Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Doom: The Dark Ages

Doom: The Dark Ages Zapowiedź: Większa, bardziej szorstka i gniewna

Tak, to prawda. Prequel akcji id Software zadebiutuje w maju tego roku i jesteśmy z tego powodu bardzo podekscytowani.

HQ

"W Doom poprosiliśmy cię, żebyś biegał i strzelał, w Eternal skakałeś i strzelałeś, a tutaj chcemy, żebyś stanął i walczył".

Gadatliwy dyrektor kreatywny serii Doom, Hugo Martin, rozpoczyna demonstrację Doom: The Dark Ages od stwierdzenia, które sprawia, że mam ochotę zagrać, zanim jeszcze zobaczę sekundę z nowych sekwencji rozgrywki, które zostały pokazane we wtorek na zgromadzeniu światowej prasy. Są to słowa, które oddają cześć kultowemu studiu stojącemu za Wolfenstein 3D, Doom, Quake i Rage. "Stań i walcz". Doom Slayer jest nowo narodzony, Makers niedawno obdarzyli go jego szalonymi supermocami, a kiedy teraz przewijamy taśmę, jest bardziej jasne niż kiedykolwiek, że był najpotężniejszy kilkaset lat temu.

HQ

Jak zwykle, demony są wszędzie, a praca Doom Slayer nigdy się nie kończy. W nadchodzącym The Dark Ages pojawi się więcej wrogów niż seria gier kiedykolwiek oferowała, a aby móc zmniejszyć bałagan i jednocześnie wyglądać zaciekle fajnie, id Software opracowało kilka nowych mechanik gry, które wydają się idealnie pasować do średniowiecznego motywu projektowego. Tym razem dostępne jest narzędzie Shield Saw, które przydaje się zarówno podczas blokowania i parowania ataków wroga, ale także jako pocisk, który można rzucić za pomocą ostrza piły łańcuchowej (co jest tak typowe dla serii gier), aby przeciąć nadlatujące odłamki. Możliwe jest również użycie tarczy jako narzędzia do strzelania z procy nad przejściami, które są zbyt daleko, aby je przeskoczyć, co sprawia, że Doom Slayer wygląda jak opancerzony, splamiony krwią, średniowieczny Spider-Man w kilku sekwencjach, których byliśmy świadkami.

To jest reklama:
Doom: The Dark Ages
"Czujesz się jak najbardziej śmiercionośny pinball na świecie, skacząc z piłą tarczową i rozbijając demony" – powiedział dyrektor kreatywny Hugo Martin.
Doom: The Dark AgesDoom: The Dark Ages

Firma id Software opracowała nową wersję wewnętrznego silnika id Tech, który może teraz renderować większe środowiska i więcej wrogów bez zużywania zbyt dużej ilości pamięci RAM. Doprowadziło to do tego, że The Dark Ages wydaje się bardziej ekspansywny i wyraźnie mniej zamknięty w stosunku do tego, co widziałem, w porównaniu zarówno z Doom (2016), jak i Eternal. Na każdym poziomie są nawet wybrane części, które według Martina są typu piaskownicy, co stwarza nowe wyzwania, a przede wszystkim możliwości. "Stań i walcz" nie oznacza nic innego jak superliniowe bitwy w wąskich korytarzach. Zamiast tego chodzi o to, aby się nie wycofywać, zawsze atakować i robić to w miejscach, które sam uważasz za najfajniejsze. Wydaje się, że w The Dark Ages kładzie się większy nacisk na wybory niż wcześniej, a elementy odgrywania ról, które były wbudowane w bitwy w Eternal, zniknęły.

Doom: The Dark Ages
Tym razem nie będzie komponentu dla wielu graczy ani kooperacji, ponieważ gracze tego nie chcą, wyjaśnia Martin. ID włożyło całą swoją energię w sam tryb fabularny.
To jest reklama:
Doom: The Dark AgesDoom: The Dark Ages

Martin podkreśla również fakt, że studio wsłuchało się w krytykę i uwagi graczy i zbudowało The Dark Ages wokół właściwej historii, w której przerywniki filmowe, aktorstwo głosowe i aktorstwo motion capture stanowiły solidniejszą podstawę. Z tego, co widziałem, złoczyńcy wyglądają bardziej złowieszczo niż kiedykolwiek, a prosta mitologia serii wydaje się być znacznie pogłębiona i rozszerzona, co jest bardzo mile widziane. Przygoda zaczyna się w domu The Makers ', gdzie Doom Slayer (podobny do Gears of War ) zostaje uwięziony za przestępstwo, którego nie popełnił. Kilka minut później zostaje uwolniony i, co zrozumiałe, zirytowany, co prowadzi go do założenia gigantycznego płaszcza przypominającego Conana i chwycenia jednej z nowych średniowiecznych broni, aby sprowadzić śmierć i zniszczenie do podziemi.

Doom: The Dark Ages
W Mrokach Wieków będziemy mogli latać smokiem i sterować 50-metrowym gigantycznym mechem Atlan ze średniowieczną bronią.
Doom: The Dark AgesDoom: The Dark Ages

Doom: The Dark Ages wygląda fantastycznie. Wydaje się większy, bardziej stylowy, bardziej ziarnisty, gniewniejszy i ciemniejszy. Muzyka jest autorstwa Finishing Move i brzmiała doskonale w pokazanym materiale. Starzy przyjaciele, nowi wrogowie, równowaga między dobrem a złem zmienia się w trakcie gry, co wydaje się bardzo dobrze współgrać z motywem średniowiecza, do tego stopnia, że jestem bardzo podekscytowany nadchodzącą premierą 15 maja.

HQ

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości