Przez lata byliśmy przyzwyczajeni do tego, że łatki balansu gry FromSoftware skupiają się na naprawianiu błędów, a także zmniejszaniu mocy niektórych z najpopularniejszych i najbardziej zepsutych broni lub buildów w grze. Wygląda jednak na to, że po wydaniu Shadow of the Erdtree i krytyce jego wysokiego poziomu trudności, zespół Hidetaki Miyazakiego uznał za stosowne dać graczom trochę impulsu poprzez zbalansowanie prawie każdego aspektu gry.
Elden Ring Patch 1.13 Uwagi obejmują ulepszone statystyki i szybkość, zwłaszcza w przypadku Mieczy Świetlnych, a także obrażenia od postawy. Niektóre czasy nieśmiertelności i klatki zostały również dostosowane do trybu PvP. Z pełną listą wydaną przez Bandai Namco można zapoznać się tutaj.
Oczywiście zawsze znajdą się gracze, dla których niemożliwy poziom trudności to tylko zabawne określenie, jak ten gracz, który pokonał Messmera na poziomie 1 bez wzmocnień i rzutów.