeprowadziliśmy tutaj w Gamereactor. Zdecydowanie wolę Fanatec Podium BMW Motorsports M4 GT3 i uważam, że okrągły ekran oparty na żyroskopie pośrodku jest niepotrzebny, ale jednocześnie trudno teraz znaleźć bardziej unikalną kierownicę do wyścigów symulacyjnych.